میشه راهنمایی کنید ممنون
پرسش (1401/05/27):
سلام دکتر جان روزتون بخیر میشه آزمایش منو تفسیر کنید ممنون
400
55
1401/05/27
سوال کننده
0
1401/05/27
سوال کننده

0
1401/05/27
سوال کننده

0
1401/05/27
سوال کننده

0
1401/05/27
سوال کننده

0
1401/05/29
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عذر خواهی میکنم گویا پیامتون جا مانده بوده 🌹
تالاسمی مینور دارید؟
عذر خواهی میکنم گویا پیامتون جا مانده بوده 🌹
تالاسمی مینور دارید؟
0
1401/05/29
سوال کننده
سلام دکتر جان خواهش میکنم بله مینورم
0
1401/05/29
سوال کننده
دکتر عزیز عکس یه نسخه میفرستم ببینید چه آزمایشاتی باید بدم و واسه چیه ممنون
0
1401/05/29
سوال کننده

1
1401/05/29
پزشک اوما
عزیزم در آزمایش شما تمام موارد بررسی شده طبیعی هستند به جز اینکه :
1. سطح ویتامین دی کمتر از حد طبیعی است. روزی یک عدد مکمل ویتامین دی 1000 میلی گرم مصرف کنید.
2. سطح آهن ذخیره خون کمتر از حد طبیعی است اگرچه در تالاسمی مینور مصرف مکمل آهن توصیه نمیشود اما حالا که کم خونی فقر. آهن هم دارید با نظر پزشکتان از هفته بعد برای یک دوره محدود مکمل آهن آغاز گردد.
3. در برابر هپاتیت بی ایمن نیسنید تحت نظر پزشک واکسیناسیون علیه این بیماری انجام شود.
4. در برابر توکسوپلاسموز و. سایتومگالوویروس هم ایمن نیستید که کاری نمیتوان کرد. فقط گوشت خام و نیم پز نخورید، با گربه تماس نداشته باشید و. به مدفوع آن دست نزنید. به خاک باغچه دست نزنید. گوشت خام هم با دستکش خورد کرده و بعد خوب وسایل را ضدعفونی کنید.
5. مایعات بیشتر بخورید.
نسخه ارسالی هم مربوط به غربالگری مرحله دوم است 🌹
1. سطح ویتامین دی کمتر از حد طبیعی است. روزی یک عدد مکمل ویتامین دی 1000 میلی گرم مصرف کنید.
2. سطح آهن ذخیره خون کمتر از حد طبیعی است اگرچه در تالاسمی مینور مصرف مکمل آهن توصیه نمیشود اما حالا که کم خونی فقر. آهن هم دارید با نظر پزشکتان از هفته بعد برای یک دوره محدود مکمل آهن آغاز گردد.
3. در برابر هپاتیت بی ایمن نیسنید تحت نظر پزشک واکسیناسیون علیه این بیماری انجام شود.
4. در برابر توکسوپلاسموز و. سایتومگالوویروس هم ایمن نیستید که کاری نمیتوان کرد. فقط گوشت خام و نیم پز نخورید، با گربه تماس نداشته باشید و. به مدفوع آن دست نزنید. به خاک باغچه دست نزنید. گوشت خام هم با دستکش خورد کرده و بعد خوب وسایل را ضدعفونی کنید.
5. مایعات بیشتر بخورید.
نسخه ارسالی هم مربوط به غربالگری مرحله دوم است 🌹
0
1401/05/29
سوال کننده
دکتر عزیز گزینه سوم و چهارم که گفتید میتونه به جنینم آسیب بزنه ؟نگران شدم
0
1401/05/29
سوال کننده
ایمن نیستم ینی این که مبتلا هستم به این چیزایی ک گفتید؟
0
1401/05/30
سوال کننده
تو رو خدا جواب بدید خیلی استرس گرفتم
0
1401/05/30
پزشک اوما
خیر مامان گل آسیبی نمیزند، یعنی در گذشته به این بیماری ها مبتلا نشدید پس باید طی بارداری مواردی که گفتم را رعایت کنید تا مبتلا نشوید. و هپاتیت هم که واکسن دارد واکسنش را تزریق کنید.
0
1401/05/30
سوال کننده
مرسی دکتر عزیزم
0
1401/05/30
سوال کننده
پس من الان مبتلا نیستم خیالم راحت باشه از دیشب استرس بدی گرفتم
0
1401/05/30
پزشک اوما
هنگامی که شما در گذشته به این بیماری ها مبتلا شده باشید یا واکسن زده باشید بدن ایمنی دارد و در صورت مواجهه طی بارداری بیمار نخواهید شد، مثل مادری که در بچگی آبله مرغان گرفته است، شما در برابر این سه بیماری ایمن نیستید که اتفاق عجیبی هم نیست خیلی از افراد ایمن نیستند، ولی هپاتیت بی خوشبختانه با واکسیناسیون ایجاد ایمنی میکند که طی بارداری قابل تزریق است دو مورد دیگر با. رعایت باید مانع بیمار شدن بشوید که موارد احتیاط را گفتم همان ها کفایت میکند
0
1401/05/30
پزشک اوما
بله جانم اگر دیشب هم پیامم را با دقت میخواندید منکه جایی ننوشتم مبتلا هستید جان دلم❤️
0
1401/05/30
سوال کننده
قربونت برم خانوم دکتر دیگه فکرو خیال میاد تو سرم دست خودم نبودم
0
1401/05/30
سوال کننده
من فک نکنم آبله مرغان گرفته باشم اگه تو طی بارداریم بگیرم خطرناک هست؟
0
1401/05/30
پزشک اوما
میفهمم مامان گل نترسید ، اگر آبله مرغان گرفته باشید دیگر مبتلا نخواهید شد اما مجموعا طی بارداری با. افراد مشکوک به هر نوع بیماری تماس نداشته باشید برايتان بهتر است
0
1401/05/30
سوال کننده
چشم ممنونم خانوم دکتر عزیزم
0
1401/05/30
سوال کننده
خدا بهتون سلامتی بده
0
1401/05/30
سوال کننده
واکسن بزنم برا پیشگیری تو بارداری موردی نداره؟
0
1401/05/30
سوال کننده
ببخشید خانوم دکتر یه سوال دیگه دارم
0
1401/05/30
سوال کننده
دکترم بهم گفته که احتمال مشکل عروقی یا چند تاموارد دیگه رو گفته شاید جنینم درگیرش باشه برام سونو گرافی رنگی نوشته آخه غربالگری اولم اصلا ریسک نداره بر چه اساسی این حرفو زدن؟
0
1401/05/30
سوال کننده
من غربالگریمو واستون میفرستم خودتون ببینید
0
1401/05/30
سوال کننده

