سلام وقت بخیر
من وارد هفته ۲۷ شدم
امروز خیلی نینی تکون نمیخورد مثل هرروز،درواقع فقط چندتا تکون ریز حس کردم.پهلو راستم هم یکم درد داره.
میخواستم بدونم از چه زمانی تکون خوردنش مهم هست و باید شمارش بشه؟و کلا شمارشش به چ صورت هست ؟
پرسش (1401/06/22):
تکون خوردن جنین از چه زمانی مهم هست
354
14
1401/06/22
سوال کننده
1
1401/06/22
معصوم❤ مامان ایلیاوآنیسا❤
عزیزم همیشه ک فعال نیست ک جنین بعضی روزاتحرکش کم میشه..از۲۸هفته به بعدحرکاتش منظم میشه
1
1401/06/22
nazi ❄️
گلم از هفته ۲۸ باید حواست به تکون خوردنش باشه
دکتر من اینطوری برام تفسیر کرده حرکات جنین رو ک باید حرکاتش قوی باشه منظورم از قوی اینکه حرکات ریز رو حساب نکن
اگه دیدی ۲ یا ۳ ساعت اصلا اصلا تکون نخورد یه چیزی شیرین یا خنک یا انرژی دهنده بخور و دراز بکش در عرض ۱ ساعت ۵ تا حرکت داشته باشه کافیه ممکنه دکتر شما جور دیگه ایی از شمارش حرکات رو بهتون بگه
اینم بگم گلم بازم از هفته ۲۸ به بعد روزهایی هست ک جنین کمتر تکون میخوره درواقع ریتم حرکات جنین نوسانیه مثلا بچه من ریتم حرکاتش اینجوریه ک یک روز در میون حرکاتش کمتر میشه یه روز نرماله روز بعد یه مقدار کمتر
یه نکته دیگه ام ک باید بدونی اینکه همه بچه ها مثل هم نیستن دلیل نمیشه بچه من صبح تا شب تکون میخوره بچه شما هم اونجوری باشه هر بچه ای ریتم حرکات مخصوص خودش رو داره
هفته ات ک بالاتره بره کمکم ریتم حرکات دستت میاد فقط کافیه به همون ریتم دقت کنی اگه چیزی نرمال نباشه خودت سریع متوجه میشی
دکتر من اینطوری برام تفسیر کرده حرکات جنین رو ک باید حرکاتش قوی باشه منظورم از قوی اینکه حرکات ریز رو حساب نکن
اگه دیدی ۲ یا ۳ ساعت اصلا اصلا تکون نخورد یه چیزی شیرین یا خنک یا انرژی دهنده بخور و دراز بکش در عرض ۱ ساعت ۵ تا حرکت داشته باشه کافیه ممکنه دکتر شما جور دیگه ایی از شمارش حرکات رو بهتون بگه
اینم بگم گلم بازم از هفته ۲۸ به بعد روزهایی هست ک جنین کمتر تکون میخوره درواقع ریتم حرکات جنین نوسانیه مثلا بچه من ریتم حرکاتش اینجوریه ک یک روز در میون حرکاتش کمتر میشه یه روز نرماله روز بعد یه مقدار کمتر
یه نکته دیگه ام ک باید بدونی اینکه همه بچه ها مثل هم نیستن دلیل نمیشه بچه من صبح تا شب تکون میخوره بچه شما هم اونجوری باشه هر بچه ای ریتم حرکات مخصوص خودش رو داره
هفته ات ک بالاتره بره کمکم ریتم حرکات دستت میاد فقط کافیه به همون ریتم دقت کنی اگه چیزی نرمال نباشه خودت سریع متوجه میشی
0
1401/06/23
سوال کننده
ممنونم
انگار وقتایی که من خسته میشم اونمکمتر تکون میخوره
انگار وقتایی که من خسته میشم اونمکمتر تکون میخوره
0
1401/06/23
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
بابت درد پهلوی راست از کی شروع شده و شدت آن با گذشت زمان بیشتر شده؟
مشکلات ادراری ندارید ؟
بابت درد پهلوی راست از کی شروع شده و شدت آن با گذشت زمان بیشتر شده؟
مشکلات ادراری ندارید ؟
0
1401/06/23
سوال کننده
سلام
حدودا ۴ روز هست
دکترم برام سونو کبدی نوشتند که هنوز انجام ندادم
دردش کمتر شده به نسبت قبل
دیروز ازمایش ادرار دادم هنوز جوابش نیومده
یکم سوزش ادرار دارم
حدودا ۴ روز هست
دکترم برام سونو کبدی نوشتند که هنوز انجام ندادم
دردش کمتر شده به نسبت قبل
دیروز ازمایش ادرار دادم هنوز جوابش نیومده
یکم سوزش ادرار دارم
0
1401/06/23
سوال کننده
کلا احساس کشیدگی تو شکمم هست
ممکنه همه اینها بخاطر بزرگ شدن رحم و بچه باشه؟؟
ممکنه همه اینها بخاطر بزرگ شدن رحم و بچه باشه؟؟
1
1401/06/23
پزشک اوما
عزیزم بعد آماده شدن نتیجه ادرار برایم ارسال کنید تا ببینم، اگر نتیجه ادرار و سونوگرافی طبیعی باشد بله میتواند ناشی از کشیدگی رباط های نگهدارنده رحمی باشد. فعلا میزان مصرف مایعات به ویژه آب را بسیار افزایش دهید ، بابت حرکات جنین هم نگران نباشید از هفته 28 به بعد کم کم الگوی حرکات جنین مشخص خواهد شد، برای شمارش حرکات جنین از اتمام هفته 28 به بعد، بعد از هر وعده غذایی برای 20 تا 30 دقیقه صبر کرده و سپس به پهلوی چپ دراز بکشید و دستتان را روی شکم بگذارید. حرکات جنین را طی این نیم ساعت بشمرید، اگر 3 حرکت احساس کردید خوب است و اگر حس نکردید، برای نیم ساعت دیگر صبر کنید و طی این مدت یک آهنگ نزدیک شکم بگذارید آب خنک بخورید و اگر طی مجموع یک ساعت 5 حرکت خوب احساس کردید، مشکلی نیست جان دلم و در غیر این صورت باید جهت انجام تست nst به بیمارستان مراجعه کنید 🌹
1
1401/06/23
سوال کننده
سپاسگزارم
0
1401/06/24
پزشک اوما
خواهش میکنم جان دلم 🌹🌹
0
1401/06/24
پزشک اوما
stk: |~|11|~|107_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




