Ooma
پرسش (1401/06/24):

مراقبت های حاملگی دو قلویی چی هست ؟؟

سلام دکتر اوما و همه ی مامانایی ک دوقلو دارین لطفاً کمکم کنید
اول اینکه استراحت مطلق لازمه؟ من دکتر بهم نگفت استراحت ولی تقریبا استراحتم فقط روزی یه کلاس میرم اونم با ماشین میرمو برمی‌گردم نهایتا بشه یه ربع قدم زدن اروم
دائم هم فرنگی استفاده میکنم
اکثرا دور نافم درد می‌کنه نمی‌دونم چرا
دو روز قبل هم رفتم سونوی قلب دکتر گفت فعلا که همه چی خوبه و مشکلی نداری
دکتر بهم پروژسترون نداده لازمه برای راحتتر شدن خیالم مصرف کنم

مبارکه . به نظرم تا زمان ان تی که طول سرویکست مشخص میشه بازم مراعات کن. اگه طول سرویکس وضعیت جفت و ... خوب باشه نیاز به مراقبت خاصی نداری حتی به من گفت روزی دوتا یک رب پیاده روی کن.
در مورد پروژسترونم بازم به دکترت اعتماد کن .
ولی در کل حاملگی دوقلویی مراعات بیشتری میخاد
عزیزم منم دو قلو باردارم، شاغلم هستم هر روز میرم سرکار🥴 یکی از جفتامم سر راهی هست اون یکی بالا هست، از سرکار که میام خونه استراحت میکنم و غذا و کارا خونه با همسرم هست. استراحت مطلق لازم نیست ولی رعایت کن تا بفهمی اوضاع جفتات چجوریه، دو تا جفتن یا یه دونه؟
سلام عزیزم منم دوقلو باردارم
با اینکه طول سرویکسم ۳۳ بود ولی دکتر راضی بود و گفت نیازی به استراحت نیست. گفته پیاده روی هم بکن
البته من استراحت میکنم.

شما تا اطلاعی از طول سرویکس و وضعیت جفت ها نداری ، فعلا مواظب باش خیلی کار نکن. خم نشو‌.چیزای سنگین بلند نکن.
مرسی عزیزم چشم
خسته نباشی واقعا فک کنم دوتایی
یعنی دوتا ساک جدا هست
درد دور ناف بخاطر نفخ و یبوسته و تو بارداری طبیعیه
آها مچکرم عزیزم
نه حتی یه لیوان هم نمیشورم یه تخم مرغ هم نمیپزم
خونه ی بابام هستم فقط میخورم و می‌خوابم
تنها فعالیتم همون کلاسه ک گفتم
نفخ که خیلییی دارم
خوب میکنی
منم هروقت نفخ دارم دل و کمرم درد میگیره
به هیچ عنوان نزدیکی نداشته باش
من نزدیکی داشتم یکیشو از دست دادم😔
الهی 😢😢😢
آره منم از اول بارداری اصلا نزدیکی نداشتم
کلا این ۹ ماه رو بیخیال نزدیکی بشین
نداشتم تا الان
نمیخواد داشته باشی
البته تا هفتم ششم داشتم
بعدش دیگه تعطیل کردم
چون تهش میبینی دو قلویی یا جفت پایینه یا طول سرویکس کوتاهه ....آخرش یه چیزی ازش در میاد🤪
خوب کردی
کلا با چالش های مختلف ادم روبرو میشه
😂😂😂
والا بخدا،
خدا کمکمون کنه
فقط باید استرسو نگرانی رو از خودت دور کنی کلا خودتو به بیخیالی بزن
من دکترم گفته استراحت مطلق ولی شرایط کاریم جوریه که مجبورم بیام سر کار، دیگه خودمو زدم به بیخیالی تا الان خداروشکر خوبم ولی خب خسته زیاد میشم
انشالله
تقریبا آرومم یعنی سعی میکنم
کلا همه ی دردای دنیا چاره ش بیخیالی
ببین فعالیتتم صفر نباشه ها
من خواهرم دو قلو باردار بود به خاطر ویار کلا هیچ کاری نکرد، بعد از سه ماه اول متاسفانه تا زایمان مجبور شد روزی دوبار هپارین تزریق کنه، خونش لخته شده بود
واقعا
ای وای
باشه مرسی ک گفتی
نمیگم کهبترسی
یعنی حواست باشه مایعاتم حتما بخور
آهان هر روز یه دونه سیبو بخور
آب انار شیرین، به
مرسی ک میگی
دو هفته ی گذشته اصلا میلم نمی‌کشید هیچی میوه نمی‌خوردم
ولی چند روزه دوباره شروع کردم به خوردن
آره من تا هفته ۱۴ همش ببخشید بالا اوردمو حالت تهوع داشتم الان بهترم میخورم
کلا آب روزی ۱۲ تا لیوانو بخور
اسید فولیک چند میخورین شما؟
من تا هفته ۱۵ یه دونه ۱ میخوردم با یدوفولیک هم جدا
الان دیگه فقط مکمل و اهن و ....
آها
من هفته ۱۵ سونو مجدد دادم واسه طول سرویکس که شما هم احتمالا میدی
اون موقع به دکترم گفتم سونو بچه ها واسه وزن و ...رو هم بنویسه
اونو دادم خداروشکر وزنشون خوب بود ۱۰۰ گرم بودن
هر روز صبحانه تخم مرغ میخورم
ای جان🥺
چون شب شام میلم نمیکشه بیشتر ناهار و صبحانه میخورم
روی تخم مرغ هم گاهی اوقات یه قاشق شیره انگور میریزم میخورم
کلا سعی کن قندو شیرینی و پولکی و ....بزاری کنار و در عوض خرما و شیره اگور و ...بخور
تخم مرع بخور چون هم واسه هوش جنین هم وزنشون عالیه
من وعده داده های اصلیم اصلا کم نشده همیشه خوب میخورم
اتفاقا دکترم بهم گفت ماکارونی قند و شیرینی و نمک رو پرهیز کن
آره چون ما خیلی مستعد دیابت بارداری هستیم
هر روز نه ولی در هفته چار روز رو میخورم
آره خوبه من خودم چون لاغرم خیلی دکترم گفت هر روز بخور
البته میگم شامم نمیخورم
دلم میخواد مویز بخورم برای هوش شون اصلا میلم نمبکشه
مویز که عالیه ولی منم خیلی میلم نمیکشه
خوشبحالت لاغری من رژیم گرفتم برا کنترل وزنم
دکتر به من گفت ناشتا مویز بخور یه روز در میون که نمیخورم😁
من زیادی لاغرم دیگه خوب نیست
اون دونه هاشم باید جوید؟؟؟
عدسی هم بخور
من اونا رو نمیخورم😁
😂😂منم نمیتونم
خلاصه دیگه انشالله بارداری همگی به خیری و سلامتی بگذره
مچکرم از توصیه هات
انشالله
سلام منم دوقلو باردارم تا حالام استراحت نسبی بودم زیاد کار نکردم پله زیاد بالا پایین نرفتم دسشوییم اکثرن فرنگی رفتم
تا دو سه هفته پیش ک هیچ الان این دو هفته وزنم رفته بالا دیروز دکترم گف مصرف نشاستتو کم کن برنجتو کمتر کن اینجوری پیش بری وزنت خیلی میره بالا خودت اذیت میشی
مولتیمو گف یه روز در میون کنم ولی برنجو نمیتونم کم کنم چون با برنج و سیب زمینی و نون سیر میشم 😅
چند روزم هست یه ذره وایمیستم یا راه میرم پام ورم میکنه یذره
تو اوما زده فک کنم تو هفته ی ما طبیعیه
سلام عزیزم بسلامتی انشالله پیش بری
من دیگه فهمیدم اگه شاخ هم دربیاریم طبیعیه
منم مثل تو میشم به هفته ی تو برسم
🤦
احتمالا
ممنون انشاالله بسلامتی بارتو زمین بزاری
سلام به روی ماهتون مامان جان
عزیزم اگر جفت پایین نیست، لکه بینی و هماتوم ندارید استراحت مطلق لازم نیست، استراحت نسبی رو به مطلق داشته باشید ، رابطه بهتر است فعلا انجام نشود، در خانه کارها را به دیگران واگذار کنید تا ببینیم در سونوگرافی ان تی شرایط چطور است🌹
مچکرم از پاسخ‌گویی تون
چشم
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم 💜💜
stk: |~|11|~|107_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.