Ooma
پرسش (1401/04/25):

تب واکسن چهارماهگی نوزاد

خانم دکتر من دخترم از صبح تا عصر ساعت ۷ دمای بدنش زیر ۳۷ بود . ولی از بعد اون میشه ۳۷.۲ تا ۳۷.۵ . بالای چن بشه و پایین نیاد میتونم از شیاف استفاده کنم ؟

قطره استامینوفن بده
تبش اونقد بالا نیس ک شیاف بدی
پاشویش کن اگ بااینا پایین نیومد شیاف بزار
تب نداره که
۳۸ به بالا البته فک کنم با قطره کنترل بشه چون تب نداره
تا 24 ساعت قطره 4 ساعتی بده بعدش اگه تب نداشت میتونی ندی دیگه
زیربغل ۳۷.۲ به بالا تب حساب میاد . که الان شده ۳۸.۱
دوبار زیربغل تبش شد ۳۸.۱
تا دیروز عصر خوب بود و اصلا بدنش گرم نبود . عصر بیست دیگه دیر دادیم استامینوفن و از بعد اون دمای بدنش رفت بالا . و بین ۳۷.۲ تا ۳۸.۱ در تغییر بود طول شب رو . الانم که همون ۳۷.۵ هست
استامینوفن هم هر ۳ ساعت میدم چون صبر میکنم برا ۴ ساعت اون وقت میشه ۳۸
سلام مامان جان
باتوجه به آنچه که می‌گویید بهتر است به جای دادن استامینوفن هر 3 ساعت، از شیاف (متناسب با وزن) کمک بگیرید، تنشویه و پاشویه را نیز فراموش نکنید 🌸
خانم دکتر شیاف استامینوفن ۱۲۵ ، نصفش رو یک ساعت و نیم پیش استفاده کردیم که ۳۸‌.۴ بود و شد ۳۷.۴ و بعدش دوباره برگشت شد ۳۷.۷ .
میتونیم یک عدد کامل استفاده کنیم ؟
وزنش ۶.۵ کیلوگرم هستش . بنظرتون از چه مقدار شیافی استفاده کنیم ؟؟؟؟
بعضیا میگن شیاف دیکلوفناک هم اثر میکنه . نظر شما چیه ؟
و هر چن ساعت شیاف رو استفاده کنیم ؟
مامان جان شیاف استامینوفن کفایت می‌کند، کمی بیشتر از نصف شیاف استفاده کنید یک عدد کامل مجاز نیستید جانم. شیاف هر 4 ساعت قابل مصرف است. نکته مهم اینکه انتظار معجزه نمیتوان داشت صیور باشید و همزمان از تنشویه پاشویه کمک بگیرید ، کمی پیاز رنده شده هم به کف پاها بمالید. اگر تب کنترل نشد حتما مراجعه کنید 💗
ممنونم . حتما انجام میدم . الان شد ۳۸.۸
عزیزم اگر شرایط بهتر نشد مراجعه کنید 🌸
رفتم دکتر . گفتن استامینوفن رو حدود ۱۵ یا ۱۶ قطره اینا بدین هر ۴ ساعت . و انتی بیوتیک اینا نوشت محض احتیاط که اگر فردا یهو سرفه کرد و اینا ، بدیم بهش . و گفتن اگر تا فردا عصر تبش بهتر نشد . برطرف نشد باز ببریم براش ازمایش خون اینا بنویسه
بسیار هم عالی عزیزم ، بنابراین طبق دستور عمل کنید 🌸
خانوم دکتر من دخترم که سفالکسین دادم تبش اومد پایین و از اون به بعد صداش تغییر کرده و بینیش هم گرفته یکم .
که دکتر گفت همچنان سفالکسین بده بهش تا ۵ یا ۶ روز .
فقط اینکه از امروز دخترم کمتر شیر میخوره و مدفوعش هم شل شده . نیاز هست کاری بکنم ؟ یا برا سفالکسین و سرماخوردگیش هست؟
سلام به روی قشنگتون مامان جان
احتمالا علت سفالکسین در همراهی با سرماخوردگی است. تلاش کنید تا شیردهی را در فواصل کوتاه‌تر انجام دهید. اگر اسهال ‌شدت یافت به متخصص اطفال دلبندتان اطلاع دهید🌸
هر روز حدود ۹۶۰ تا میخورد شیر . ولی امروز ۷۵۰ تا خورده شیر .
امروز از بعدظهر اینطور شده . اگر فردا از ۸ بار بیشتر مدفوع کرد میبرم دکتر .
و اینکه دخترم زیاد قسمت سر عرق میکنه وقتی خوابه . ینی کمبود ویتامین اینا داره که عرق زیاد میکنه؟ چون میگن اگر بدنش کمبود داشته باشه بچه ، عرق میکنه
خیر مامان جان ، تمام بچه ها هنگام خواب همینطور هستند و اگر قطره آد را منظم می‌دهید جای نگرانی نیست اما می‌توانید در ویزیت بعدی متخصص اطفال به ایشان هم بگویید 🌸
ممنووونم
خواهش میکنم جان دلم❤️
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.