همه میگن تو ۴۰.۵۰ روزگی بچه هاشون نگاه میکنن تو سه ماهگی غلت میزنن اما بچه من انجام نمیده اینارو
فقط جغجغه میگیرم جلوش نگاه میکنه کار خاص دیگه ای نمیتونه انجام بده
اسمشم صدا میکنم اصلا برنمیگرده به اسمش واکنش نشون نمیده
یکی دو روزه چیزی نشونش میدم تقریبا دستش میگیره
کاش دکتر جان یکم زودتر جواب بدین
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم همه تخصص پزشکی دارند؟ چه کسی گفته همه بچه ها در سه ماهگی غلت می زنند؟ همانطور که اثر انگشت ما با هم متفاوت است هر بچه ای هم با دیگری تفاوت داشته و هیچ کدام شبیه هم نیستند. در واقع بعضی از بچه ها ممکن است در سه تا چهار ماهگی چرخش به پهلو و یا غلت زدن را یاد بگیرند اما اغلب بچه ها در حوالی شش ماهگی به این مهارت دست پیدا میکنند. بنابراین در این مورد نگران نباشید و اگر تا 7 ماهگی هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد آنگاه باید برای ارزیابی به متخصص اطفال مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام گردد.
اما در مورد سوال اول شما، عزیزم توقع واکنش یک نوزاد 6 تا 9 ماهه، را از فرزندتان دارید؟! نوزادان در این سن به اسم خود واکنش نشان میدهند نه در 3 ماهگی جانم، صبور باشید و فقط بابت ارتباط چشمی به متخصص اطفال مراجعه کنید تا از نزدیک شرایط را جهت اطمینان خاطر ارزیابی کند 🌹
یعنی الان ارتباط چشمی باید دقیق داشته باشه؟؟
هر چی جلوش میگیرم نگاه میکنه اما به چشم من سخت خیلی کم نگاه میکنه
جلوش حرکت میکنم دنبالم میکنه
خیر اما من نمیتوانم از اینجا فرزندتان را ببینم بنابراین ارزیابی این شرایط و کیفیت و کمیت آن برایم مقدور نیست و بهتر است مراجعه کنید
خواهش میکنم مامان گل ❤️❤️