Ooma
پرسش (1401/05/22):

تحلیل جواب سونو واژینال

با سلام
بنده میخواهم دکتر عزیر سونو من رو بررسی کنند کمی عادت ماهیانه من نامظم شده و دو ماه که میخوهم باردار شوم و تشدم مشکل از کجاست

تحلیل جواب سونو واژینال
تحلیل جواب سونو واژینال
سلام روز چندم پریودتون سونو انجام دادین؟
فکر کنم کیست دارید
حالا ببین دکتر اوما چی میگه
دکتر کی جواب می‌دهند
سلام جان دلم
طول سیکل ها در این 6 ماه اخیر چند روزه بوده و روز چندم سیکل سونوگرافی انجام شده ؟
طول سیکل ها 8 روز پریودی و 16 روز پاکی یعنی مجموعا 24 روز
در رابطه با زمان انجام سونو دقیق یادم نیست ولی تا اونجایی که ذهنم یاری میکنه پرسیده بودم و بهترین زمان سونو یعنی همان اوایل پریودی انحام دادم
دو تا سونو گرافی فرستادم اولی رو که انجام دادم و نشون دکتر دادم گفت مجدد باید درزمان پریودی انجام بدی و مجدد تکرار کردم
ببخشید دو ماه میخوام و نمیشه یعنی بعد از پسرم که 7 سالش تو این 7 سال همه طبیعی بوده روش جلوگیری مون ولی نشده میخواستم ببینم چرا؟؟
و سوال دیگه اینکه یک زن تا چه زمانی باردار شدنش برا خودش و بچه ش خطر نداره ؟؟
من 38 سالم
ممنون میشم پزشک اوما سوالهای بالای منو حواب بدند
تحلیل جواب سونو واژینال
اینم پاپ اسمیر پارسالم
عزیزم چون زمان انجام سونوگرافی را نمی‌دانید من نمیتوانم در مورد وضعیت تخمک گذاری نظری بدهم، از شروع خونریزی بشمرید و هنگامی که به روز نهم سیکل رسيدید یعنی نهمین روز از شروع خونریزی، سونوگرافی را تکرار کنید. کیست درمویید در تخمدان راست دیده شده که خوش خیم است و موردی ندارد اما تنها راه درمان جراحی است. باتوجه به ابعاد آن می‌توان فعلا صبوری کرد و نیازی به جراحی نیست.
اما در مورد کیست دیده شده در رحم باید پزشکتان تصمیم گیری کنند که چه راه درمانی مدنظرشان است.
اگر دوره های قاعدگی نامنظم هستند که البته می‌گویید 24 روزه هستند، آزمایش هورمونی انجام دهید.
در رابطه با طول مدت اقدام، قرار نیست با اولین اقدام باردار شوید، صبور باشید زیرا شانس وقوع بارداری در هر ماه بین 20 تا 30 درصد است. اگر تا 6 ماه اقدام ناموفق داشتید بررسی های تکمیلی همچون عکس رنگی از رحم و آزمایش آنالیز مایع منی برای همسرتان انجام گردد.
در رابطه با سوال بعدی شما هم بهتر است زیر 45 سال بارداری ها صورت گیرند،🌹
ممنونم از پاسخ‌گویی خوبتون
من فقط یکبار از پنج سری کیت تخمگ گذاری استفاده کردم که هر پنج بار دو تا خط بود و سونو واژینال هم که رفتم دکترش گفت دو تا تخمک هات فعال اون موقع قصد بارداری نداشتم ولی عین حرف دکتر دقیق یادم اینا همش امیدوار کنندس درست ؟؟
من قبلا کیست داشتم و با دارو گیاهی خدا رو شکر خوب شدم ولی به مدت یک سال استفاده نکردم چون پدر شوهرم بیمار بودند و دستمون بند بود و به رحمت خدا رفتند الان مجدد میتونم استفاده کنم ؟؟
روحشون قرین رحمت نازنینم 🌹
عزیزم باید نتیجه سونوگرافی در حال حاضر را دانست زیرا شرایط بدنی ما با گذشته یکسان نیست. اما در مورد داروی گیاهی و درمان کیست، اول باید دانست نوع کیست شما چه بوده، چون کیست درمویید به این درمان ها پاسخ نمی‌دهد

سوالات مشابه