سلام
دخترم ۳ماه ونیمشه امروز خیلی بی قراری میکرد نمیخوابید دهنشو بازکردم دیدم کنار لثه اش افت زده .هم شیرخودمو میدم هم شیر نان
چندروزه شیر کم میخوره نمیدونم برا سرشیشه است یا مزه شیرشو دوست نداره یا سرما خورده چون صداش یکم خروسی شده البته بیشتر صبحا اینم بگم رفلاکس پنهانم داره دخترم
الان دردشو نمیدونم لازمه ببرمش دکتر!!؟؟
پرسش (1401/05/21):
دهن بچه ام آفت زده چیکار کنم ؟؟!!
477
59
1401/05/21
سوال کننده
0
1401/05/21
سوال کننده
الان چندروزه کلا سرسینه مو هم میگیره بین لثه هاش
سرشیشه شو گاز میگیره
ا
سرشیشه شو گاز میگیره
ا
0
1401/05/21
سوال کننده
جیغ میزنه نمیدونم چشه
0
1401/05/21
سوال کننده
ادرارش کم شده چون کم شیر میخوره
0
1401/05/21
Mahsa. M M
شاید گلوش درد میکنه
یا رفلاکس اذییتش میکنه
حتما دکتر ببر
دکتر بهتر متوجه میشه
یا رفلاکس اذییتش میکنه
حتما دکتر ببر
دکتر بهتر متوجه میشه
0
1401/05/21
Mahsa. M M
ان شاءالله بلا ازش دور باشه عزیزم نگران نباش
0
1401/05/21
سوال کننده
گلو درد کنه سرفه نمیکنه یعنی؟
0
1401/05/21
سوال کننده
ممنون عزیزم
2
1401/05/21
پریسا 🌻
واسه آفت قطره نیستاتین بده و سر شیشه و پستونک تمیز بشور
حتی سر سینه خودت هم قطره نیستاتین بزن
حتی سر سینه خودت هم قطره نیستاتین بزن
0
1401/05/21
سوال کننده
بزن به آفت یا بدم بخوره
0
1401/05/21
Mahsa. M M
شاید در حد التهاب باشه
ممکنه گوشش عفونت کرده باشه
پسرم این جوری بود
دکتر گفت عفونت گوش هست زده ب گلو
چیزی قورت میداد اذیت بود
ممکنه گوشش عفونت کرده باشه
پسرم این جوری بود
دکتر گفت عفونت گوش هست زده ب گلو
چیزی قورت میداد اذیت بود
0
1401/05/21
پریسا 🌻
جوری بریز توی دهنش ک برسه ب قسمتای آفت
0
1401/05/21
سوال کننده
آها باشه پس میبرمش دکترفردا
0
1401/05/21
Mahsa. M M
بله این قطره عالیه
خیلی هم زود جواب میده
خیلی هم زود جواب میده
0
1401/05/21
پریسا 🌻
بدنش اگ عفونتی باشه . باید تب کنه
0
1401/05/21
سوال کننده
ممنون عزیزم
1
1401/05/21
Mahsa. M M
خدا برات نگهش داره عزیزم
0
1401/05/21
پریسا 🌻
تب هم دارع؟
1
1401/05/21
سوال کننده
نه خداروشکر
0
1401/05/21
Mahsa. M M
ان شاءالله چیزیش نیست
1
1401/05/21
سوال کننده
فدات شم همچنین بچه های خودتو
0
1401/05/21
پریسا 🌻
اگه آفت زده باشه . درد داره و بخاطر همین هس ک نمیتونه زیاد شیر بخوره
بچه اذیته
بچه اذیته
0
1401/05/21
پریسا 🌻
اینم ک میگین صداش خروسی شده و فقط صبحا اینطوره ... شاید خیلی جیغ میزنه
0
1401/05/21
سوال کننده
آره آفت زده دهنش
تازه سرشیشه شو عوض کردم فک کردم دوسش نداره که شیر نمیخوره
تازه سرشیشه شو عوض کردم فک کردم دوسش نداره که شیر نمیخوره
0
1401/05/21
سوال کننده
آره حس لثه هاشم فک کنم میخارن چون دستاشو فشارمیده محکم تو دهنش
0
1401/05/21
پریسا 🌻
نگران نباش چندبار قطره نیستاتین بریزی روی آفت سریع خوب میشه
0
1401/05/21
سوال کننده
ممنون عزیزم چشم
0
1401/05/21
پریسا 🌻
کم کم لثه ها واسه دندون آماده میشن😖
0
1401/05/21
سوال کننده
اهوم 😪
1
1401/05/22
نفس مامان K
به خاطر آفت نمی تونه شیر بخوره، بچه منم آفت زده بود نمی تونست شیر بخوره قطره نیستاتین بزن براش، اگه کاسنی هم داری بزن رو آفت
1
1401/05/22
🌹sara 🌹
وای بمیرم 😢😢😢من دهنم آفت زده دارم میمیرم بخدا دیگه
0
1401/05/22
🌹sara 🌹
بچه چقد تو اذیته مریم 🥺🥺
0
1401/05/22
🌹sara 🌹
دلم کباب شد براش
0
1401/05/22
samira mom 2🙎♀️🙎♂️
منم بچم دوسه روزه دهنش آفت زده قطره نیستاتین دادم خیلی خوب شده
1
1401/05/22
پزشک اوما
سلام مامان جان
شیر کم خوردن بدلیل افت یا همان برفک است، برای درمان اگر از سبنه هم شیر میدهید روزی دو تا سه بار دوش بگیرید. اگر با بطری شیر میدهید، سر شیشه را دور انداخته و یا با مرتب با آب جوش، بجوشانید و برای پستانک هم همین کار را بکنید.
به فرزندتان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهید تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت تان بپیچید و آن را به قطره نیستاتین آغشته کنید و آنرا روی زبان نوزاد بکشید. سعی کنید گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان نوزاد بکشید حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالید به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کار شیردهی نداشته باشید و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهید.
هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالید و قبل از شیردهی بشویید.
اما خروسکی شدن صدا مرتبط با این مساله نبوده و لازم است. جهت بررسی شرایط به متخصص اطفال مراجعه کنید 🌷🌷
شیر کم خوردن بدلیل افت یا همان برفک است، برای درمان اگر از سبنه هم شیر میدهید روزی دو تا سه بار دوش بگیرید. اگر با بطری شیر میدهید، سر شیشه را دور انداخته و یا با مرتب با آب جوش، بجوشانید و برای پستانک هم همین کار را بکنید.
به فرزندتان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهید تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت تان بپیچید و آن را به قطره نیستاتین آغشته کنید و آنرا روی زبان نوزاد بکشید. سعی کنید گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان نوزاد بکشید حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالید به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کار شیردهی نداشته باشید و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهید.
هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالید و قبل از شیردهی بشویید.
اما خروسکی شدن صدا مرتبط با این مساله نبوده و لازم است. جهت بررسی شرایط به متخصص اطفال مراجعه کنید 🌷🌷
0
1401/05/22
سوال کننده
عزیزم آره خیلی بده منم تجربه کردم😪ان شاءالله زودی خوب بشی
0
1401/05/22
سوال کننده
😔😪
1
1401/05/22
سوال کننده
ممنون ازپاسخ گوییتون خانم دکتر 🥰
چشم
چشم
0
1401/05/22
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم مامان مهربان 🌹🌹امیدوارم که خیلی زود بهبودی حاصل گردد💜
1
1401/05/22
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
1
1401/05/22
سوال کننده
ان شاءالله ممنون از محبتتون🌹🌹
1
1401/05/23
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم ❤️❤️
0
1401/05/23
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
1
1401/05/23
سوال کننده
❤❤❤
1
1401/05/23
سوال کننده
stk: |~|12|~|66_col
0
1401/05/23
پزشک اوما
💜💜💜💜
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




