سلام ، از دیشب گلو درد و سرفه دارم و احساس التهاب داخل گلو . فعلا علامت دیگه ای ندارم نمی دونم کرونا هست یا نه ؟ چه چیزایی مجاز هس در بارداری بخورم تا بهتر بشم
0
1401/05/16
بهناز مهربان
سلام منم همینطور بودم رفتم دکتر فوری گفت کرونا هست برام شربت دیفن هیدرامین نوشت و استامینوفن ۵۰۰ بعد از چند روز علائم کرونام خیلی بیشتر شد و گلو درد های وحشتناک داشتم الان یه مقدار بهتر شدم اما هنوز ضعف دارم
0
1401/05/16
سوال کننده
مرسی امیدوارم سلامت باشید. شما تب هم داشتید ؟
0
1401/05/16
سوال کننده
لازم هست تست pcr بدیم ؟
0
1401/05/16
سوال کننده
سلام مجدد. رفتم دکتر عمومی ویزیت کرد گفت گوشم کمی عفونت داره و گلو التهاب داره ، بهم سفکسیم ۴۰۰ داده هر ۱۲ ساعت بخورم . داروخونه گفت ۱ عدد هم کافیه الان چه کار کنم . دکتر محترم اوما نظر شما چی هست ؟
1
1401/05/16
پزشک اوما
سلام مامان جان
عزیزم فارغ از نتیجه معاینه پزشک چنین علامت هایی در حال حاضر میتوانند احتمال کرونا را نیز مطرح کنند خصوصا که سویه جدید با درگیری گوش و گلودرد همراه است. بنابراین حتما فعلا خود را در خانه قرنطینه کنید، با سایر افراد خانواده رفت و آمد نکنید. پنجره ها را باز بگذارید و در صورت پابرجا ماندن علامت ها برای حداقل 10 روز ماسک بزنید.
برای تسریع روند بهبودی مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم ،آبمیوه های طبیعی و همچنین میوه و سبزیجات را افزایش داده و مواد غذایی حاوی پروتئین را بیشتر مصرف کنید.شربت آب لیمو، آب گرم و عسل، سوپ سبزیجات و مرغ، عصاره ماهیچه، عصاره بلدرچین را امتحان کنید.
همچنین باتوجه به علامتی که دارید، به طور مداوم با سرم بینی و گلوی خود را شست و شو دهید. هر هشت ساعت یک قاشق شربت دیفن هیدرامین ساده مصرف کرده و به علاوه می توانید در فواصل منظم مقدار شربت دیفن هیدرامین را به گلو برده و غرغره کنید اما آن را نخورید. سفیکسیم هم طبق دستور پزشک مصرف کنید چون شمارا معاینه کرده اند و نظرشان ارجح است.
و اگر با وجود رعایت این راهکارها شرایط بهتر نشد هر چه سریعتر جهت ارزیابی و دریافت داروهای مناسب حتما به متخصص عفونی یا داخلی مراجعه کنید 🌷🌷
عزیزم فارغ از نتیجه معاینه پزشک چنین علامت هایی در حال حاضر میتوانند احتمال کرونا را نیز مطرح کنند خصوصا که سویه جدید با درگیری گوش و گلودرد همراه است. بنابراین حتما فعلا خود را در خانه قرنطینه کنید، با سایر افراد خانواده رفت و آمد نکنید. پنجره ها را باز بگذارید و در صورت پابرجا ماندن علامت ها برای حداقل 10 روز ماسک بزنید.
برای تسریع روند بهبودی مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم ،آبمیوه های طبیعی و همچنین میوه و سبزیجات را افزایش داده و مواد غذایی حاوی پروتئین را بیشتر مصرف کنید.شربت آب لیمو، آب گرم و عسل، سوپ سبزیجات و مرغ، عصاره ماهیچه، عصاره بلدرچین را امتحان کنید.
همچنین باتوجه به علامتی که دارید، به طور مداوم با سرم بینی و گلوی خود را شست و شو دهید. هر هشت ساعت یک قاشق شربت دیفن هیدرامین ساده مصرف کرده و به علاوه می توانید در فواصل منظم مقدار شربت دیفن هیدرامین را به گلو برده و غرغره کنید اما آن را نخورید. سفیکسیم هم طبق دستور پزشک مصرف کنید چون شمارا معاینه کرده اند و نظرشان ارجح است.
و اگر با وجود رعایت این راهکارها شرایط بهتر نشد هر چه سریعتر جهت ارزیابی و دریافت داروهای مناسب حتما به متخصص عفونی یا داخلی مراجعه کنید 🌷🌷
1
1401/05/16
سوال کننده
خیلی ممنونم ♥️
1
1401/05/16
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزم ❤️❤️
1
1401/05/16
پزشک اوما
stk: |~|11|~|18_col
0
1401/05/16
سوال کننده
یک سوال دیگه لطفا. مصرف شیر گرم با عسل آیا مفید هست برای من ؟
1
1401/05/17
پزشک اوما
مشکلی ندارد اما در خوردن عسل زیاده روی نکنید و حتما عسل پاستوریزه باشد 🌹
1
1401/05/17
سوال کننده
مرسی از شما
1
1401/05/17
سوال کننده
♥️🙏
1
1401/05/17
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم 🌹🌹
1
1401/05/17
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
0
1401/05/21
Elham 🌹🌹
سلام مامانایی که کرونا گرفتین برای درمان تب و لرز چکار کردین ؟ممنون میشم جواب بدین
0
1401/05/22
سوال کننده
سلام من تب نداشتم ولی استامینوفن ساده ظاهرا میشه خورد. البته بهتره با دکتر صحبت کنید . من استامینوفن و دیفن هیدرامین ساده رو مجاز بودم استفاده کنم و البته هنوز گلو درد و بدن درد دارم و هنوز دارم میخورم
0
1401/05/22
سوال کننده
و البته من هنوز سرفه رو دارم . امیدوارم شما هر چه زودتر سلامتی رو به دست بیارید
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



315

