سلام بچه ها...مایع دوربچم کم شده ۳۱هفتگی ۹بود والان ک ۳۳هفته و۲روزم شده ۷.۵
وزنشم۱۸۹۸ و خوب زیاد نشده😓
دکترگفت احتمال یکی دوهفته دیگ ختم حاملگی میده..
کسی بوده هفته ۳۵ یا ۳۴زایمان کرده باشه؟بچتون چندروز دستگاه بود؟۶تاهم امپول بتامتازون نوشته برام روزی ۳تا
پرسش (1400/03/01):
زایمان زودرس شدم.. با تجربه ها کمک کنین
1149
247
1400/03/01
سوال کننده
1
1400/03/01
الهام ،
اگه آمپول بزنی چیزی نمیشه
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
از کی تا حالا ۹ مونده؟
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
دیونه ای؟
0
1400/03/01
سوال کننده
ازهفته ۲۷
0
1400/03/01
الهام ،
نه عزیزم چیزی نمیشه
0
1400/03/01
الهام ،
من چون دوقلویی بودم کیسه آبم پاره شد
0
1400/03/01
سوال کننده
الانم دکتر هی میگه حرکتشو چک کن..لج کرده حرکت نمیکنه...شایدم بخاطر امپولاست
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
بچت بزرگه خیالت راحت باشه نگران وزنشم نباش خودت بعد تپلش میکنی
0
1400/03/01
الهام ،
وزنشون هم 2500و2400بود
0
1400/03/01
zahra .......
خدانکنه دیوانه
1
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
منم ضعیف شده امروز
0
1400/03/01
سوال کننده
برای من وزن نگرفته خوب
1
1400/03/01
zahra .......
برا منم تو هفته ۲۸ حرکاتش کم شده شدت حرکاتشم ضعیفه
0
1400/03/01
سوال کننده
فردا گفته بیا سونو داپلر
1
1400/03/01
zahra .......
بعد به دنیا اومدنش خوب بهش میرسی وزنش میره بالا
1
1400/03/01
zahra .......
انقدرم استرس و فکرای الکی نکن
1
1400/03/01
zahra .......
توکل کن بخدا ،خودش داده شک نکن خودشم مراقبشه
1
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
طبیعی
1
1400/03/01
zahra .......
هفته ی قبل حرکاتش خیلی خوب بود وروجک محکمم لگد میزد ولی الان کم شده
من مطمئنم بعد زایمان دلم برا لگداش تنگ میشه
من مطمئنم بعد زایمان دلم برا لگداش تنگ میشه
1
1400/03/01
فاطمه بانو
طبیعیه هنوز منظم نیست ک
کم کم منظممیشه
کم کم منظممیشه
2
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
اره ی چن روز دیگ دوباره شدت میگیره
0
1400/03/01
zahra .......
خداکنه😍
0
1400/03/01
فاطمه بانو
منمهمینطور بودم دقیقا
2
1400/03/01
فاطمه بانو
صاحب تاپیک زندایی من ۳۳هقته زایمان کردن
۲هفته یچه دستگاه بود اوردنش خوبه😬۱۵۰۰بود دخترداییم
امپولم نزده بود
۲هفته یچه دستگاه بود اوردنش خوبه😬۱۵۰۰بود دخترداییم
امپولم نزده بود
1
1400/03/01
فاطمه بانو
ولی ۳۴ ب بعد رسیده هست ریه و تشکیل شده😍
1
1400/03/01
فاطمه بانو
انشالله دستگاه نمیره نترس
0
1400/03/01
فاطمه بانو
هندوانه و اب خیلی خوبه برای کیسه اب
بخور😬
بخور😬
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
اره منم
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
فاطمه من دارم روزی ۲۰ لیوان اب و شیر ودوغ اینا میخورم.و نصف هندونه😑🥺
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
معده م داغوننننننننن شده دیگ
0
1400/03/01
فاطمه بانو
بیشترهندونه بخور
اگفند نداری شیرینیجات بخور جیش کنه زیاد بشه مایع
اگفند نداری شیرینیجات بخور جیش کنه زیاد بشه مایع
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
نمیتونم خفه میشم.روزی ۷_۸, تا شکلات میخورم و نوشابه هم میخورم😁
1
1400/03/01
پریسا 🌻
سلام
دکترب منم احتمال زودرس داد...
۶تا آمپول ریه نوشت...
و قرص هیوسین نوشت...
گف برم خونه خیلی کم تکون بخورم...فقط یرای سرویس رفتن...
هیوسین و هرروز میخوردم...
و خداروشکر زودرس نشد...
شماهم اصلا کار نکن
فقط دراز باش...
دکترب منم احتمال زودرس داد...
۶تا آمپول ریه نوشت...
و قرص هیوسین نوشت...
گف برم خونه خیلی کم تکون بخورم...فقط یرای سرویس رفتن...
هیوسین و هرروز میخوردم...
و خداروشکر زودرس نشد...
شماهم اصلا کار نکن
فقط دراز باش...
0
1400/03/01
فاطمه بانو
نوشابهنخور
0
1400/03/01
فاطمه بانو
خباینو ب منمگفت ولی دلیلش کیسه ابنیود ک
0
1400/03/01
فاطمه بانو
من ۲۶هفته سر بچه اومدتولگن استراحت شدم
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
هرچی مایعات میبینم میخورم
0
1400/03/01
سوال کننده
منم زیاد میخورم ولی بجای زیادشدن کم میشه
0
1400/03/01
سوال کننده
دکترمیگ جفت ب مشکل خورده
0
1400/03/01
فاطمه بانو
دلستر بخور لااقل
0
1400/03/01
سوال کننده
حالا فردا داپلر بدم مشخص میشه
0
1400/03/01
فاطمه بانو
منم بندناف مقاومت داره😐اسیری شدیما
0
1400/03/01
سوال کننده
مشکلش مایع دور ش بود؟؟؟؟
0
1400/03/01
فاطمه بانو
😩😩😩هزینش بالاس😩
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
کاش زود این هفته ها بگذرع😑
0
1400/03/01
سوال کننده
چنده مگ؟
0
1400/03/01
فاطمه بانو
مگمیگذره حالا
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
تو دیگ اخرشی
0
1400/03/01
فاطمه بانو
من ۶۵۴میدم😩
0
1400/03/01
فاطمه بانو
یکسره هم باید چک بشه هرهفته😩
0
1400/03/01
سوال کننده
برای من خوب بود یهو قاط زده...دلم داره کنده میسه دیگ...ب بدبختی درست شد حالا هم اینحوری😓😭
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
شانسمونه از اول بارداری استرس
0
1400/03/01
فاطمه بانو
همین اخراش نمیگذره دیوس
بعدشم من ی حالتای گهی گرفتم
نشستم یهو لرز میکنم دستوپامبی حس میشه
گوشام اتیش میزنه بیرون
یهوگرمیگیرم
بعدشم من ی حالتای گهی گرفتم
نشستم یهو لرز میکنم دستوپامبی حس میشه
گوشام اتیش میزنه بیرون
یهوگرمیگیرم
0
1400/03/01
سوال کننده
من فک کردم بالای ی میلیونه😶🙄
0
1400/03/01
helma M
سلام امپولا بزنی انشالله نیاز ب دستگاه نداره
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
🥺🥺🥺🥺🥺🥺
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
عزیزم انشالله که خیره ، اگر ممنوعیت غذایی نداری کباب و جوجه و بستنی بخور که جنین بیشتر وزن بگیره
0
1400/03/01
سوال کننده
منم سرم سرد میشه گرمیکیرم بدجور...
دکتر گف عوارص کم شدن کیسه ابع😭
دکتر گف عوارص کم شدن کیسه ابع😭
0
1400/03/01
helma M
من از اولش اینقد سرخوش بودما الان خیلی سخته 😓😓
0
1400/03/01
فاطمه بانو
ببین اگ بچه رشد نکنخ دورباشه زود میگیرن اونم۳۶هفته😐
ینی تاجایی ک جا دارهههه میزان بمونه
ینی تاجایی ک جا دارهههه میزان بمونه
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
میتونی هندوانه بخوری و روزی یه لیتر آب ،
0
1400/03/01
فاطمه بانو
من خودم از اون دسته ادمام ک دلم خون شده از ۲۹هقته
0
1400/03/01
سوال کننده
برای منو مجبورن بگیرن اب دورش داره کم میشه
0
1400/03/01
فاطمه بانو
همش الکیه😐وقتی بندناف یا جقت مشکل داره
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
یا بری بیمارستان سرم بهت میزنن
0
1400/03/01
سوال کننده
دکترم همینو گفت
0
1400/03/01
فاطمه بانو
من ک کیسه ابم خوبه😐 ناف کوفتی مقاومت داره
چ استرسیم میده دکترتا
چ استرسیم میده دکترتا
0
1400/03/01
سوال کننده
روزی یکی نوشته ی لیتری
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
چطور ؟؟ تاحالا نشنیدم
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
وزنش چقده
0
1400/03/01
سوال کننده
چجوریه مقاومت؟چی میشع؟
1
1400/03/01
eli rahimi
اقوام مون ۳۴ هفته بخاطر فشارخون سز اورژانس شد بچه ۱۰ روز دستگاه بود و مرخص شد
خداروشکر الان خیلی هم خوبه
نگران نباش عزیزم
خداروشکر الان خیلی هم خوبه
نگران نباش عزیزم
0
1400/03/01
فاطمه بانو
خبتاجایی ک بشه سرم درمانیم میکنن دیگ
0
1400/03/01
helma M
من از اولش اینقد سرخوش بودما الان خیلی سخته 😓😓
0
1400/03/01
فاطمه بانو
مقاومت دارن خکنرسانی نمیشه ک وزن بگیره جنین
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
🥺🥺🥺من همش
0
1400/03/01
سوال کننده
اهان
0
1400/03/01
فاطمه بانو
۲۴۰۰😐
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
چن هفته؟
0
1400/03/01
فاطمه بانو
تازه امپول ریه هم نزده صد درصدددد
چون یهویی شده زایمانش
چون یهویی شده زایمانش
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
حتی با آمپول انوکسا و آسپرین برطرف نمیشه؟
0
1400/03/01
سوال کننده
منم همش...با میکرو باردارشدم...بعد تا۱۳هفته خونریزی دلشتم.یعد ویار..کرونا...اصلا ی وضعی
0
1400/03/01
فاطمه بانو
۱۰روز پیش تقریبا😑
0
1400/03/01
فاطمه بانو
انوکسا یا اسپرین رو ۳۲هفته این چیزا قط میکنن 🤦♀️
1
1400/03/01
eli rahimi
دقیقا
0
1400/03/01
helma M
شکمم ب جفت حساسیت نشون داده همش تاول زده مث سوختگیه ملتهب شده س روز همش کارم گریه شدت سوزش خارشش غیر قابل تحمله😰😰
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
عب نداره دنیا میاد وزن میگیره.تا الان ۲۷۰۰_۸۰۰ شده
0
1400/03/01
eli rahimi
آخی عزیزم
0
1400/03/01
فاطمه بانو
منم همشسرم بلا اومدخواهر
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
ای داد هممون بیچاره ایم ک
0
1400/03/01
سوال کننده
مندهنوز اسپرین میخورم ک
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
🥺🥺🥺
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
من از ۱۵ هفتگی تا ۱۰ روز بعد زایمان انوکساپارین ۴۰۰۰ زدم ، دکترم داد اولش واسه اضافه وزنم بعدشم چون بیمه نداشتیم گفت اگر میتونی آزاد بگیر بزن که من زدم ، میگفت واسه خونرسانی بهتر به جنینه
0
1400/03/01
zahra .......
برا شما ها اخراشه دیگه😍
0
1400/03/01
helma M
اره😓
0
1400/03/01
فاطمه بانو
قک نکنم بندناقم مقاومت داره ها
مث خرررررر خوردم ۴۰۰گرمرفت بالا😐
مث خرررررر خوردم ۴۰۰گرمرفت بالا😐
0
1400/03/01
helma M
😰😰😰
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
من خوب وزن میگیره تقریبا مگه تو این ده روز اتفاقی افتاده باشه اون تو
0
1400/03/01
zahra .......
زیر پاهاتون درد میکنه شماها؟
0
1400/03/01
فاطمه بانو
والا من شنیدم ک این هقته ها قط میکنن
ولی خب مشکل هست ک نمیکنن
منطورم این بود دیگ این ب بعد شروع نمیکنن انوکسی یا اسپرین
ولی خب مشکل هست ک نمیکنن
منطورم این بود دیگ این ب بعد شروع نمیکنن انوکسی یا اسپرین
0
1400/03/01
helma M
چنده
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
۳۴ هفته ۲۶۰۰ بود
0
1400/03/01
marjan maman Atoosa
آخی ، انشالله که به راحتی زایمان کنی ، میتونی یکم روغن زیتون یا بادوم به شکمت بزنی؟؟؟
0
1400/03/01
فاطمه بانو
ن خوب وزنمیگیره😍🧿خاله فدابشه
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
اما حس میکنم بخاطر اب دورش ککم شده دیگ نمیگیره
0
1400/03/01
helma M
منم همینقده
0
1400/03/01
فاطمه بانو
🧿🧿🧿🧿
1
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
ان شاء الله عشقم
0
1400/03/01
فاطمه بانو
ربط نداره زر نزن
0
1400/03/01
Mozhgan 🙋🤩🤩
باشه🤣
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
خب خوبه
0
1400/03/02
فاطمه بانو
راه برو غذا بخود بستنی بخور
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
فاطمه دیگ کاریش ندارم 😑خفه شدم از بس حرصشو خوردم
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
میدونین از چن هفته دارم حرص میخورم و استرس میکشم
0
1400/03/02
فاطمه بانو
منم والا گقتم مادر خودت میدونی چاق شی یا لاغر بمونی 😑توله ها
0
1400/03/02
فاطمه بانو
من ازاول😂👋
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
منم خسته شدم بخدااااا فقط میگم سالم بیاد تپ بغلم وزنش مهم نیست
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
منم از چن ماه قبل بارداری🤣
0
1400/03/02
فاطمه بانو
والا
0
1400/03/02
فاطمه بانو
گمشو😂😂😂😂
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
توکل ب خدا.ان شاء الله همه نی نی ها سالم بیان بغل ماماناشون
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
مگه یادت رفته🤣دوماه قبلشم حرص میخوردم ک پریود نشدم
1
1400/03/02
فاطمه بانو
انشاءالله🥰🧿🙏
0
1400/03/02
فاطمه بانو
خب حامله بودیا جبران شد😂
1
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
🤣🤣
0
1400/03/02
نی نی لوبیا
بچها یه سوال این مطالبی که گفتید مثل کم شدن اب دور جنین یا مشکل بند ناف اینارو تو سونو مشخص میکنن یا خودتون علایم داشتید
0
1400/03/02
نی نی لوبیا
رنج مایع امنیوتیک متفاوته؟ برای من تو سونو 28 هفته زده 60 میلی متر و نرمال ایا درستخ
0
1400/03/02
samira khanoom خانم
خوو
0
1400/03/02
samira khanoom خانم
مقوی بخور
0
1400/03/02
samira khanoom خانم
تقویت کن خووت و وزنش بره بالا
0
1400/03/02
zhina 💙
نگران نباش مال منم 9 دکتر گفت نگران نباش 😐
1
1400/03/02
مامان امیرعلی ...
سلام عزیزم من ۳۴هفته زایمان کردم کوچولوم ۱۰روز تو دستگاه بود بعد مرخص شد نگران نباش فقط بستنی بخور وزن بگیره الان ماشالله پسرم خوب وخوبه مشکلی هم نداره
0
1400/03/02
سوال کننده
امپول زده بودین؟؟؟
0
1400/03/02
سوال کننده
رنج متفاوت نیست ..ی اندازه های استاندارد داره...بنظرم کمه برای شما
0
1400/03/02
سوال کننده
من علائم نداشتم ولی توسونو هرسری میزان اب کم شده
1
1400/03/02
ریحان خاتون 💜
سلام گلم منم دخترمو انتهای ۳۴ هفتگی زاییدم
1
1400/03/02
ریحان خاتون 💜
ماشالله صحیح و سلامت دنیا اومد
1
1400/03/02
ریحان خاتون 💜
و دستگاه هم نرفت😻🥰
1
1400/03/02
ریحان خاتون 💜
بهتر بابا ، بزا🤪
میخوای الکی ۶ هفته دیگه بمونی که چی بشه
میخوای الکی ۶ هفته دیگه بمونی که چی بشه
0
1400/03/02
سوال کننده
نمیدونم دلم شور میرنه..برای شمام مایع دورش کم بود؟؟؟؟؟
0
1400/03/02
سوال کننده
هرهفته سونو میشم بازمیترسم خفه شه و نفهمم😭😭😭
1
1400/03/02
mimi .
عرق کاسنی بخور آب دور بچرو زیاد میکنه
1
1400/03/02
فرزانه مامان شازده والا
شما آپول زدی احتمال زیاد دیگه به دستگاه نیاز نمیشه، وزنشم مهم نیست خوب میشه، مهم سلامتیشه، من بچه 1300هم دیدم
1
1400/03/02
پزشک اوما
سلام تا جایی که میتونی مواد پروتیینی مغزیجات ، پودر لیدی میل بخورید مایعات زیاد مصرف کن ، سرم تراپی داشته باشید
0
1400/03/02
سوال کننده
بچه ها من فردابستری میشم برای مانیتورینگ جنین
0
1400/03/02
سوال کننده
😔😔😔
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
سلام مژده این ینی چ؟؟
0
1400/03/02
سوال کننده
امروز سونو داپلر شدم و مجدد بیوفیزیکال
0
1400/03/02
سوال کننده
دکتر گفت بستری شد بهت دستگاه وصل میکنن وضعیت جنینو میبینن تا وقتی ک خودشون اعلام کنن برای ختم حاملگی
0
1400/03/02
سوال کننده
😔😔
0
1400/03/02
سوال کننده
دستور بستری داد دیگ...نمیدونم دقیقا چ کاردارن
0
1400/03/02
سوال کننده
سونوگراف امروزی همه چیزشو کمتر زده از دیروزیه
0
1400/03/02
سوال کننده
نمیدونم چرا
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
خب مژده تو چیزای مقوی بخور همون بیمارستان
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
برا وزنش
0
1400/03/02
سوال کننده
میخورم ولی از استرس اصلا اشتها ندلرم
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
میدونم چی میگی
0
1400/03/02
Mozhgan 🙋🤩🤩
ی هفته دیگ ختم بدن خوبه دیگ
0
1400/03/03
سوال کننده
انگاز چون مایع دورش کمه نمیتونه خوب رشد کنه
0
1400/03/03
سوال کننده
الان ۳۳هفته و۳روزم
0
1400/03/03
Mozhgan 🙋🤩🤩
وزنش تغییری نکرده؟
0
1400/03/03
سوال کننده
ن
0
1400/03/03
Mozhgan 🙋🤩🤩
نگران نباش خودت تپلش میکنی
0
1400/03/03
سوال کننده
ی سونو اول دادم
یکی امروز...
امروزیه همه چیشو کمتر زده حتی وزنشو
یکی امروز...
امروزیه همه چیشو کمتر زده حتی وزنشو
0
1400/03/03
سوال کننده
چرا فرق دارن
0
1400/03/03
Mozhgan 🙋🤩🤩
وزنش ککم نمیشع ممکنه خطای سونو باشه
0
1400/03/03
سوال کننده
نمیدونم کدوماشون خطا کرده دیگ
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
مژده
0
1400/03/04
سوال کننده
جان
0
1400/03/04
سوال کننده
سلام
0
1400/03/04
سوال کننده
چخبر
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
چ کردی
0
1400/03/04
سوال کننده
من بستری بودم تاامروز...اب دورش کم نشد...گفتن برو خونه حرگاتشو چک کن هفته ای دودوز بیا
0
1400/03/04
سوال کننده
توجی؟؟؟
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
خداروشکر عزیزم
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
من ۳۲ هفته وزنش ۲ کیلو بود امروز رفتم ی سونو گفت ۲۵۰۰ ینی این ۳ هفته فقط ۵۰۰ گرم اضاف کرده عصبیم بخدا
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
اب دورش شده ۱۲
0
1400/03/04
سوال کننده
خداروشکر زیاد شده
0
1400/03/04
سوال کننده
چ کارکردی؟؟
0
1400/03/04
سوال کننده
😔😔
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
روزی ۲۰ لیوان اب خوردم
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
با نصف هندونه
0
1400/03/04
سوال کننده
من سرمم میزنم زیاد نمیشه
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
دکتر سونو گفت ۹ خوبه ها
0
1400/03/04
سوال کننده
برای من ۷.۵
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
چ فایده وزنش زیاد نیست
0
1400/03/04
سوال کننده
وزنشم خوبه دیگ
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
گفت ۸ هم خوبه پس تو زیاد کم نشده
0
1400/03/04
سوال کننده
برای من ۱۸۰۰۰
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
زیاد نشده دیگ؟
0
1400/03/04
سوال کننده
مم میترسم هپینجوری بیاددپایین
0
1400/03/04
سوال کننده
ن
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
ن دکتر گفت حتی اب دورش کم بشه پایین نمیاد ثابت میمونه
0
1400/03/04
سوال کننده
نمیدونم توکل بخدا
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
خیالت راحت باشه بچت بموقع بدنیا میاد
0
1400/03/04
سوال کننده
خیلی ناراحتم بحدا
0
1400/03/04
Mozhgan 🙋🤩🤩
میفهممت بخدا اینم شانس ماس
0
1400/03/04
سوال کننده
دعام کن
0
1400/03/04
سوال کننده
ابش کم نشع...یذره بمونه
0
1400/03/05
Mozhgan 🙋🤩🤩
خیالت راحت کمنمیشه
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




