سلام دوستان و دکتر اوما. پسرم دو هفته ای میشه که شبا خوب نمیخوابه.هر نیم یا یک ساعت با گریه بیدارمیشه. امروز صبح ساعت ۱۱دیدم تب داره۳۷.۴ و بی قراره گریه میکنه. شنیدم باید درجه زیربغل به اضافه ۵/. بشه درسته؟ تب سنجم دیجیتاله
بعدظهر ساعت ۴ونیم دیدم دوباره بی قراریش داره شروع میشه.استا دادم دردش آروم بشه.اما تب نداشت.بینیشم یکم کیپ شده اما ابریزش نداره.تک و توک سرفه میکرد. میخواستم بدونم ممکنه از دندون باشه؟هیچ دندونی نداره فعلا. لثه پایینش انگار یکم سفید شده. همچیو با حرص میزاره تو دهنش. ممنون میشم راهنماییم کنین
پرسش (1401/06/12):
تب و علائم دندان دراوردن
469
47
1401/06/12
سوال کننده
0
1401/06/12
sara jafari
سلام عزیزم پسرمنم چندروزه خیلی بیقراره شبا بیدارمیشه گریه میکنه دمای بدنش ۳۷.۱بود کمی داغه ولی تب نیست دندان بالاش داره درمیاد
0
1401/06/12
sara jafari
پسرشما احتمالا سرماخورده که تب داره چون بخاطر دندان بچه تب مداوم نمیکنه
0
1401/06/12
سوال کننده
سلام عزیزم.من از ترس شیافو نصف کردم گذاشتم
0
1401/06/12
سوال کننده
تب مداوم نداره.یبار تب کرد
0
1401/06/12
sara jafari
عزیزم شیاف نباید میذاشتی براش همون قطره کفایت میکرد
0
1401/06/12
سوال کننده
قطره نداشتم
0
1401/06/12
sara jafari
شیاف برای تب بالای ۳۸
0
1401/06/12
سوال کننده
واسه واکسن ۶ ماهگیش داشتم که تاریخش گدشته بود
0
1401/06/12
sara jafari
میگی یک بار تب کرد دیگه لازم نبود
0
1401/06/12
سوال کننده
همون یبارو گذاشتم.بعدطهر قطره خریدم دادم
0
1401/06/12
سوال کننده
اگر دیگه تب نکنه از دندونه؟
1
1401/06/12
sara jafari
خوب کردی ولی تب نداره لازم به قطره نیست حتی
0
1401/06/12
sara jafari
بله
0
1401/06/12
سوال کننده
واقعا
0
1401/06/12
سوال کننده
میترسم ازتب
0
1401/06/12
سوال کننده
😫
0
1401/06/12
sara jafari
دندان فقط بدن گرم میشه مخصوصاسر
0
1401/06/12
سوال کننده
اره سرش گرم بود.اب دادم بهش.دست و صورتشو با اب ولرم شستم بهترشد
0
1401/06/12
sara jafari
اگه دیدی داغه تب سنج بزن اگه از۳۷.۲ بالاتربود بهش قطره بده
0
1401/06/12
sara jafari
خوب کردی لباسشم کم کن
0
1401/06/12
سوال کننده
ممنونم عزیزم
1
1401/06/12
سوال کننده
اره رکابی دکمه دار پوشوندم
1
1401/06/12
sara jafari
قربونت
0
1401/06/12
sara jafari
قطره هم اگه دیدی خیلی تب داره هر۴ساعت درغیر این صورت هر۶ساعت بده زیادش خوب نیست برای بچه
0
1401/06/12
سوال کننده
اره عزیز اینو یادگرفتم.ساعت ۵بهش دادم هنوز تا این ساعت تبی نکرده منم قطره ندادم.سرحالم بود
1
1401/06/13
فریده فروتن
آره پسر منم اینجوری بود سه روز پیش دندونش در اومده بوداصلا نفهمیدم
الانم باز تب داره یهو میادو میره
بالای سرش گرم میشه
باز میره
اون یکی دندونشم دراومده امروز
سرشو هی اینور اونور میکنه تو خواب پتو و دست منو میکشه بمالع به لثه ش
الانم باز تب داره یهو میادو میره
بالای سرش گرم میشه
باز میره
اون یکی دندونشم دراومده امروز
سرشو هی اینور اونور میکنه تو خواب پتو و دست منو میکشه بمالع به لثه ش
0
1401/06/13
فریده فروتن
شبام هر یه ساعت بیدار میشه یکم شیذ میخوره میخابه
0
1401/06/13
