Ooma
پرسش (1401/05/31):

علت سقط مکرر (2بار)

سلام پزشک محترم سوال یکی از دوستان هست:👇👇👇👇
علت سقط مکرر (۲ بار) چیه 😔😔 باردار میشم تو ۶ هفته میفتم به لکه بینی و سقط میشه .
خودم و همسرمم مشکلی نداریم
خودم از لحاظ چکاپ و سونو کاملا سالم هستم و تنبلی تخمدان ندارم و اینکه یک سیکلم روز ۱۴ سونو فولیکول رفتم و فولی های ۲۴ . ۱۶ . ۱۸ داشتم
و آزمایش اسپرم همسرمم خوبه .
مورفولوژی ۶۳ %
تحرک A اسپرم 10/9درصد
تحرک B اسپرم 35%
جمع تحرک a b اسپرم که برای باروری مهمه 41 /2 هستش
جمع تحرک A B C اسپرم 86%
تعداد کلشم 78.8158
هست حالا با این وجود که نه خودم و نه همسرم مشکلی نداریم پس علت سقط چی میتونه باشه 😞😞😞😞😞

ممنون میشم دوست عزیزم رو راهنمایی کنید🙏🙏
غزاله تو همونی نبودی پنج سال اقدام
وای ترسیدم فک کردم اول خودتی.
خدایی نکرده دور از جون
سلام عشقم اره 6سال اقدام بودم
فدات بشم مهربونم نه سوال یکی از بچه های اوما بود اعتبار نداشت من واسش پرسیدم🙏
وای دیدمت انقد خوشحال شدم انشالله بسلامتی عزیزم برا منم دعا کن
قربونت برم شیدا جون حتما گلم اگه خدا قابلم بدونه.تو مگه باردار نبودی؟
نه عزیزم من سال پیش همین موقع سقط کردم دو بار دیگه باردار نشدم
مشکل منم همین دوستته که الان گذاشتی
اللنم منتظرم
دو روز دیگه موعدمه
الهی به حق این ماه عزیز هرکس منتطره خدا یه تو دلی تو دلش بزاره که به سلامتی بغلش بگیره 😢🙏
آمین الهی
انشاالله تاپیک بارداریتو ببینم عزیزم دو روز دیگه خدا سوپرایزت کنه
دوست منم این مشکل رو داره الان ۴سال اقدامه.آز ژنتیک و خودایمنی هم داده مشکلی نداشته این ماه امپول زده ببینه چی میشه.عکس رنگی و همه چی هم گرفته.اونم دقیقا ۲بار سقط داشت قبل تشکیل قلب
سلام عزیزم همسرشون کجا آزمایش دادن؟ آزمایشگاه معمولی یا آزمایشگاه معتبر مثل رویان
من خودم 4 بار سقط داشتم. همون هفته های 6.7 به دلیل پوچ بودن
آزمایش همسرم که بیرون انجام دادیم بردیم پیش اورولوژی مرکز سقط مکرر اصلا قبول نداشت فرستاد رویان.
بعد روی جواب اونجا نظر داد
من 3 بار طبیعی بار شدم که سقط شد یکبار ای یو آی که اونم پوچ شد سقط کردم. تو سیکل آی وی اف بودم تخمک کشی انجام دادم فریز کردم منتظر بودم نوبت هیستروسکوپی بگیرم که باردار شدم شکر خدا مونده تا الان
ممکنه رحم سپتوم داشته باشه که با عکس رنگی مشخص میشه
سپتوم بیشتر مواقع باعث سقط میشه
منم مشکلم همین بود که وقتی دکترم فهمید عمل کردم و سپتوم رو برداشت
سلام عزیزم منم دوبار سقط داشتم به علت توقف رشد شما اگه میخوای از تکرار مجدد جلوگیری کنی باید آزمایشات ژنتیک،عفونی،هورمونی،انعقادی،ایمنی،و عکس رنگی رحم و پاپ اسمیر بگیری تا علت مشخص شه و علت هم ۹۰درصد یکی از ایناس
و من توصیه میکنم حتما اینارو انجام بده تا دیگه خدایی نکرده تکرار نشه من سر دوتا سقطم واقعا پیر شدم
و از من گوش کن
زهرا جان شما مشکلی داشتین تو آزمایشاتتون نشون داد؟
نمیدونم ازش میپرسم حتما
مرسی عزیزم حتما بهش میگم
سلام عزیزم منم دوبار سقط داشتم ایست قلبی کردن جنین هام بعد تشکیل قلب .یکبار ۹هفته یکبار ۶هفته .آزمایش ژنتیک و ازمایشات سقط مکرر دادم که برای دکترم فرستادم گفت خونم خیلی غلیظه وقتی باردار شدم باید اسپرین بخورم و یک دوره قرص پریزلون همچین چیزی .خانما بعضی ها دیدم دکتر هم بهشون آسپرین میده هم آمپول انوکسا .دکتر من ازمایشام دید اصلا اسم امپول انوکسا نبرد فقط گفت باردار شدی اسپرین شروع کن به خوردن .کسی میدونه انوکسا برای چه کسایی تجویز میشه؟؟؟
سلام
آنوکسا هم برای غلظت خونه
تونستی جواب آزمایشو بفرست
سلام‌ عزیزم الان میفرسم
چندبرگه هست ازمایشام دکتر گفت بقیشون خوبن فقط غلظت خون دارم
سلام به روی ماهتون غزاله مهربانم
عزیزدلم به دوست محترمتان بگویید که برای یافتن علت باید به مراکز ناباروری مراجعه کنند تا مجموعه آزمایشات تخصصی مرتبط با علت یابی سقط مکرر انجام شود، آنچه که ایشان به عنوان مشکل نداشتن مطرح می‌کنند مرتبط با مسیر باروری هستند اما علت سقط را باید در مسائل انعقادی، ایمنی، هورمونی، ژنتیکی،. اختلالات ساختاری رحم و... مورد ارزیابی قرار داد🌹
آره عزیزم یکم غلظت خون دارید ولی اون همه هم زیاد نیست انشاالله با همون آسپرین اوکی میشه
فقط یکی دوماه قبل اقدام حتما آسپرین شروع کن
یکبار رفتم حجامت عزیزم چندروز دیگه هم دوباره میرم .حتما عزیزم فدای محبتت 😘😘😘
موفق باشی ❤️
فدات ❤
سلام ممنون از شما پزشک مهربان و دلسوز.تشکر از راهنماییتون😍🙏🙏😘😘❤❤
خواهش میکنم عزیز مهربانم زنده و برقرار باشید 🌹💓🌹💓
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه