با سلام خدمت دکتر اوما
من یک فرزند پسر بیست ماهه دارم که قد او 80و وزنش 11/5است ونسبت به سنش نه سانت کوتاهتر است الان فرزندم داروهای زیر را درحال مصرف است
لووتیروکسین پنجاه (هر روز نصف قرص به جز پنجشنبه ها یک عدد کامل مصرف میکند),قطره آدزیر (هر روز سی قطره), قرص اسید فولیک نیم (سه بار درهفته یک عدد), شربت استئوکر (یک روزدرمیان یک قاشق مربا خوری)،شربت ایمونس( یک روز درمیان یک قاشق مربا خوری), قطره اهن آیروفیکس (هرشب 1/5میل) ودر ضمن الان کم کاری تیروئیدش بامصرف قرص تحت کنترل است
وقد خودم 170وقد همسرم 175 است وخانوادهایمان قد بلندهستن
اما الان فرزندم 9سانت کوتاهتر از سنش است وآیا مصرف شربت زینک سولفات رازک در بیست ماهگی برای فرزندم توصیه میکنید یانه ،دکتر اومای محترم توروخدا ما را راهنمایی کنید وراه حلی برای رفع این مشکل کوتاهی قدفرزندم به ما بدهید من تنها همین فرزند را دارم خیلی نگران رشد قدش هستیم
باتشکر از شما🙏🙏🙏
پرسش (1400/10/24):
علت کوتاهی قد در بیست ماهگی چیست.
937
39
1400/10/24
سوال کننده
0
1400/10/24
Sahar @
از کجا فهمیدین کم کاری تیروئید داره؟از موقع تولد فهمیدین؟
0
1400/10/24
سوال کننده
بله
0
1400/10/24
Sahar @
بپرس از خانواده هاتون شاید شماها هم کوتاه بودین توی سن بلوغ یدفعه رشد داشتین
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
عزیزم از کجا میگی ۹ سانت کم داره؟
1
1400/10/24
Sahar @
داداش من تا دبیرستان کوتاه بود یهویی قد بلند شد
0
1400/10/24
Sahar @
احتمالا از نمودار رشدش
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
ببین گلم منظور اینه باید بین این دو دهک باشه
0
1400/10/24
سوال کننده
از نمودار رشدهمین نرم افزار
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
مثلا برا دختر من زده ۷۹-۹۱
یعنی بین اینا دختر منم ۸۴
یعنی بین اینا دختر منم ۸۴
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
چند تا چند نوشته
0
1400/10/24
سوال کننده
خوب مال پسرمن مینیمم قد در دهک است
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
از یکسال به بعد قد ملاک نیست دیگه اون چند سانتی که باید اضافه کنه تا دو سالگی برای طول یکسال مدنظره دختر من ۶ ماه اول سال کلا قدش اضافه نشد تو این چهار ماه ۴ سانت اومده بالا
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
خب بعد چند ماه خود به خود بالا میره نگران نباش
کامل راه میره ؟
کامل راه میره ؟
0
1400/10/24
سوال کننده
78/9تا 89/5
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
سعی کن اسباب بازی هاشو بزاری بالای میزی که متناسب با قدشه تا تلاش کنه برداره خودشو که میکشه بالا تمرین خوبیه برای افزایش قدش
0
1400/10/24
سوال کننده
از اول سال میلادی یعنی دوازده روز
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
اصلا عجله نکن و نگرانم نباش قدم میکشه
0
1400/10/24
سوال کننده
🙏🙏
0
1400/10/24
سوال کننده
انشالله ممنون از شما
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
دختر من الان هرچی به چشش بخوره لبه اپن تخت میز ارایش رو پنجه بلند میشع میکشه قبلا نمیتونست دستش نمیرسید
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
بزار اول خوب راه بیوفته تعادل کامل داشته باشه بعد باهاش تمرین کن
0
1400/10/24
رز❤ 🙎♀️🙎♂️
خاهش میکنم😊
0
1400/10/25
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
عزیزم لطفا عکس نمودار رشدی دلبندتان را ارسال کنید تا ببینم
عزیزم لطفا عکس نمودار رشدی دلبندتان را ارسال کنید تا ببینم
0
1400/10/25
سوال کننده
سلام دکتر اومای محترم
اگر منظورتان همان نمودار کارت واکسیناسیون است متاسفانه چیزی در آن ثبت نشده وتمام مقادیر قد و وزن این مدت در سیستم کامپیوتر مرکز بهداشت ثبت شده . ما جدیداً ازطریق برنامه اوما متوجه شدم که کوتاهی قد دارده.
اگر منظورتان همان نمودار کارت واکسیناسیون است متاسفانه چیزی در آن ثبت نشده وتمام مقادیر قد و وزن این مدت در سیستم کامپیوتر مرکز بهداشت ثبت شده . ما جدیداً ازطریق برنامه اوما متوجه شدم که کوتاهی قد دارده.
0
1400/10/25
🍃🌵Zahra🌱 .
همونو گعتن بفرستی
0
1400/10/25
سوال کننده

0
1400/10/25
سوال کننده

0
1400/10/25
سوال کننده

0
1400/10/25
سوال کننده

0
1400/10/25
سوال کننده
اینها نمودار برنامه اوما هستن👆👆👆
0
1400/10/25
سوال کننده

0
1400/10/25
پزشک اوما
ممنونم جانم، قدی که خودتان ثبت کرده اید ممکن است صحیح نباشد و طبق برنامه هم 1.3 سانتی متر کوتاهتر از محدوده رشدی دلبندتان است، اما باتوجه به نگرانی که دارید اول باید به متخصص اطفال مراجعه کنید تا با انجام بررسی مشخص شود که آیا واقعا مشکلی هست یا خیر، بعد مکمل انتخاب گردد🌹
1
1400/10/25
سوال کننده
باتشکر
0
1400/10/26
پزشک اوما
خواهش میکنم جانم🌹
0
1400/10/26
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




