Ooma
پرسش (1400/02/14):

طول سرویکس در ان تی

سلام

من ان تی سرویکسم 30بود خیلی کوتاهه؟؟دکترم گفت برا 12هفته نرماله حرفی از سرکلاژ نزد گفت مراعات کن دو هفته بعد بیا سونو
الان من دو هفته کلا استراحت بودم اصلا میترسم دولا راست بشم
کسی بوده با این سرویکس و بعدش با استراحت رفته باشه بالا؟

استراحت کنی آره میره بالا
استراحتم کلا
من ان تی ۲۸ بود استراحت کردم آنومالی ۳۱ شد، همچنان رعایت میکنم
والا من اینق میترسم همش درازم😆
میترسم ی غذاهم بار بزارم
منم همینم فقط در حد آشپزی، کاره دیگه انجام نمیدم
برا من ۱۶ هفته خودم رفتم سونو واژینال که طول سرویکسم ۳۰ بود. استراحت بودم جایی هم نرفتم آنومالی هم واژینال ۳۰ بود دکترم گفت خوبه فقط خرید ممنوع کار سنگین نکن و مسافرت هم فعلا ممنوع. دیگه نمیدونم بعد از آنومالی چقد شد
نزدیک، پیاده روی، خم و راست ممنوع، بیرون رفتن ممنوع، فقط تا مطب میرم
توالت هم فرنگی فقط ، حموم در حد ۱۰ مین شایدم کمتر
اره دکتر منم کلا نزدیکی رو از اول بارداریم ممنوع کرده بود
البته تا هفته ۲۱ روزی ۲تا دوفاستون میخوردم، بعدش شبی یدونه شیاف واژینال
بنظرتون برا من سرکلاژ نمیکنه
دکترم گفت سرویکس سی سرکلاژ نمیکنم
باشه مرسی عزیزم❤
زیر ۲۵ سرکلاژ میکنن
یا اینکه سرویکس نرم باشه یا حالت قیفی شکل داشته باشه
از سونو واژینال مشخص میشه
میتونم با این سرویکس کارا خونم انجام بدم؟
من فقط آشپزی
اینو که گفتین با سونو واژینال مشخص میشه؟
اره عزیزم. کار خونه هم‌در حد سبک باشه انجام بده اما خستت کنه نه. جارو زدن .زیاد سر پا ایستادن. زیاد خم و راست شدن اینا ممنوعه. دیگه برا حفظ تو دلی تون مجبورین از یسری کارها اجتناب کنین
کلا طول سرویکس با سونو واژینال دقیق تره
زیاد هم نمیکنن تو که نگران سقط و این چیزا باشی
مرسی عزیزم از آرامشی که بهم دادی 😍😍😍
خدا تو دلیتو حفظ کنه برات
سلام مال من ان تی ۳۶ بود
انومالی ۳۹
من ان تی 30 بودم عزیزم هیچگونه مراعاتی هم نکردم ، توالتم از اولم فرنگی بود ، دکترم گفت نگران نباش مشکلی نیست ما سرویکس زیره 25، رو سرکلاژمیکنیم اونم اونم در صورتی که دهانه رحم باز باشه، یا طرف سابقه سقط ، لک خونریزی ،درد زیاد و.... داشته باشه ،گفت بارداری تو نرماله نیازی نیست، آنومالی هم هنوز نرفتم ، میدونمم هیچی نمیشه، گفت طول سرویکس بستگی به آناتومی بدن هرکس داره،یکی30،یکی 45،یکی38و....
ذهنت رو درگیر سرویکس نکن
مراعات های معمول بارداری ، مثل بلند نکردن چیزای سنگین، سرپا ایستادن طولانی ، و... رو رعایت کن
مرسی عزیزم
واقعا خیلی نگران بودم
ممنونم ازت😍❤
بخدا از هرکی میپرسم سرویکست چند بوده میگن سرویکس چیه؟
خواهرام دوستام وفامیل .....
منمممممممممم
😆😆😆
خودمون با این چیزا در گیر کردیم بخدااا
بخدا داریم اشتباه میکنیم
ی شب شوهرم میگفت تا صبح تو خواب میگفتی بچم پایینه
بچم پایینه
بارداری رو زهرمار خودمون کردیم
بس نگران سرویکس بودم
سرویکس
عدد ان تی
انومالی😶
من تازه جفتمم پایین بود روزی دوبارم نزدیکی داشتم بخدا
خواهر شوهر من روستا بود فقط ی سونو رفت
چقدرم تحرک داشت
بچشم ماشالا چ درشت
حالا من راه میرم میترسم
ول کن بابا خدا خودش داده ماهم سعی خودمون رو میکنیم رعایت کنیم خدا حفظش میکنه
سابقه دارب
اره والاااا
سابقه سقط و این چیزا
چقدر استرس غربالگری اینارو بخوریم
ن بارداری اولمه
من واسه تشکیل قلب کشتم خودمو مردم بعدش به خودم قول دادم اینکارارو نکنم نمیکنمم
منم بارداری اوله
بخدا سفر رفتم پله بالا پاییین کردن رابطه مه تا دلت بخاد .....
افرین منم باید رو خودم کار کنم
اره بخدا
خدا تو دلیتو حفظ کنه عزیزم منم دیگ زیاد سخت نمیگیرم بخودم خدا بزرگه
الان غربال اولم نرمال بود، غربال دومم همه چی نرمال بود عددها همه نرمال بود فقط ریسک رو زده بود 1:350
دکترم گفت نرمالی نمیخادتست دیگه ای بدی همون سونو انومالی رو بده کافیه
این ازمایش غربالگریو برا اساس اون فرمی ک تو پر میکنی ریسکاش میزنم
ن
چیزی نیست بابا
این عددها مارکرها نرماله چون اولیت کاملا نرمال بودی الانم نرماله همشون اینم عیب نداذه
اره بابا
فامیلی
یا تو فرم زدی مشکل ژنتیک دارین تو فامیل
نه هیچ نسبتی نداریم هیچگونه بچه فامیل مشک دارم نداریم
نه
پس نگران نباش
نه عددهام همه نرماله احتمالا بخاطر سن اینجوری زده
33هستم تو فرم زدن 34
طرف 1:10بود سلفری داد نرمال بود بچه
اره عزیزم به ریسکا اعتمادی نیست
برا جیب خالی کردنن
سنتم خوبه که
مثل سرویکس گفت ما زیره 250 رو میفرستیم ژنتیک
از الان میگم خودتو درگیر نکن
آرامش داشته باش
ببین ترس نداره. فقط میخواد یکم مراعات کنی اونم نه شدید که بخواد استراحت مطلق باشی
بنطر من اینا شانسیه یکی هست با سرویکس ۳۰ تا اخرش نرمال پیش میره بدون هیچ رعایتی یکی هم هست با طول سرویکس عالی و کلی رعایت به شش ماه که میرسه سقط میشه. بنظرم باید تا یه حدی رعایت کنیم نه اینکه خودمونو اذیت کنیم و زندگی رو به کاممون زهر کنیم ولی در حدی رعایت کنیم که فردا اتفاقی افتاد عذاب وجدان نگیریم چرا رعایت نکردیم
منم انتی ۳۰ بود
انومالی ۲۸ شد
چند روز پیش رفتم دکتر درد کمر و کشاله ران داشتم سونو نوشت طول سرویکسم ۲۴ شده بود
دیگه دکتر گفت سرکلاژ میکنم یکشنبه هم نوبت سرکلاژ دارم
درضمن از ۲۰ هفته هم امپول پرلوتون میزدم
استراحتم بودی؟
حالا شانست گفته تو هفته24سرکلاژت میکنه
اره دیگه
اره اما مطلق نه نسبی بود
ظرف میشستم و غذا درس میکردم
اهان خداروشکر حالا سرکلاژت میکنه
هیچ سابقه قبلی و... نداشتی؟
اره خیلی هم میترسم
دکتر گفت نگران نباش خودم مواظبم
نه هیچی بارداری اولمه تو خانوادمم نداشتم همچین چیزی
میگم عوارض میده درد کشاله ران یه علامت داده دیگه باز یهویی اتفاقی نمیوفته که درسته؟
چی نفهمیدم منظورتو
میگم خوبه علامت داده بهت
درد کشاله ران و کمر
یعنی هشدار داده
طول سرویکس کوتاه

