سلام مامان جان به روی قشنگتون
در هنگام انجام آزمایش لکه بینی نداشتید ؟
مامان جان در غربالگری انجام شده برای شما ریسک نهایی محاسبه شده برای تریزومی های ۱۳ و ۱۸ در محدوده کم خطر یعنی منفی قرار دارد، اما در مورد تریزومی 21 یعنی سندروم داون، ریسک محاسبه شده اگرچه مثبت و پرخطر نیست، اما در محدوده حد وسط قرار دارد. به بیانی اگر 1440 خانم و مادر باردار مشابه به شرایط شما باشند، فرزند یک نفر از بیمار و فرزند مابقی سالم است. اگرچه این رقم به نظر ناچیز است اما در علم پزشکی و باتوجه به اینکه بیماری داون درمان پذیر نیست، اهمیت بسیار زیادی دارد، از سوی دیگر بدلیل سطح MOM رو به بالای مارکر bhcg و PAPP_A، در صورت صلاحدید پزشکتان باید بررسی های تکمیلی انجام شوند تا مطمئن شویم که کوچولوی شما سالم است. بهتر است سل فری دی ان ای یا همان nipt انجام شود و یا غربالگری مرحله دوم را به شیوه سکوئنشنال در همان آزمایشگاه قبلی که مرحله اول انجام شده، انجام شود. تصمیم گیری نهایی در مورد نوع بررسی مورد نیاز با پزشک شما است. همچنین با پزشک خود در مورد دریافت آسپرین مشورت کرده و در سه ماهه دوم بارداری سونوگرافی کالرداپلر عروق جفتی انجام دهید تا خیالمان از هر جهت راحت شود 🌹🌹
خواهش میکنم فاطمه نازنینم 💜💜