Ooma
پرسش (1401/04/22):

استامینوفن ۳۲۵ در شیردهی

سلام خانوم دکتر عزیز اوما
من پریروز بعد از حمام دو لیوان آب سرد یخچالی خوردم از اون موقع تا حالا گلوم درد می‌کنه نمیتونم آب دهنمو به راحتی قورت بدم.گلوم خشکه.چون بدن درد دارم از دیروز تا حالا دو تا استامینوفن ۳۲۵ و به تجویز پزشک روزی یه عدد آزیترومایسین ۲۵۰ و هر ۸ ساعت یک عدد برم هگزین مصرف کردم.
دیروز اولین دوز واکسن پنوموکوک رو به دخترم تزریق کردن.چون یه کم تب کرده بود تا حالا سه دفعه هر بار ۱۲ قطره بهش قطره استامینوفن دادم.
میخواستم بدونم اینکه هم خودم دو دفعه استامینوفن خوردم هم به دخترم سه دفعه قطره دادم براش می‌تونه ضرری داشته باشه؟

سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم در قدم اول خودتان را قرنطینه کرده و ماسک بزنید، زیرا نمیتوان به قطعیت گفت صرفه سرماخورده اید و احتمال کرونا هم باید مدنظر قرار بگیرد. در رابطه با سوالتان هم اگر حال عمومی دلبندتان خوب است مشکلی وجود ندارد نگران نباشید 💜
ممنونم خانوم دکتر عزیزم،اتفاقا دو روزه تو خونه ماسک میزنم.علائم کرونا ندارم ولی رعایت میکنم.قبلا یه بار گرفتم.سه دوز واکسن رو هم تزریق کردم.
گلومم به نسبت خیلی بهتره.پس بازم میتونم شبا یه دونه استامینوفن بخورم تا بتونم راحت بخوابم؟
قرص کوریزان چی؟میتونم فقط یه دونه بخورم؟
احسنت به شما مامان گل که مراقبت می‌کنید و حواس جمع هستید ❤️بله می‌توانید بخورید اما کوریزان نخورید. می‌توانید دیفن هیدرامین ساده هم هر 8 ساعت یک قاشق مصرف کنید یا قرقره کنید و بیرون بریزید 🌸
خواهش میکنم خانوم دکتر نازنین،فقط دیفن هیدرامین قرص یا شربت؟
شرمنده من اونقدر مشغلم زیاده که دفعه اول پیامتون‌ رو درست نخوندم،شما نوشتین یه قاشق من میپرسم شربت یا قرص😂ممنونم خانوم دکتر
خواهش میکنم مامان گل دوست داشتنی ، شربت دیفن هیدرامین 😉💜دشمنتون شرمنده جانم❤️❤️❤️
❤️❤️❤️❤️
stk: |~|11|~|109_col
سلام خانوم دکتر عزیز،من سه روز بود علائم سرماخوردگی داشتم،بدن درد و سرفه و آبریزش بینی.گلودردم کامل خوب شده بود ولی سه روز قبل علائم سرماخوردگی پیدا کردم.
دیشب رفتم دکتر احتمال کرونا دادن.برام سرم و دیفن هیدرامین ساده و کوریزان و آزیترومایسین نوشتن.با اطلاع از این که به بچه شیر میدم.
شما فرموده بودین کوریزان نخورین.منم واقعا موندم چیکار کنم.
البته چون بدن دردم‌ شدید بود یه دونه نیم‌‌ ساعت پیش خوردم.
برا بچم‌ ضرر نداشته باشه؟
صبح شربت دیفن هیدرامین خوردم دخترم امروز نسبت به روزای قبل زیاد میخوابه
سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم توصیه من همچنان عدم مصرف کوریزان است اگر بدن درد دارید استامینوفن ساده بخورید که ایمن و بی خطر است، بیشتر خوابیدن دلبندتان هم بدلیل کوریزان و دیفن هیدرامین است جای نگرانی وجود ندارد 💕
خانوم دکتر چشم دیگه نمیخورم،شربت دیفن هیدرامینم اشکالی ندارد فقط روزی یه بار بخورم؟
چشم هاتون بی بلا مامان گل ، دیفن هیدرامین هر 8 ساعت هم مجاز است اما اگر گلودرد ندارید می‌توانید میزان مصرف را کاهش دهید ❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.