Ooma
پرسش (1401/04/28):

پیشگیری ازبارداری باقرص جلوگیری

سلام من بیست وهشت سالمه و پسر یک ساله وپنج ماهه دارم وشیردهی دارم لطف میکنید راهنمایی ام کنیدچه قرص جلوگیری مصرف کنم ک عوارض نداشته باشه و ازچندم سیکل بایدمصرف بشه راستی دوره هام سی روزه اس ووزنم ۷۵ کیلو است من تاالان قرص جلوگیری مصرف نکردم و به داروهای ضدقارچی مثل فلوکونازول و ... حساسیت دارم و

سلام جان دلم
عزیزم تمام داروهای جلوگیری از بارداری هورمونی عوارض دارند اما لزوما قرار نیست شما به عنوان مصرف کننده این عوارض را تجربه کنید. ال دی، روکین، مارولین، یاز، یاسمین، از جمله قرص های پیشنهادی هستند که بسته به بودجه خود و اینکه کدام یک را پیدا کنید می‌توانید از میان آن ها انتخاب کنید.
روش مصرف به این شکل هست که:
ماه اول مصرف بین روز 1 تا 5 خونریزی پریود مصرف بسته اول را شروع می‌کنید، هر روز راس یک ساعت مشخص قرصها را بخورید. سعی کنید قرص ها منظم و بدون فراموشی و راس ساعت خورده شوند. اگر بسته قرص 21 عددی بود، آخرین دانه قرص را که خوردید 7 روز صبر می‌کنید و به بدنتان استراحت می دهید. طی این 7 روز باید پریودتان شروع شود و اگر شروع نشد باید آزمایش خون انجام دهید تا وضعیت باردار بودن یا نبودن شما مشخص شود.
اگر خونریزی شروع شد، مهم نیست چه روزی از این 7 روز خونریزی شما شروع شود، بدون توجه به این مساله شما با اتمام دوره 7 روزه استراحت، راس روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع کنید . یعنی مثلا اگر 2 مرداد بسته اول تمام شد تا 9 مرداد صبر می‌کنید و 10 مرداد بسته جدید را شروع می‌کنید.
اگر بسته قرص 28 عددی بود، نیازی به فاصله انداختن 7 روزه نیست و بسته جدید بلافاصله بعد بسته قبلی باید شروع شود. حین مصرف قرص خونریزی خواهید داشت.
نکته مهم مصرف راس ساعت قرص ها است و به‌علاوه در ماه اول شروع مصرف قرص باید روش جلوگیری همراه مانند کاندوم داشته باشید ، از ماه دوم قرص به تنهایی کفایت دارد🌹
‌ممنون خانم دکترعزیز ازپاسخ کامل تون پس موردی ازبابت شیردهی نیست درسته ؟چون بخاطرپسرم ب شدت حساس ام ب مصرف دارو
خواهش میکنم مامان گل دوست داشتنی ❤️باتوجه به سن دلبندتان مشکلی نیست نگران نباشید 💜💜
stk: |~|11|~|109_col
ممنون خانم دکترمهربونم ❤❤❤❤
خواهش میکنم جان دلم 💙💙
stk: |~|11|~|108_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه