بچه ها با این اوضاع و گرونی میخوام قید بچه رو بزنم.ی پسر۴ساله دارم ولی خیلی تنهاس هیشکی رو ندارم نزدیکمون.خونمونم تو ی محل ک پارک و محل بازی نزدیکمون نیس.انقد بچم گف تنهام تصمیم گرفتیم ی بچه دیگ بیاریم.۳ماه اقدام بودیم.دیشب شوهرم میگف زینب توروخدا باردارنشو.نا امید شدم دیگ .خدا با این وضعیت ب کجا میریم
0
1398/08/29
الناز 🌹
حق داری عزیزم😔
0
1398/08/29
❤mahur❤ ❤mahak❤
حق دارین😓😓😓والا ادم تو خرج خودشم مونده
0
1398/08/29
zeinab tg
بخدا دلم برا بچم میسوزه فقط
0
1398/08/29
zeinab tg
تنهاس زیاد
3
1398/08/29
زهرا باباییان
واقعا خیلی گرونه من ک حاملم تاالان کلی خرج دارو و دکتر وسونومشده فکرنکنم دیگ ب دومی فکرکنم چون هم بارداری سختی و پردردسری داشتم هم اینکه مستاجرم ....پیش خودم میگم نیازهای این ی دونه روتامین کنیم کلیه خودش اونمتواین گرونی
4
1398/08/29
ساره 👶🏻Alireza👶🏻
ولی ب نظر من اگه بخواییم ب اینجور چیزا فکرکنیم ک کلا زندگی هم نباید کرد .شرایطتو بسنج این ک یه هم بازی برای پسرت بیاری ب نطر من میرزه ب گرونی و این حرفا .زندگی هم اسون بگیریم بهتره .بعضی وقتا ما خودمونم کارو سخت میکنیم .
0
1398/08/29
هانیه مامان۷۵ی
تودیگه یه بچتو داری وزندگیتوتشکیل دادی تااخرش بایدبری دیگه درسته بچه خرجش خیلی زیاده اما کاریش نمیشه کرد هرچی باشه زندگیمون همینه
0
1398/08/29
ساره 👶🏻Alireza👶🏻
الهی بگردم.طفلک
0
1398/08/29
مریم ن
درسته حق دارین ولی بچه هم گناه داره بشینیند برنامه ریزی کنید توکل بخدا بکنید
آینده بچه هم از لحاظ مالی تامین باید بشه ولی از لحاظ روحی هم در نظر بگیرید یه خاهر یا برادر برای بچه تون خیلی تاثیر داره بازم هر جور خودتون صلاح می دونید عزیزم تصمیم آخر با خودتون همه مشکل دارن کسی نیست بدون مشکل باشه
آینده بچه هم از لحاظ مالی تامین باید بشه ولی از لحاظ روحی هم در نظر بگیرید یه خاهر یا برادر برای بچه تون خیلی تاثیر داره بازم هر جور خودتون صلاح می دونید عزیزم تصمیم آخر با خودتون همه مشکل دارن کسی نیست بدون مشکل باشه
0
1398/08/29
fafa rf
حق داری والا
1
1398/08/29
نیکی و نی نی هاش
خدا به داد هممون برسه.الان خبر نشون میداد مردم تظاهرات کردن مرگ بر آمریکا میگن.یعنی اینا نمیفهمن گرونی رو که ریختن خیابون شعار مرگ بر آمریکا میدن!!!!
3
1398/08/29
لیلا 🌹🌹🌹
بچه که بیاد خودش برکت میاره، منو شوهرم توی سن کم ازدواج کردیم من ۱۷ سالم بود اون ۱۹ . هیچی نداشتیم توی یه اتاق کوچیک بودیم ۲ سال انصافا شوهرم خیلی زحمت می کشید شب و روز ولی وقتی که بچه اولم بدنیا اومد خونه گرفتیم وضعمون بهتر شد بعد که دومی بدنیا اومد خونه ی خودمون رو خریدیم و بدهی هامون هم تموم شد واقعا بچه هام به زندگیم برکت دادن . منو اینو به چشم دیدم
3
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
حق داری والا عزیزم منم شوهرم دیشب گفت بیخیال بچهدوم من بچم ۳ سالشه گفت ۲ تا باشن کمبود احساس کن بهتره نباشه یکی خوبه تو رفاس .
