Ooma
پرسش (1400/11/15):

کم کاری تیروئید و یدو فولیک

سلام پزشک اوما ❤️
من قصد بارداری دارم و کم کاری تیروئید دارم که از چند ماه قبل از اقدام شروع به خوردن دارو کردم(هر روز ۵۰ میکرو گرم به جز جمعه ها که کامل میخورم)
برای آزمایش های قبل بارداری که به پزشک مراجعه کردم برام اسید فولیک یک میلی گرم نوشته بودن،یک مدت استفاده کردم بعد با نظر دکتر غددم که منعی ندیدن یدو فولیک رو شروع کردم(۱۵روزهست)اما من از چند روز بعد از مصرف حالت تهوع دارم که از روز چهارم پریود(این ماه اقدام داشتم) شروع شده و کم و بیش ادامه داره،نمیدونم بخاطر تغییرات هورمونی و اقدام این حالت پیش اومده یا مصرف ید بیشتر؟همچنین احساس گرسنگی دارم که قبلاً با مصرف دوز زیاد لووتیروکسین تیروییدم پر کار شده بود اومده سراغم،ممکنه باز تیروییدم پرکار شده باشه و این موضوع روی باروری من حتی تاثیر بذاره؟

مقدار دوز کافی اسید فولیک در قبل بارداری و بارداری چقدر هست؟
دوز کافی و مورد نیاز بدن در سایت ها ۴۰۰ میکرو گرم هست اما پزشک زنان برای من یک میلی گرم تجویز کرده بودن،ممکنه دوز اضافی باعث بیش فعالی در کودک بشه؟
استفاده از فولیک اسید های خارجی ۴۰۰ میکرو گرم رو توصیه می‌کنین یا همان یک میلی گرم؟
سلام به روی ماهتون جان دلم
بله جانم این امکان وجود دارد، به جای یدوفولیک اسیدفولیک بخورید و آزمایش تیروئید را تکرار کنید تا اطلاعات دقیق تری نسبت به شرایط شما داشته باشیم.
در رابطه با دوز مورد نیاز نیز، باتوجه به میزان جذب بدن و اینکه ممکن است تمام دوز مصرفی مکمل جذب نشود، باید در دوره اقدام و بارداری اسیدفولیک 1 میلی گرم مصرف کنید 🌹
سپاسگزارم خانم دکتر 🙏🌼
خواهش میکنم جان دلم 💜💙💜
stk: |~|11|~|102
سلام خانوم دکتر ممنون میشم آزمایش تیروئیدمو ارزیابی کنید،آیا برای اقدام به بارداری مناسبه؟ یا عدد باید زیر یک باشه؟ من در حال اقدام هستم آیا ممکنه این مساله باروری یا حتی در سقط جنین تاثیر بذاره؟
پزشک غدد گفتن خوبه همانطور با دوز قبلی ادامه بده
کم کاری تیروئید و یدو فولیک
سلام جان دلم
نتیجه عالی است و با خیال راحت اقدام کنید🌹
خیلی ممنون خانم دکتر مهربان 💐❤️
خانوم دکتر من مصرف یدو فولیک رو قطع کردم و بعد از چند روز حالت تهوعم رفع شد،و شروع به خوردن اسید فولیک کردم ،متاسفانه باز حالت تهوع گهگاه میاد سراغم،درحالی که تابستون اسید فولیک می‌خوردم ولی همچین حالتی نداشتم،الان چند روز به موعدم مونده نمی‌دونم از مصرف ویتامین ها(دی و اسید فولیک) یا از اقدام هست یا مشکل جدی که این حالتو دارم؟
عزیزم اسیدفولیک را چه زمانی از روز می خورید؟
شب قبل از خواب میخورم
عزیزم شدت حالت تهوع اگر زیاد است مارک اسیدفولیک مصرفی را تغییر دهید اما اگر قابل تحمل است صبوری کنید تا علت اصلی آن مشخص شود. اگر تاخیر داشتید، علت میتواند بارداری باشد 💗
باشه صبر میکنم،خیلی ممنون که همیشه با حوصله جواب میدید❣️
خواهش میکنم گل من زنده باشید ممنونم از محبتتون ❤️💜❤️
stk: |~|11|~|103_col

سوالات مشابه