واسه مقوی شدن شیر مغزها عالیه خرما خوبه البته اگه پسرت زردی نداره
قرص کلسیم حتما بخور
آب قلم و خود قلم هم شیرتو چرب میکنه هم زیاد
زیره سبز دم کن هم شیرو زیاد میکنه هم نفخو میگیره
حسابی مایعات بخور
شیر و آجیل و کنجد تا ۳ ماه ممنوع هست
چون باعث تشدید کولیک میشه
من بقیه لبنیات را می خوردم ولی شیر رو هنوز هم نمی خورم
گردو و بادام هم به مقدار کم توی ماه اخیر می خورم
کپسول لاکتاول بخور
هم افزایش و هم تقویت شیر هست
دونه خار مریم خیلی اثر داره تو قرص لاکتاول هم همون هست با رازیانه و دونه شنبلیله
سلام مامان جان
تمام میوه ها مجاز هستند اما تلاش کنید در مصرف میوه های بسیار نفاخ مانند گیلاس مراعات کنید و میوه های حساسیت زا مانند خربزه ، انگور، هندوانه و طالبی را اول به مقدار کم و با فاصله بخورید اگر دلبندتان اذیت نشد به مصرف ادامه دهید.
در مورد لبنیات هم به مقدار کم شروع کنيد و چند روز صبر نمایید، اگر علامت حساسیت به پروتئین گاوی مشاهده نشد ادامه دهید.
برای کمک به افزایش شیر و مقوی کردن آن از تمام مواد غذایی به حد اعتدال استفاده کنید. این خوراکی ها را نیز بیشتر مصرف کنید :
خرما،
انواع گوشت ها به شکل کبابی،
بادام، پسته و فندق،
قارچ،
قلم، کله پاچه،
و مکمل های لاکتاول، گالاکتومید و قطره های شیرافزا که حجم شیر را افزایش میدهند🌷