ریسکات منفیه عزیزم خداروشکر
سلام مامان گل
خوشبختانه ریسک محاسبه شده برای سندروم های ژنتیکی تریزومی ۲۱ و تریزومی ۱۸ و 13 همگی در محدوده کم خطر قرار داشته و منفی هستند. بنابراین فقط مانند تمام مادران سونوگرافی آنومالی اسکن و ntd screen را در هفته 18 بارداری انجام دهید. مبارکتان باشد. به علاوه بابت پایین بودن سطح Mom مارکر papp - A با پزشکتان صحبت کنید در صورت موافقت ایشان احتمالا برایتان آسپرین تجویز خواهد شد تا از احتمال و خطر محدودیت رشد جنین در درون رحم و مسمومیت حاملگی یا همان پره اکلامپسی کاسته شود اگرچه لزوماً قرار نیست این اتفاقات رخ دهند اما باید هرگونه خطر را به حداقل رساند🌹
ممنون دکتر جان پایین بودن سطح mom برای چی اتفاق میوفته؟
خواهش میکنم جان دلم ، دلیل مشخصی ندارد و صرفا یک فاکتور پیش بینی کننده است که به ما هشدار میدهد بیشتر مراقب باشیم💗
ممنون از لطفتون سپاسگزارم💜
خواهش میکنم گل من زنده باشید 💗💗