0
1401/05/30
سوال کننده
اینم جواب بدید خیلی ممنون میشم ازتون
0
1401/05/30
سوال کننده
از دیروز فکرم درگیره که چرا این حرفو زدن اول که براشون فرستادم گفتن مشکلی نیست همه چی خوبه بعد که دیروز رفتم پیششون این حرفو زدن گفتن مشکل عروق یا مشکل خون رسانی یا رشد نکردن خیلی میترسم برا بچم مشکلی پیش بیاد
0
1401/05/30
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم ❤️منظور چه واکسنی است؟ هپاتیت بی موردی ندارد و. قابل تزریق است در مورد سوال دیگرتان هم باید از خودشان جویا شوید عکس غربالگری را. هم کامل ارسال کنید
0
1401/05/30
سوال کننده
ممنونم همون هپاتیت منظورم هست
0
1401/05/30
سوال کننده

0
1401/05/30
سوال کننده

0
1401/05/30
سوال کننده

1
1401/05/30
پزشک اوما
طی بارداری قابل تزریق است، بابت نکته گفته شده توسط پزشکتان بدلیل رو به پایین بودن سطح mom مارکر papp گفته شده است که پزشکتان نیز به همین مساله اشاره کرده اند اما من با حرف ایشان مبنی بر اینکه باعث میشود جنین قطعا دچار مشکل میشود اصلا موافق نیستم. این مارکر فقط حالت پیش بینی دارد و به ما هشدار می دهد باید بیشتر تحت نظر پزشک باشید و سونوگرافی کالرداپلر عروق جفتی در هفته 18 انجام شود که برایتان درخواست شده است. آیا قطعا شرایط دچار مشکل میشود؟ خیر، این یک پیش. بینی است و قطعیت صد در صد ندارد. بنابراین باید یک احتمال ضعیف خودتان را نگران نکنید،، شما کاری نمیتوانید انجام دهید ما باید نظارت دقیق تر روی شما داشته باشیم و. همین کفایت میکند🌹
0
1401/05/30
سوال کننده
دکتر عزیز امروز سونو انجام دادم نمیتونستم از استرس صبر کنم تا چند هفته دیگه
0
1401/05/30
سوال کننده

0
1401/05/30
سوال کننده
میشه یه نگاه به سونو بندازید مرسی دکتر جان
0
1401/05/30
سوال کننده
خانوم دکتر از صبح یکم تنگی نفس دارم از چی میتونه باشه عادیه ؟تو گرما میرم بیشتر نفسم میگیره
0
1401/05/30
پزشک اوما
عزیزم من چند سوال غیرمرتبط را با اینکه برخلاف قوانین بود در تاپیکتان بدلیل جبران تاخیر آن روز پاسخ دادم اما لطفا شما هم به قوانین و حقوق بقیه احترام گذاشته و سوالات جدید را در تاپیک مجزا طرح کنید تا پاسخگو باشم 🌹
0
1401/05/30
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
1
1401/05/30
سوال کننده
چشم دکتر عزیز ببخشید💖
1
1401/05/30
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا مامان گل و ممنونم از محبتتون تا من شرمنده شما نباشم❤️❤️
1
1401/05/30
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
1
1401/05/30
سوال کننده
دشمنتون شرمنده مهربون
0
1401/05/30
پزشک اوما
عزیزم ممنونم❤️❤️❤️
0
1401/05/30
پزشک اوما
stk: |~|11|~|103_col
0
1401/05/31
سوال کننده
دکتر عزیز یه تایپیک دیگه لطف میکنید جواب بدید ممنون
0
1401/05/31
سوال کننده
زدم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




