Ooma
پرسش (1401/06/30):

اعداد غربال گری اول

دکتر جان من نتیجه آزمایش مرحله اول رو دادم دوتا نوت برای نتیجه من نوشته که منو نگران کرده، من 30 سالمه و در هفته 13 تست ها رو دادم
امکانش هست براتون فایل آپلود کنم و منو راهنمایی بفرمایید

اعداد غربال گری اول
خب بنظرم درسته همه اش . ریسک هاتم پایینه . مشکلی نداره .
همه چی خوبه، فقط چون سنتون بالاست گفته مرحله دوم هم انجام بدین، برای اطمینان کامل
آخه نوشته hcg بالا هستش. سنم 30 هستش خب
عزیزم منم سر پسرم تو همین غربالگری اول پر ریسک شدم
1به 200
ینی مطمئنا بچم سندروم دان بود
مردم وزنده شدم تا آمنیوسنتز شدمو جوابش بیاد
الانم پسرم سالمه سالمه
نگران اینا نباش اصلا
واسه شما هم که اصلا هیچ نشکلی نیست خیالت راحت
بخاطر اینا بچه رو اذیت نکن
استرس بیخودی نگیر
سلام به روی ماهتون مامان جان
عزیزم در غربالگری شما، ریسک محاسبه شده برای تریزومی ۱۸ و 13 در محدوده کم خطر قرار دارد اما در مورد تریزومی 21 یعنی سندروم داون، ریسک محاسبه شده اگرچه مثبت و پرخطر نیست، اما در محدوده حد وسط قرار دارد. به بیانی اگر 1400 خانم و مادر باردار مشابه به شرایط شما باشند، فرزند یک نفر از بیمار و فرزند مابقی سالم است. البته که این رقم ناچیز است اما در علم پزشکی و باتوجه به اینکه بیماری داون درمان پذیر نیست، و همچنین با توجه به عدد mom بتا در صورت صلاحدید پزشکتان بهتر است بررسی های تکمیلی انجام شوند تا مطمئن شویم که کوچولوی شما سالم است. میتوان سل فری دی ان ای یا همان nipt انجام داد و یا اینکه غربالگری مرحله دوم را به شیوه سکوئنشنال در همان آزمایشگاه قبلی که مرحله اول انجام شده، انجام شود. تصمیم گیری نهایی در مورد نوع بررسی مورد نیاز با پزشک شما است. اما مجموعا شرایط از دید من چندان هم نگران کننده نیست و بررسی های تکمیلی برای آرامش خاطر بیشتر توصیه می‌شوند ، سونوگرافی آنومالی اسکن هم مانند تمام مادران انجام گردد 💗💗
تنتون سلامت. ممنون عزیزم
ممنون از پاسختون 🙏🌹
خواهش میکنم گل من 🌹❤️🌹
stk: |~|11|~|107_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.