در صورتی‌که طول سرویکس، مساوی یا زیر ۲۵ میلیمتر باشد; بعنوان سرویکس کوتاه درنظر گرفته میشود.
البته هر سرویکس کوتاهی نیاز به عمل جراحی سرکلاژ ندارد; ولی آنچه مهم است نیاز به پیگیری و انجام سونوگرافی های فالوآپ خواهد داشت

فالو آپ چیه
در مواردی که براساس شرح حال مادر، دو یا بیستر دفع زودرس جنین (زیر ۲۸ هفته) باتابلوی نارسایی سرویکس که در بالا ذکر شد رخ دهد; یا در سونوگرافیهای سریال طول سرویکس به روش واژینال کاهش فزاینده پیدا کند و یا در معاینه واژینال ، سرویکس باز شده باشد عمل جراحی سرکلاژ انجام خواهد شد.
تاثیراستراحت بر طول سرویکس

طبق آنچه در کتب علمی ذکر شده است در موارد کوتاهی طول سرویکس، نقش استراحت مطلق در بستر در طولانی تر کردن مدت بارداری هنوز مشخص نشده است.
اما عدم داشتن روابط زناشویی در این رابطه نقش موثری داشته.
با این حال در مورد هر بیمار بر اساس شرح حال بالینی او تصمیم گیری خواهد شد .

اها اره
اگرم نمیداد خودم قصد داشتم برم برای خاطر جمعی
منم 30 هستم ولی هیچ علایم بالینی ندارم دکتر سونو گفت در صورت علامت دار شدن چک کنید سرویکس رو دوهفته یکبار
مرسی از اطلاعاتت
والا نگران نباشید اونی داده خودش مواظبشه
استراحت کن نماز نشسته بخون دسشویی فرنگی برو پله ممنوع نزدیکی
هفته 13 30 بودم
خم و راست نشو
منم هم
جارو برقی نکش
تمام این کارایی رو که گفتی رو بجز دستشویی فرنگی که دارم و نماز ، بقیه رو رعایت اصلا نکردم تا امروز
نه خم و راست نمیشم با احتیاط
من وسواسم متاسفانه هفته یکبار جارو برقی و گردگیری میکردم نمیتونستم انجام ندم روانی میشدم
حالا شنبه معلوم میشه که وضع چیه
سونو آنومالی دارم
نه من هفته ای یه بار جاروبرقی میکشم
اره اگ دیدی کمتر شده دکتر بگو سرکلاژ کنت
که مجبور نشی مثل من تو ۲۵ هفته سرکلاژ کنی خطرناکه
همونم نکش اصلا هیچکار نکن
نه بابا نترس دختر
حالا میگم که شنبه معلوم میشه من چقدره سرویکسم
5هفته پیش 30 بودم دیگه
براخودم نمیترسم اصلا فقط میگم خدایی نکرده سوزن نخوره به کیسه اب
نه دختتتتررررر سوزن کاری به کیسه آب نداره که
انشالله که بالا تر رفته باشه
دکترا کارشون اینه
چراااا دیگه نخ سوزنه ممکنه بخوره ب کیسه اب
من خیلی دکتر تاکید کردم گفت مواظبم نگران نباش
اوهوم
توکل به خدا
ایشالا عزیزم نگرام نباش اونا کارشونو بلدن
منم وسواسم متاسفانه و تنها تو این شهر زندگی میکنم
الان خونه زندگیم ی وضعیه غیر قابل تحمل ولی باید مراعات کنیم
اوهوم
نگران نباش خودشون حواسشون هست
خیلی مراعات کن خیلی
خونه تمیز میشه هرچی کثثیف بشه
اره دکترم گفت مواظبم نگران نباش تو
اره 19تا هم‌پله دارم من
خدا بزرگه
بنظرمن که رعایت کن خدا داده اما حفظ کردنش دست خودت هم هست
خب دیگ استرس نده بخودت خدا خودش نگهدارشه
از خونه بیرون نرو
حداقل تا انومالی رعایت کن تا طول سرویکس بره بالا
خدا بزرگه اما به هم دلخوشی الکی ندیم
نمیرم والا همش خونم اصلا جایی نمیرم
خواهر من مسافرت نرو کار سنگین نکن نزدیکی کم
مراعات بکن
شما چند بود سرویکست
اره سپردم به خودش همه چیو
دنیا هرسازی زد من رقصیدم تا الان
خدارو شکر صدمرتبه شکر
من خودم هفته سی دهانه رحمم باز شد بچه ی قبلیم چون رعایت هیچی نکردم
من خدا راشکر ۴۱
دلخوشی الکی نیست اگر خدا نخواد مطمعن باش برگی از درخت نمیوفته ، طرف کرونا میگیره میمیره بچه سالم دنیا میاد ، یکی ام تا 9 ماه صبر میکنه بچه بدنیا میاد میمیره پس همه چی دست خداس
خوب میکنی تا انومالی فقط دراز بکش نهایت غذا درس کن و بشور
دسشویی فرنگی و نماز نشیته تمام دیگه
سرویکسم شد سی دکترا گفتم برا حلقه سرکلاژ همه چی دیره
غذاهم نمیپزم ظرفم شوهرم میشوره
نمازم نشسته میخونم
اینکه صد درصد اما هم جبره هم اختیار ما که حیوان نیستیم سرنوشتمون صد درصد جبر باشه خودمونم تو سرنوشت خودمون دخیل هستیم
چند هفته
من نمیگم رعایت نکنیم من میگم نباید استرس گرفت استرس همون بافت نرم رو بدتر میکنه ،
من طول سرویکسم ۴۵بود شد چون هیچی رعایت نکردم هفته ی سی شد سی ولی دهانه رحمم هم همزمان باز شد چون کار میکردم حیاط میشستم اصلا زمین نمینشستم
تا ناراحت میشدم میرفتم سراغ کار
اون نارسایی دهانه رحم اطلاق میشه دیگه نگار ، میگم بدن هرکس یه جوره
بچت دنیا اومد؟
ولی از هفته ی سی کامل استراحت کردم ومرتب امپول وشیاف زدم خدا را شکر بچم ۶هفته دیگه دوام اورد وسی وشش هفته دنیا اومد
خب خداروشکر
عزیزم منم میگم راهنمایی اشتباه نکن من نارسایی نداشتم کاملا هم سالم بودم
بازم شانس اوردی خدا برات خواسته
نگار الانم باید خیلی مراعات کنی ها سرویکس رو چک کنی تا دوباره اونجوری نشه
آره عزیزم خودمم دیگه کامل رعایت کردم حتی یک کیلو بلند نکردم کامل دراز میکشیدم
الان دیگه برا خودم وبچم ارزش قایلم ورعایت میکنم فقط یه غذا وظرف
دختر خوب از سرویکسی که از 45. یهو بیاد 30 بهش میگن نارسایی دهانه رحم ، اینو از خودم نمیگم دکترم گفت
الان دیگه مواظب خودم هستم تا خدا برام چی رقم بزنه
تو بگو یه گرم ، اینارو زن حامله باید رعایت کنه کلا ،
من بچه اولم نبود فقط اصلا به خودم وبچم احترام نزاشتم
شما هم اول توکلتون بخدا باشه اما مواظب خودتون وتو دلیتون هم باشید ومراعات خودتون بکنید
ایشالا که خیره عزیزم بسلامت بغل میگیری نی نی رو
به همچنین عزیزم
میرفتم خرید چند کیلو میوه وخرید دست میگرفتم پیاده میومدم خونه
یاعلی دختر چرااااااا
عالیه تا انومالی ادامه بده انشالله بالا بره
اصلا استرس نداشته باش من ۳۱ بود گفت عالیه نه استراحت نه هیچی نگفت البته خودم یه کم مراعات کردم
سلام استراحت کنید و مجدد دو هفته بعد سونو بدهید
انومالی چند بود
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه