سلام دکتر اوما و همه ی مامانایی ک دوقلو دارین لطفاً کمکم کنید
اول اینکه استراحت مطلق لازمه؟ من دکتر بهم نگفت استراحت ولی تقریبا استراحتم فقط روزی یه کلاس میرم اونم با ماشین میرمو برمیگردم نهایتا بشه یه ربع قدم زدن اروم
دائم هم فرنگی استفاده میکنم
اکثرا دور نافم درد میکنه نمیدونم چرا
دو روز قبل هم رفتم سونوی قلب دکتر گفت فعلا که همه چی خوبه و مشکلی نداری
دکتر بهم پروژسترون نداده لازمه برای راحتتر شدن خیالم مصرف کنم
پرسش (1401/06/24):
مراقبت های حاملگی دو قلویی چی هست ؟؟
764
106
1401/06/24
سوال کننده
0
1401/06/24
فاطمه ⚘️🌻 ❤
مبارکه . به نظرم تا زمان ان تی که طول سرویکست مشخص میشه بازم مراعات کن. اگه طول سرویکس وضعیت جفت و ... خوب باشه نیاز به مراقبت خاصی نداری حتی به من گفت روزی دوتا یک رب پیاده روی کن.
در مورد پروژسترونم بازم به دکترت اعتماد کن .
در مورد پروژسترونم بازم به دکترت اعتماد کن .
0
1401/06/24
فاطمه ⚘️🌻 ❤
ولی در کل حاملگی دوقلویی مراعات بیشتری میخاد
0
1401/06/24
عسل م
عزیزم منم دو قلو باردارم، شاغلم هستم هر روز میرم سرکار🥴 یکی از جفتامم سر راهی هست اون یکی بالا هست، از سرکار که میام خونه استراحت میکنم و غذا و کارا خونه با همسرم هست. استراحت مطلق لازم نیست ولی رعایت کن تا بفهمی اوضاع جفتات چجوریه، دو تا جفتن یا یه دونه؟
1
1401/06/24
الی .
سلام عزیزم منم دوقلو باردارم
با اینکه طول سرویکسم ۳۳ بود ولی دکتر راضی بود و گفت نیازی به استراحت نیست. گفته پیاده روی هم بکن
البته من استراحت میکنم.
شما تا اطلاعی از طول سرویکس و وضعیت جفت ها نداری ، فعلا مواظب باش خیلی کار نکن. خم نشو.چیزای سنگین بلند نکن.
با اینکه طول سرویکسم ۳۳ بود ولی دکتر راضی بود و گفت نیازی به استراحت نیست. گفته پیاده روی هم بکن
البته من استراحت میکنم.
شما تا اطلاعی از طول سرویکس و وضعیت جفت ها نداری ، فعلا مواظب باش خیلی کار نکن. خم نشو.چیزای سنگین بلند نکن.
0
1401/06/24
سوال کننده
مرسی عزیزم چشم
1
1401/06/24
سوال کننده
خسته نباشی واقعا فک کنم دوتایی
یعنی دوتا ساک جدا هست
یعنی دوتا ساک جدا هست
0
1401/06/24
شیوا 💙
درد دور ناف بخاطر نفخ و یبوسته و تو بارداری طبیعیه
1
1401/06/24
سوال کننده
آها مچکرم عزیزم
نه حتی یه لیوان هم نمیشورم یه تخم مرغ هم نمیپزم
خونه ی بابام هستم فقط میخورم و میخوابم
تنها فعالیتم همون کلاسه ک گفتم
نه حتی یه لیوان هم نمیشورم یه تخم مرغ هم نمیپزم
خونه ی بابام هستم فقط میخورم و میخوابم
تنها فعالیتم همون کلاسه ک گفتم
0
1401/06/24
سوال کننده
نفخ که خیلییی دارم
0
1401/06/24
الی .
خوب میکنی
0
1401/06/24
الی .
منم هروقت نفخ دارم دل و کمرم درد میگیره
1
1401/06/24
فرزانه مامان شازده والا
به هیچ عنوان نزدیکی نداشته باش
من نزدیکی داشتم یکیشو از دست دادم😔
من نزدیکی داشتم یکیشو از دست دادم😔
0
1401/06/24
سوال کننده
الهی 😢😢😢
0
1401/06/24
عسل م
آره منم از اول بارداری اصلا نزدیکی نداشتم
1
1401/06/24
عسل م
کلا این ۹ ماه رو بیخیال نزدیکی بشین
0
1401/06/24
سوال کننده
نداشتم تا الان
0
1401/06/24
عسل م
نمیخواد داشته باشی
0
1401/06/24
سوال کننده
البته تا هفتم ششم داشتم
0
1401/06/24
سوال کننده
بعدش دیگه تعطیل کردم
0
1401/06/24
عسل م
چون تهش میبینی دو قلویی یا جفت پایینه یا طول سرویکس کوتاهه ....آخرش یه چیزی ازش در میاد🤪
0
1401/06/24
عسل م
خوب کردی
0
1401/06/24
عسل م
کلا با چالش های مختلف ادم روبرو میشه
0
1401/06/24
سوال کننده
😂😂😂
0
1401/06/24
عسل م
والا بخدا،
1
1401/06/24
سوال کننده
خدا کمکمون کنه
0
1401/06/24
عسل م
فقط باید استرسو نگرانی رو از خودت دور کنی کلا خودتو به بیخیالی بزن
0
1401/06/24
عسل م
من دکترم گفته استراحت مطلق ولی شرایط کاریم جوریه که مجبورم بیام سر کار، دیگه خودمو زدم به بیخیالی تا الان خداروشکر خوبم ولی خب خسته زیاد میشم
0
1401/06/24
عسل م
انشالله
0
1401/06/24
سوال کننده
تقریبا آرومم یعنی سعی میکنم
1
1401/06/24
سوال کننده
کلا همه ی دردای دنیا چاره ش بیخیالی
0
1401/06/24
عسل م
ببین فعالیتتم صفر نباشه ها
0
1401/06/24
عسل م
من خواهرم دو قلو باردار بود به خاطر ویار کلا هیچ کاری نکرد، بعد از سه ماه اول متاسفانه تا زایمان مجبور شد روزی دوبار هپارین تزریق کنه، خونش لخته شده بود
0
1401/06/24
عسل م
واقعا
0
1401/06/24
سوال کننده
ای وای
0
1401/06/24
سوال کننده
باشه مرسی ک گفتی
0
1401/06/24
عسل م
نمیگم کهبترسی
0
1401/06/24
عسل م
یعنی حواست باشه مایعاتم حتما بخور
1
1401/06/24
عسل م
آهان هر روز یه دونه سیبو بخور
1
1401/06/24
عسل م
آب انار شیرین، به
0
1401/06/24
سوال کننده
مرسی ک میگی
0
1401/06/24
سوال کننده
دو هفته ی گذشته اصلا میلم نمیکشید هیچی میوه نمیخوردم
ولی چند روزه دوباره شروع کردم به خوردن
ولی چند روزه دوباره شروع کردم به خوردن
0
1401/06/24
عسل م
آره من تا هفته ۱۴ همش ببخشید بالا اوردمو حالت تهوع داشتم الان بهترم میخورم
0
1401/06/24
عسل م
کلا آب روزی ۱۲ تا لیوانو بخور
0
1401/06/24
سوال کننده
اسید فولیک چند میخورین شما؟
0
1401/06/24
عسل م
من تا هفته ۱۵ یه دونه ۱ میخوردم با یدوفولیک هم جدا
0
1401/06/24
عسل م
الان دیگه فقط مکمل و اهن و ....
