سلام مامانا و خانم دکتر عزیزخوبین دختر من ۹ ماه و۱۲ روزشه و از اولش حین غذا خوردن عق میزنه میخواستم بدونم بچه های شمام هر لقمه غذا که میخورن عق میزنن
دختر من رفلاکس داشته که بهبود پیدا کرده اما الان هرچی غذای جامد بدم له کرده و پوره هم که باشه حین قورت دادن عق میزنه
غذای انگشتی هم همینه
چه کار کنم
پرسش (1401/06/22):
عق زدن کودک حین خوردن غذا
403
51
1401/06/22
سوال کننده
0
1401/06/22
yasi
بله یاسین همینه
0
1401/06/22
سوال کننده
میترسم از غذا دادنس
0
1401/06/22
سوال کننده
راهکارش چیه باید آخرش چه کرد
0
1401/06/22
فرشته m
از نوزاد نه ماه چه انتطارای داری
0
1401/06/22
سوال کننده
یعنی عق زدن هر لقمه غذا نرماله؟؟؟
0
1401/06/22
سوال کننده
انقد عق بزنه تا بالا بیاره؟؟؟چرا من فک میکنم نرمال نیس فرشته جان
0
1401/06/22
yasi
نه بابا کجا نرماله😐
0
1401/06/22
سوال کننده
میگم که
0
1401/06/22
yasi
چون رفلاکس دارن اینجوریه
0
1401/06/22
yasi
یاسینم همینه
0
1401/06/22
yasi
البته اصلا نیمخوره که بالا بیارع
0
1401/06/22
سوال کننده
آخه همین هفته پیش دکترش گفت رفلاکسش خوب شده
0
1401/06/22
سوال کننده
ماهورا با هزار عق زدن میخوره
0
1401/06/22
سوال کننده
یعنی حالم بده ها
0
1401/06/22
سوال کننده
شیرم که شیشش رو دو روزه اصلا نگرفته
0
1401/06/22
yasi
محدثه انگار شرح حال منو داری میدی خجالتم میاد بگم دیگه نه شیر میخوره نه غذا
0
1401/06/22
سوال کننده
عزیزم چقد آدمم غصش میشه از نخوردن بچش
0
1401/06/22
سوال کننده
منم تایپک دیشبو که زدم هزار رنگ شدم بچه من شیشه هم نمیگیره
0
1401/06/22
yasi
خیلی من عصبی شدم دیگه
0
1401/06/22
سوال کننده
باز میبرم دکتر میدم چکش کنه خستم
0
1401/06/22
فرشته m
عزیزم پوره هم عق میزنه ببخشید به متنت توجه نکردم
0
1401/06/22
🍒𝑴𝒂𝒂𝒉𝒊𝒊𝒊𝒊❄️
بچه ها رفلاکسی اکثرا اینجورین عزیزم .
یکم حالت شل به غذاش بده یعنی منظورم اینه نه خیلی جامد باشه نه خیلی شل متوسط،باشه
بعدم زوری بهش چیزی نده و تحمل کن باهاش راه بیا با بازی یا هرچیزی حواسش و پرت کن ک بخوره حتی کمم بخوره خوبه مقوی بخوره فقط .
نگران نباش
پسر من هنوزم خیلی بدقلقی میکنه تو غذا خوردن .کنار همه اذیتای غذا خوردنش ب خیلی چیزاهم الرژی داره هنوز ک همش مراقبم وای چی خورد وای چیزی بهش ندید بدون اینکه ب من بگید و ...
یکم حالت شل به غذاش بده یعنی منظورم اینه نه خیلی جامد باشه نه خیلی شل متوسط،باشه
بعدم زوری بهش چیزی نده و تحمل کن باهاش راه بیا با بازی یا هرچیزی حواسش و پرت کن ک بخوره حتی کمم بخوره خوبه مقوی بخوره فقط .
نگران نباش
پسر من هنوزم خیلی بدقلقی میکنه تو غذا خوردن .کنار همه اذیتای غذا خوردنش ب خیلی چیزاهم الرژی داره هنوز ک همش مراقبم وای چی خورد وای چیزی بهش ندید بدون اینکه ب من بگید و ...
0
1401/06/22
🍒𝑴𝒂𝒂𝒉𝒊𝒊𝒊𝒊❄️
با مشورت پزشکش ی دوره کوتاه نئوزینک بده ببین تغییر میکنه اشتهاش .
0
1401/06/23
سوال کننده
نئو زینک داده ماهی جان منتها الان سرما خورده باید صبر کنم
0
1401/06/23
گلاب 🌎
مامان خانما
من ی راهنمایی کوچیک میدم هر کی دوست داشت گوش کنه هر کی
دوست نداشت بخونه نظر نده 😁 توی گفتاردرمانی علاوه بر ارزیابی گفتاری برای تولید و درک کلام، کارشناسان زحمت میکشن بلع و ناحیه کامی دهانی بچه رو چک میکنن و سوالات مربوط به تغذیه رو میپرسن اگر بچه بلع خوبی نداشته باشه یا خوب غذا نخوره یا مقاومت برای غذا خوردن داشته باشه یا همون تهوع حین غذا خوردن یکسری ماساژ های داخل دهانی دارند که انجام میدن و بچه راحتتر غذا میخوره و همه جور غذایی هم میخوره ،
اگه تا ده یازده ماهگی این مشکل مونده و باوجود دارودرمانی بچه تون بدغذا هست بهتره این مشاوره گفتاردرمانی هم امتحان کتید که راهکار بدن بهتون ،
انشالا که کوچولوهاتون روز به روز خوش خوراکتر بشن
من ی راهنمایی کوچیک میدم هر کی دوست داشت گوش کنه هر کی
دوست نداشت بخونه نظر نده 😁 توی گفتاردرمانی علاوه بر ارزیابی گفتاری برای تولید و درک کلام، کارشناسان زحمت میکشن بلع و ناحیه کامی دهانی بچه رو چک میکنن و سوالات مربوط به تغذیه رو میپرسن اگر بچه بلع خوبی نداشته باشه یا خوب غذا نخوره یا مقاومت برای غذا خوردن داشته باشه یا همون تهوع حین غذا خوردن یکسری ماساژ های داخل دهانی دارند که انجام میدن و بچه راحتتر غذا میخوره و همه جور غذایی هم میخوره ،
اگه تا ده یازده ماهگی این مشکل مونده و باوجود دارودرمانی بچه تون بدغذا هست بهتره این مشاوره گفتاردرمانی هم امتحان کتید که راهکار بدن بهتون ،
انشالا که کوچولوهاتون روز به روز خوش خوراکتر بشن
0
1401/06/23
رها میرزایی
پسر منم همینه عق میزنه و بشدت بالا میاره
🥴
شیرم لب نمیزنه شیشه ببرم سمتش جیغ میزنه تو لیوان و لیوان میوه خوری هم امتحان کردم با قطره چکون حتی جلو تلوزیون اصلا اصلا نمیخوره مگر تو خواب چند سیسی
شیرم براش عوض کردم آپتامیل نان بیومیل گیگوز و سوپرامیل هیچ فایده ای نداره
نئوزینکم فایده نداشت
من ناچارا تو میان وعده هاش وفرنی و کاچی شیر خشک قاطی میکنم
🥴
شیرم لب نمیزنه شیشه ببرم سمتش جیغ میزنه تو لیوان و لیوان میوه خوری هم امتحان کردم با قطره چکون حتی جلو تلوزیون اصلا اصلا نمیخوره مگر تو خواب چند سیسی
شیرم براش عوض کردم آپتامیل نان بیومیل گیگوز و سوپرامیل هیچ فایده ای نداره
نئوزینکم فایده نداشت
من ناچارا تو میان وعده هاش وفرنی و کاچی شیر خشک قاطی میکنم
1
1401/06/23
سوال کننده
گلاب جان ممنون از محبتت .حالا میبرم پیش متخصص گوارش بچه رو
0
1401/06/23
❄️🌨️mamiye barfdooneh j
نه نرمال نیست راهکارشو نمیدونم اما از اونجایی که بچه زیاد دیدم مطمئنم نرمال نیست شاید خلط پشت حلق داره
0
1401/06/23
پزشک اوما
سلام مامان جان
بابت رفلاکس دلبندتان تحت درمان است؟
بابت رفلاکس دلبندتان تحت درمان است؟
0
1401/06/23
سوال کننده
والا خانم دکتر دارو نمیخوره ده روز پیش هم دکتر گفت دیگه دارو احتیاج نداره
0
1401/06/23
پزشک اوما
عزیزم اگر عق زدن در حدی است که باعث اختلال در غذا خوردن شده دریافت دارو کمک کننده خواهد بود با متخصص اطفال دیگری مشورت کنید
0
1401/06/23
سوال کننده
حتما ممنون خانم دکتر عزیزم.دررابطه با شیشه شیر نگرفتن چه چاره کنم
0
1401/06/23
سوال کننده
خانم دکتر اصلا شیشه نمیگیره میذارم تو دهنش جیغ میزنه
0
1401/06/23
سوال کننده
البته بگم خدمتتون که لثه بالاش سه تا تاول ویه دندون داره
0
1401/06/23
سوال کننده
در این حین شیر دادن رو ادامه بدم اگر بله به چه روشی
0
1401/06/23
پزشک اوما
عزیزم قبل این تاول و دندان درآوردن هم شیشه نمیگرفت ؟
0
1401/06/23
سوال کننده
میگرفت خانم دکتر اما از وقتی استارت دندونای بالا رو زد نه نگرفت دیگه
0
1401/06/23
پزشک اوما
عزیزم بدلیل درد است از ژل های تسکین دهنده مانند دنتی کید یا کاموژن استفاده میکنید ؟
0
1401/06/23
سوال کننده
بله استفاده میکنم اما تاثیر نداره چندان
0
1401/06/23
سوال کننده
یعنی اصلا اثر نداره
0
1401/06/24
پزشک اوما
عزیزم سوال آخر اینکه زینک نمی دهید؟
0
1401/06/24
سوال کننده
بله دکتر تجویز کزدن اما چون کمی سرما خورده هنوز شروع نکردم سوالم اینه مشکلی نداره زینک و مولتی و آهن رو الان بدم یا باید صبرکنم بچم خوب بشه
0
1401/06/24
سوال کننده
دکتر شربت نئوزینک تجویز کزدن
0
1401/06/24
سوال کننده
وبعد اینکه خانم دکتر دختر من نیمه خوابیده غذا میخوره نمیتونهدنشسته هنوز ممکنه عق زدنش از آیت باشه
0
1401/06/24
سوال کننده
نیمه نشسته یعنی مثل حالت کریر
0
1401/06/24
پزشک اوما
مامان جان باید حالت و موقعیت بدن را به نشسته تغییر دهید زیرا بله میتواند علت عق زدن باشد. مکمل ها را هم حتما ادامه دهید تا بدن توان مبارزه با بیماری را داشته باشد باشد❤️
1
1401/06/24
سوال کننده
ممنون خانم دکتر عزیز خیلی وقت گذاشتین
0
1401/06/24
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من زنده باشید 💗💗
0
1401/06/24
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




