Ooma
پرسش (1400/11/10):

اومیکرون در بارداری

سلام خدمت دکتر عزیز
من ۲۵ هفته باردارم و دوقلو از دیشب گلوم میسوزه و سرفه خشک دارم ولی هیچ علاعم دیگه ندارم الان ففط مایعات گرم استفاده میکنم واکسن کرونا هم نزدم چه دارویی میتونم استفاده کنم گلوم همش خشکه

عزیزم بهترین چیز خوردن سوپ و مایعات گرم هست و روزی ۳بار آب و نمک قرقره کن
اومیکرون در بارداری
پرتقال و لیمو شیرین هم خیلی خوبه
سلام به روی ماهتون جان دلم
با توجه به اینکه که ما در دوران اپیدمی هستیم و با توجه به شروع انفجاری موج ششم، به ناچار تمام علائم مشکوک باید در مرحله اول کرونا در نظر گرفته شوند تا زمانی که خلاف این مسئله به اثبات برسد. بنابراین حتماً خود را قرنطینه کنید و به افرادی که در طی چند روز گذشته با آنها در تماس بوده اید نیز هشدار دهید تا اصول قرنطینه را رعایت کنند.
مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم ،آبمیوه های طبیعی و همچنین میوه و سبزیجات را افزایش داده و مواد غذایی حاوی پروتئین را بیشتر مصرف کنید. رژیم غذایی غنی از پروتئین راهکاری است که به بیماران مبتلا به کرونا و حتی افراد درگیر سرماخوردگی کمک می‌کند تا بهتر است با این بیماری ها مقابله کنند.
به طور مداوم با سرم بینی و گلوی خود را شست و شو دهید.
برای مشکل گلو هر هشت ساعت یک قاشق شربت دیفن هیدرامین ساده مصرف کرده و به علاوه می توانید در فواصل منظم مقدار شربت دیفن هیدرامین را به گلو برده و غرغره کنید اما آن را نخورید. چند عدد دانه خشک شده به را نیز میان دندان و گونه خود درون دهان نگه دارید و اجازه دهید تا چندین ساعت در همین حالت بماند. به دلیل تولید لعاب دانه ها همانجا می مانند و با مرطوب کردن فضای دهان و گلو به شدت می‌توانند موثر باشند.
شبی یک عدد سیتریزین مصرف کنید.
شربت آب لیمو، آب گرم و عسل، سوپ سبزیجات و مرغ، عصاره ماهیچه، عصاره بلدرچین، زیتون، چای، گزینه های مناسبی هستند و همچنین می توانید بخور نعنا را امتحان کنید. آب و سایر مایعات خیلی زیاد مصرف شوند.
فعلاً نمی توان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را شروع کرد و باید هر چه سریعتر جهت ارزیابی و دریافت داروهای مناسب حتما به متخصص عفونی یا داخلی مراجعه کنید.خصوصا اینکه واکسن نزده اید و باید کمی بیشتر مراقب تان باشیم تا خیالمان راحت شود که خیلی زود خوب خوب می شوید🌹🌹🌹
ممنون از پاسخگوییتون ❤❤❤
خواهش میکنم جان دلم ❤️❤️❤️
stk: |~|11|~|111_col

سوالات مشابه