سلام خانوم دکتر و اومایی های عزیز
دیروز واکسن چهار ماهگی دخترمو زدن.قطره استامینوفن رو دو سه بار اول با آرامش خورد ولی از دیشب تا حالا نتونستم درست حسابی قطرشو بدم.چون همش پس میزنه و بالا میاره،یا اینکه به خاطر تلخیش تو دهنش نگه میداره و اصلا قورت نمیده.منم مجبور دوباره تکرار کنم.موقع خوردن قطره خیلی بی قراره و گریه میکنه.تبش شدید نیس ولی بدنش یه کم حرارت داره.
نمیدونم چیکار کنم دیگه.با روشای مختلف سرگرمش میکنم ولی باز از خوردن قطره امتناع میکنه.
براش پاراکید و ولوتیل گرفتم ولی جفتشم پس میزنه.
اگه تجربه ای دارین ممنون میشم راهنماییم کنین
یه بار با آب قند قاطیش کردم قشنگ خورد ولی به نظرم اون دیگه خاصیت قطره غلیظ رو نداره
پرسش (1401/05/19):
قطره استامینوفن و واکسن چهار ماهگی
780
28
1401/05/19
سوال کننده
0
1401/05/19
sara jafari
باآب خالی چند قطره قاطی کن
0
1401/05/19
سوال کننده
مثلاً برای ۱۳ قطره پاراکید چند قطره آب باید قاطی کنم؟
0
1401/05/19
sara jafari
هم مقدارهم هیچ مشکلی پیش نمیاد
0
1401/05/19
سوال کننده
بعدش باید همه ۲۶ قطره رو بدم بخوره؟
0
1401/05/19
sara jafari
وزنش چقدره
0
1401/05/19
سوال کننده
۶۳۰۰،بهداشت گفتن سیزده قطره بهش بده
0
1401/05/19
sara jafari
خب همون ۱۳تا خوبه آره همشو باآب قاطی کن بده بوخوره
0
1401/05/19
sara jafari
قدیما من یادمه قطره بااب قاطی میکردن به بچه میدادن
0
1401/05/19
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان گل
عزیزم درجه حرارت بدن دلبندتان چقدر است؟
عزیزم درجه حرارت بدن دلبندتان چقدر است؟
0
1401/05/20
سوال کننده
36.7 بود بار آخری که گرفتم
0
1401/05/20
سوال کننده
البته با تب سنج دیجیتال که زیر بغلش گذاشتم
0
1401/05/20
پزشک اوما
خب مامان جان تب ندارد چرا استامینوفن میدهید
0
1401/05/20
سوال کننده
آخه بهداشت گفتن 48 ساعت اول هر 4 ساعت قطره استامینوفن دو برابر وزنش بهش بده روز سوم هر 6 ساعت.دختر من قطره رو که میخوره بلافاصله بالا میاره.اگه تب داشت میتونم به جای قطره از نصف شیاف استامینوفن 125 برای کم کردن تبش هر 6 ساعت استفاده کنم؟۴۸ ساعت از واکسنش گذشته
0
1401/05/20
سوال کننده
وزنش ۶۳۰۰ هستش،اگه تب هم نداشت میتونم برای پیشگیری از تب شیاف استفاده کنم؟
0
1401/05/20
سوال کننده
و اینکه میتونم شیاف رو به مقدار کمی وازلین آغشته کنم تا بشه راحت تر استفاده کرد؟
0
1401/05/20
پزشک اوما
عزیزم اشتباه گفته اند تا وقتی که تب دارد باید استامینوفن بدهید لطفا لطفا بخاطر حفظ جان و سلامتی فرزندتان وقتی تب ندارد استامینوفن ندهید، استفاده از استامینوفن پیشگیری معنایی ندارد و اصلا نباید چنین کاری کنید، اگر تب بالا بود برحسب درجه حرارت آن بین قطره و شیاف میتوان تصمیم گیری کرد، اگر خیلی بالا نبود قطره را با آب میوه مخلوط کرده و بدهید و اگر خیلی زیاد بود، یک سوم شیاف مجاز است
1
1401/05/21
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر،خدا رو شکر دیگه تب نکرد و منم استامینوفن ندادم.ممنون از راهنمایی های دلسوزانتون🌹❤️
0
1401/05/21
سوال کننده
ببخشید خانوم دکتر مهربون چون من زیاد وقتتون رو گرفتم ولی چون برام واقعا جای سواله میخوام بپرسم.مثلا اگه وزن بچه شش کیلو و نیم باشه برای ۱۴ قطره استامینوفن چند قطره باید آبمیوه طبیعی بریزم تا با قطره قاطی بشه؟
0
1401/05/21
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل دوست داشتنی و. خداروشکر ❤️❤️در مورد سوال بعدی تان هم هرچقدر کمتر باشد بهتر است
0
1401/05/21
سوال کننده
فقط میشه از آب میوه های آماده هم استفاده کرد اگه به آبمیوه طبیعی دسترسی نداشته باشیم؟
0
1401/05/21
پزشک اوما
بهتر است طبیعی باشد در این سن اصولا آب میوه آماده بدلیل مواد نگهدارنده و اسانس ممنوع است 🌹
1
1401/05/22
سوال کننده
ممنون خانوم دکتر عزیز و دلسوز❤️🙏
0
1401/05/22
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان بامحبت و عزیز 💜
0
1401/05/22
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




