Ooma
پرسش (1400/12/15):

من سونوی رحم دادم و جزئی از pcoنشون داده شده

سلام وقت بخیر دکتر عزیز‌و سایر دوستان من ازمایش چکاب کامل دادم و پرولاکتین و تیروئد و بقیه چیزهای هورمونی دادم.سونو هم دادم تخمدانم سایزش افزایش پیدا کرده بود و اینکه تو این ماه دوبار پریود شدم امروز روز یازدهم هست و هنوز لکه بینی دارم صورتم جوش های خیلی زیادی‌زده ممنون میشم پاسخ بدید که نظرتون چیه؟

من سونوی رحم دادم و جزئی از pcoنشون داده شده
من سونوی رحم دادم و جزئی از pcoنشون داده شده
اینم تمام ازمایشاتی‌که دادم
اینم تمام ازمایشاتی‌که دادم
ازمایشو دیروز دادم ۱۵روز دیگ جوابم اماده میشه.میخواستم ببینم برای تموم شدن لکه بینیم باید چیکار کنم
سلام مریم نازنینم
سونوگرافی شما بیانگر این واقعیت است که شما درگیر مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک (pco) یا همان تنبلی تخمدان هستید. در این مشکل فولیکول ها به اندازه مناسب رشد نکرده و در نتیجه این رشد نامناسب تخمک‌گذاری نیز رخ نمی دهد.
نگران نباشید این مشکل قابل مدیریت است و بسته به اینکه چه علائمی داشته باشید روال درمانی نیز در زمان متفاوت خواهد بود و البته گاهی اوقات ممکن است نیاز به دارویی نباشد و صرفاً اصلاح سبک زندگی کافی باشد.
تحت نظر پزشک باشید و به علاوه برای کمک به مدیریت این مشکل حتما تلاش کنید تا:
اگر شاخص نمایه توده بدنی شما بالاتر از حد طبیعی است، وزن خود را کم کنید.
به طور منظم ورزش داشته باشید. برای این کار ۳ روز در هفته حداقل به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ترکیبی از ورزش های هوازی و یوگا را انجام دهید. نیازی به مراجعه به باشگاه نیست و می‌توانید در خانه و به کمک اپلیکیشن های مختلف یا فیلم های موجود در شبکه های مجازی این تمرینات را انجام دهید. رقص و زومبا نیز انتخاب خوبی برای شماست.
به علاوه رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. این کار مصرف مواد قندی و همچنین خوراکی های تهیه شده از آرد سفید مانند انواع دسر ها، کیک ها، شیرینی ها، پودینگ ها و موارد مشابه را به حداقل برسانید. تا حد امکان نان به صورت سبوس‌دار استفاده شود. مصرف برنج سفید به حداقل برسد و همچنین تا میتوانید موادی مانند ماکارونی، سیب زمینی، ذرت و هویج که غنی از نشاسته هستند را کمتر مصرف کنید. برای مشکل لکه بینی فعلا هر 6 ساعت یک عدد مفنامیک اسید بخورید و نتیجه را گزارش دهید🌷
ممنونم از لطف شما دکتر عزیز❤️
خواهش میکنم مریم جانم💗💗
stk: |~|11|~|107_col

سوالات مشابه