0
1401/06/24
سوال کننده
آها
0
1401/06/24
عسل م
من هفته ۱۵ سونو مجدد دادم واسه طول سرویکس که شما هم احتمالا میدی
0
1401/06/24
عسل م
اون موقع به دکترم گفتم سونو بچه ها واسه وزن و ...رو هم بنویسه
0
1401/06/24
عسل م
اونو دادم خداروشکر وزنشون خوب بود ۱۰۰ گرم بودن
0
1401/06/24
عسل م
هر روز صبحانه تخم مرغ میخورم
0
1401/06/24
سوال کننده
ای جان🥺
0
1401/06/24
عسل م
چون شب شام میلم نمیکشه بیشتر ناهار و صبحانه میخورم
0
1401/06/24
عسل م
روی تخم مرغ هم گاهی اوقات یه قاشق شیره انگور میریزم میخورم
0
1401/06/24
عسل م
کلا سعی کن قندو شیرینی و پولکی و ....بزاری کنار و در عوض خرما و شیره اگور و ...بخور
0
1401/06/24
عسل م
تخم مرع بخور چون هم واسه هوش جنین هم وزنشون عالیه
0
1401/06/24
سوال کننده
من وعده داده های اصلیم اصلا کم نشده همیشه خوب میخورم
اتفاقا دکترم بهم گفت ماکارونی قند و شیرینی و نمک رو پرهیز کن
اتفاقا دکترم بهم گفت ماکارونی قند و شیرینی و نمک رو پرهیز کن
0
1401/06/24
عسل م
آره چون ما خیلی مستعد دیابت بارداری هستیم
0
1401/06/24
سوال کننده
هر روز نه ولی در هفته چار روز رو میخورم
0
1401/06/24
عسل م
آره خوبه من خودم چون لاغرم خیلی دکترم گفت هر روز بخور
0
1401/06/24
عسل م
البته میگم شامم نمیخورم
0
1401/06/24
سوال کننده
دلم میخواد مویز بخورم برای هوش شون اصلا میلم نمبکشه
0
1401/06/24
عسل م
مویز که عالیه ولی منم خیلی میلم نمیکشه
0
1401/06/24
سوال کننده
خوشبحالت لاغری من رژیم گرفتم برا کنترل وزنم
0
1401/06/24
عسل م
دکتر به من گفت ناشتا مویز بخور یه روز در میون که نمیخورم😁
0
1401/06/24
عسل م
من زیادی لاغرم دیگه خوب نیست
0
1401/06/24
سوال کننده
اون دونه هاشم باید جوید؟؟؟
1
1401/06/24
عسل م
عدسی هم بخور
0
1401/06/24
عسل م
من اونا رو نمیخورم😁
0
1401/06/24
سوال کننده
😂😂منم نمیتونم
1
1401/06/24
عسل م
خلاصه دیگه انشالله بارداری همگی به خیری و سلامتی بگذره
1
1401/06/24
سوال کننده
مچکرم از توصیه هات
انشالله
انشالله
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
سلام منم دوقلو باردارم تا حالام استراحت نسبی بودم زیاد کار نکردم پله زیاد بالا پایین نرفتم دسشوییم اکثرن فرنگی رفتم
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
تا دو سه هفته پیش ک هیچ الان این دو هفته وزنم رفته بالا دیروز دکترم گف مصرف نشاستتو کم کن برنجتو کمتر کن اینجوری پیش بری وزنت خیلی میره بالا خودت اذیت میشی
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
مولتیمو گف یه روز در میون کنم ولی برنجو نمیتونم کم کنم چون با برنج و سیب زمینی و نون سیر میشم 😅
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
چند روزم هست یه ذره وایمیستم یا راه میرم پام ورم میکنه یذره
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
تو اوما زده فک کنم تو هفته ی ما طبیعیه
1
1401/06/24
سوال کننده
سلام عزیزم بسلامتی انشالله پیش بری
2
1401/06/24
سوال کننده
من دیگه فهمیدم اگه شاخ هم دربیاریم طبیعیه
0
1401/06/24
سوال کننده
منم مثل تو میشم به هفته ی تو برسم
0
1401/06/24
سوال کننده
🤦
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
احتمالا
0
1401/06/24
🥰mrym🥰 .
ممنون انشاالله بسلامتی بارتو زمین بزاری
1
1401/06/24
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
عزیزم اگر جفت پایین نیست، لکه بینی و هماتوم ندارید استراحت مطلق لازم نیست، استراحت نسبی رو به مطلق داشته باشید ، رابطه بهتر است فعلا انجام نشود، در خانه کارها را به دیگران واگذار کنید تا ببینیم در سونوگرافی ان تی شرایط چطور است🌹
عزیزم اگر جفت پایین نیست، لکه بینی و هماتوم ندارید استراحت مطلق لازم نیست، استراحت نسبی رو به مطلق داشته باشید ، رابطه بهتر است فعلا انجام نشود، در خانه کارها را به دیگران واگذار کنید تا ببینیم در سونوگرافی ان تی شرایط چطور است🌹
2
1401/06/24
سوال کننده
مچکرم از پاسخگویی تون
چشم
چشم
0
1401/06/24
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم 💜💜
0
1401/06/24
پزشک اوما
stk: |~|11|~|107_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