سوال کننده
تا چند روز؟ خدا کنه زودتر دندون پسرم دربیاد راحت بشه
0
1401/06/13
فریده فروتن
مال پسر من دوروز قبل جای دندوناش انگار خون جمع شده بود بعد یه شب تا صبح نخابید و گریه میکرد فرداش دیدم دندون زده بیرون
امشبم کلا بیقراره همش میخابه یهو گریه میکنه سرشو میماله به بالشتش یکم شیر میخوره باز میخابع
آروم ناله هم میکنه
امشبم کلا بیقراره همش میخابه یهو گریه میکنه سرشو میماله به بالشتش یکم شیر میخوره باز میخابع
آروم ناله هم میکنه
0
1401/06/13
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم درجه حرارت زیر بغلی بیشتر از 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود، و مجموعه این شرایط بله می تواند ناشی از دندان درآوردن باشد، برای کنترل تب از استامینوفن کمک بگیرید و برای کاهش شدت بی قراری از ژل های تسکین دهنده مانند دنتی کید یا کاموژن استفاده کنید🌹🌹
عزیزم درجه حرارت زیر بغلی بیشتر از 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود، و مجموعه این شرایط بله می تواند ناشی از دندان درآوردن باشد، برای کنترل تب از استامینوفن کمک بگیرید و برای کاهش شدت بی قراری از ژل های تسکین دهنده مانند دنتی کید یا کاموژن استفاده کنید🌹🌹
0
1401/06/13
سوال کننده
ممنونم. خانم دکتر دیروز صبح فقط تب کرد.دیشب فقط بی قرار بود گریه میکرد.امروزم که تا الان اصلا تبی نکرد. پس بخاطر دندونه درسته؟ من میترسیدم سرما خورده باشه. اگر مریض بود تبش مداوم میشد درست میگم؟
0
1401/06/13
پزشک اوما
بله مامان گل اگر سرماخورده بود توقع درجه حرارت بالاتر داشتیم البته باید ببینیم شرایط در ادامه چطور پیش می رود اما مجموعا خوب بودن شرایط الان به نفع دندان درآوردن است 🌹🌹
0
1401/06/14
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر.یه سوال دیگه پسرم الان یک هفته بیشتره که لباش ترک خورده.الان که بینیش کیپ شده و از دهن نفس میکشه انگار بدترم شده. پوشکشم مث قبلا خیس میشه.آب هم بهش میدم.از دیشب روغن زیتون زدم بهتر بشه. بنظرشما باید چیکار کنم.سوپ و فرنی و پوره میوه هم بهش میدم.
0
1401/06/14
سوال کننده
اگر پماد آد یا بالم بزنم بچه بخوره ایرادی نداره؟
0
1401/06/14
سوال کننده

0
1401/06/14
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل، اگر شیر خودتان را میدهید ، بعد هر بار شیردهی چند قطره از شیرتان را روی لب ها بمالید. روغن زیتون موردی ندارد و لانولین نیز گزینه مناسبی است و می توانید به جای بالم لب یا ویتامین آد از آن کمک بگیرید. البته حواستان باشد که هنگام زدن شیر یا لانولین لب ها ماساژ ندهید و با ملایمت به صورت ضربه ای روی لب ها بزنید. همچنین حتما بینی را به کمک قطره سدیم کلراید و. فین گیر یا پوار تخلیه کنید🌷
0
1401/06/15
سوال کننده
خانم دکتر داروخونه این پمادو داده.میتونم استفاده کنم؟
0
1401/06/15
سوال کننده

0
1401/06/15
پزشک اوما
مامان گل اگر زیاده روی نکنید موردی ندارد مجاز است 🌹
1
1401/06/15
سوال کننده
ممنونم مهربونم💜💜
0
1401/06/15
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم🥰🥰
0
1401/06/15
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




