سلام و عرض ادب خدمت دکتر گرامی
بنده الان تازه وارد ماه هشتم بارداری شدم،از همان ابتدای بارداری که کشت ادرار دادم داخل ادرارم گلبول قرمز بود ،اما عفونت نداشتم و سونوگرافی شکم و لگن هم دوبار در بارداری انجام دادم سنگ کلیه یا مشکلات دیگه نداشتم ،در حال حاضر سه بار کشت ادرار در طول بارداری دادم که مجدد گلبول قرمز دیده شده لطفا منو راهنمایی کنید،البته آخرین کشت ادرارم مربوط به دیروزه که تعداد گلبول قرمز نسبت به قبل کمتر شده
پرسش (1401/05/12):
گلبول قرمز در آزمایش ادرار بارداری
576
37
1401/05/12
سوال کننده
0
1401/05/12
سوال کننده

کشت اول ادرار در سه ماه اول بارداری
0
1401/05/12
سوال کننده

کشت دوم در سه ماه دوم بارداری
0
1401/05/12
سوال کننده

کشت سوم در سه ماه آخر بارداری که دیروز بوده
0
1401/05/12
سوال کننده

اینم عکس سونوگرافی که برای جنین دادم دو روز پیش
0
1401/05/12
سوال کننده

سونوگرافی شکم و لگن که ماه پیش انجام دادم
0
1401/05/12
سوال کننده

0
1401/05/12
سوال کننده
ببخشید میشه پیام منو جواب بدین،سپاسگزارم
1
1401/05/12
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم گاهی اوقات این شرایط برای برخی مادران رخ داده و وقتی نتیجه بررسی ها طبیعی باشد و مادر مشکلی نداشته باشد، جای نگرانی وجود ندارد ، البته در بررسی اخیر شما اگرچه شرایط بهتر شده ولی باید دقت کنید که کریستال کلسیم اگزالات دیده شده است. مصرف نمک را کاهش داده و میزان مصرف مایعات به ویژه آب را بسیار افزایش دهید همچنین مواد غذایی غنی از اگزالات همچون آجیل ، کنجد، توت فرنگی، کاکائو را نخورید و مکمل ویتامین C هم مصرف نکنید، اگر درد کلیه ندارید مشکلی وجود ندارد 💗
عزیزم گاهی اوقات این شرایط برای برخی مادران رخ داده و وقتی نتیجه بررسی ها طبیعی باشد و مادر مشکلی نداشته باشد، جای نگرانی وجود ندارد ، البته در بررسی اخیر شما اگرچه شرایط بهتر شده ولی باید دقت کنید که کریستال کلسیم اگزالات دیده شده است. مصرف نمک را کاهش داده و میزان مصرف مایعات به ویژه آب را بسیار افزایش دهید همچنین مواد غذایی غنی از اگزالات همچون آجیل ، کنجد، توت فرنگی، کاکائو را نخورید و مکمل ویتامین C هم مصرف نکنید، اگر درد کلیه ندارید مشکلی وجود ندارد 💗
1
1401/05/12
سوال کننده
ممنون دکتر عزیز و مهربونم بابت راهنمایی های جامعتون🙏🌹
0
1401/05/12
سوال کننده
فقط داخل سونوگرافی شکم و لگن خودم احساس کردم اندازه طحال یکم بزرگ شده،البته سونوگراف و پزشک داخلی به این نکته اشاره نکردن و گفتن طبیعیه،ولی دکتر زنانم گفت طحالت بزرگ هست،میخواستم بدونم مشکلی هست به نظرتون؟
0
1401/05/12
سوال کننده
من قبل از بارداریم هم مشکل کولیت روده داشتم که پزشک گفتن عصبی هست ،آیا ارتباطی بین این عوامل هست یا خیر،ممنونم از جوابتون🙏♥️
1
1401/05/13
پزشک اوما
زنده باشید عزیزکم 🌸💗🌸
نگران نباشید بزرگی خفیف طحال در طی بارداری کاملا طبیعی و. نتیجه تغییرات فیزیولوژیک این دوران هست برای شما که هنوز نمیتوان گفت بزرگ شده، در حداکثر اندازه طبیعی هست، پیگیری در هفته های بعدی کفایت میکند. با مشکلات روده مرتبط نیست اما اگر تالاسمی داشته باشید میتواند به این علت باشد❤️❤️
نگران نباشید بزرگی خفیف طحال در طی بارداری کاملا طبیعی و. نتیجه تغییرات فیزیولوژیک این دوران هست برای شما که هنوز نمیتوان گفت بزرگ شده، در حداکثر اندازه طبیعی هست، پیگیری در هفته های بعدی کفایت میکند. با مشکلات روده مرتبط نیست اما اگر تالاسمی داشته باشید میتواند به این علت باشد❤️❤️
1
1401/05/13
سوال کننده
نه خوشبختانه تالاسمی ندارم ،ممنونم از اینکه وقتتون را صرف پاسخ دادن میکنید،سپاسگزارم♥️🙏
1
1401/05/13
پزشک اوما
خداروشکر جان دلم و ممنونم از محبت و حسن نظرتون ❤️❤️زنده باشید 💗💗
1
1401/05/13
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
1
1401/05/13
سوال کننده
زنده باشین و تندرست،ایام ب کام🏵️🏵️🏵️
1
1401/05/13
پزشک اوما
برقرار باشید و در پناه امن خدا 💗💗
1
1401/05/13
پزشک اوما
stk: |~|2|~|grunge_14_col
0
1401/05/15
سوال کننده
سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز،بنده میخواستم برای وزن گیری جنین آجیل بخورم ،امکانش هست؟مکمل ویتامین سی شامل میوه های که ویتامین سی دارن هم میشود یا خیر؟من میوه زیاد مصرف میکنم ،قرص مولتی ویتامین هم پزشک زنان بهم دادن،در رابطه با مصرف کاکائو هم چندروز یکبار شیر کاکائو یا مشتقات کاکائو میخورم
1
1401/05/15
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
میوه های دارای ویتامین C موردی ندارند چون در مقایسه با مکمل دوز ویتامین C کمتر و جذب آن بهتر است. آجیل در حد اعتدال بخورید زیاده روی نکنید، ولی در مقابل کاکائو را کاهش دهید ❤️
میوه های دارای ویتامین C موردی ندارند چون در مقایسه با مکمل دوز ویتامین C کمتر و جذب آن بهتر است. آجیل در حد اعتدال بخورید زیاده روی نکنید، ولی در مقابل کاکائو را کاهش دهید ❤️
1
1401/05/15
سوال کننده
چشم ممنونم
1
1401/05/15
سوال کننده
🏵️💞🙏♥️😍
0
1401/05/16
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم 🌹🌹
0
1401/05/16
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