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
۹ ماه خرج دارو و زایمان واقعا بچه خرج داره باید تو رفاه باشه و همچنین پدر و مادر که تو فکر نرن و اذیت بشن .واقعا زندگی سخته
0
1398/08/29
mina banoo
تصمیم با خودتونه اما اگر تنها هدفت تنهایی پسرته خوب بجای هزینه های بارداری و ... پسرت ببر گردش ببر کلاس های مختلف . یکیش تو رفاه باشه بهتره که بعد از پس خرج جفتشون برنیای
3
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
دقیقا منم همینطور شاید اگه الان خودمون دوتا بودیم اینقدر از لحاظ مادی ومعنوی خوب نبودیم.منم دوتابچه۴ساله و۱۰ماهه دارم واقعا از وقتی بچه هام اومدن برکتو تو زندگیم دیدم خدا روزی رسونه نه بنده خدا بذار هرغلطی میخان بکنن فقط همیشه دعا کن خدا عاقبت خودمون و بچه هامونو ختم بخیر کنه.با خداباش پادشاهی کن بی خدا باش هرچه خواهی کن.
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
👏👏👏👏👏
0
1398/08/29
zeinab tg
ولا خونه داشتیم فروختیم تذ شوهرم با پولش کارکنه.خداییش راضی بودیم.تصمیم خونه خریدن داشتیم .میخواستیم بچه دومم بیاریم با این وضعیت خونه رو باید تا دوسال دیگ صبر کنیم بچه هم😢
0
1398/08/29
zeinab tg
خب خونمون جایی ک هیچ پارکی نیس اطرافش.کلاس هم نیس اینجا .اگ تفریح داشت غم نداشتم ک
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
یه زایمان شده ۷ تومن لباس و ۹ ماه خرج دکتر و دارو
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
من خودم بچه خیلیی دوست دارم ولی شوهرم گفت فعلا بعدی یکم صبر کن ولی من عجله دارم .
1
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
منو شوهرم هیچوقت بخاطر وضعیت مالی فکر بچه رو نکردیم اگه یروز دیگه واقعا نخام بچه بیارم فقط بخاطر کم حوصله شدن خودمه و سختی زایمانم سربچه دوم.چون ایمان داریم خدا خودش درست میکنه.
0
1398/08/29
zeinab tg
ما هم ایمان داریم.ولی با این وضعیتی ک برامون درس کردن ب چی فک کنیم جز این
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
😢😢😢😢😢
0
1398/08/29
اوینا ،
منم واقعا میترسیدم و الانم از عاقبت بچهام تو این وضع کشور دقیقا منم به خاطر پسرم باردار شدم از بس که دعای شب و روزش شده بود خدایا چرا به همه نی نی میدی به ما نمیدی پسرم کلاس اول میره ولی الان میگم کاش زودتر حامله شده بودم الان دیگه بزرگ بود
0
1398/08/29
fariba jahan
دیگه اینقدرا هم خرج نداره زایمان طبیعی که بیمارستان دولتی رایگانه یکم مخارج سونو اینا بالاست که اونم میشه هی نری دکتر وسونو
خودمون هم سخت میگیریم
خودمون هم سخت میگیریم
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
پس توکل کن و نترس منکه میگم بیار هرچی بگذره ترست از بچه آوردن بیشتر میشه دست آخرم بیخیالش میشی.
4
1398/08/29
fariba jahan
مگه تا الان روزی مارو اینا دادن که نگران این هستید که بعد این گشنه بمونید هرچقدر تلاش کنید به همون اندازه پول میاد
ماهم کلی بدهی داریم دوتا بچه دارم واین سومیه ولی لحظه ای تردید نکردم برای بچه دار شدن به خاطر مخارجش
خدا جوری روزی بچه رو میرسونه که خودتم نمیدونی از کجا اومد
برای هر بچه یه سهمی ندشته شده با اومدنش سهم اونم وهرد زندگیتون میشه
ماهم کلی بدهی داریم دوتا بچه دارم واین سومیه ولی لحظه ای تردید نکردم برای بچه دار شدن به خاطر مخارجش
خدا جوری روزی بچه رو میرسونه که خودتم نمیدونی از کجا اومد
برای هر بچه یه سهمی ندشته شده با اومدنش سهم اونم وهرد زندگیتون میشه
0
1398/08/29
اوینا ،
به نظرم اینقده هم سخت نیست هفت ملیون زایمانو میتونی تا دوسال راحت براش پوشک و لباس بخری به جاش طبیعی زایمان کنی دکتر رفتنم فقط ان تی و انومالیه که واجبه وگرنه بقیش اینقده سختو واجب نیست
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
فریبا جون فاصله بچه هات چقدره؟؟؟
1
1398/08/29
fariba jahan
یکم زندگی تو شهرای بزرگ سخت هست ولی نه اینجوری که آدم قید زندگی رو بزنه و فقط سعی کنه زنده بمونه
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
من این بچهدومه کلا سزارینی هستم .ولی کلا خرج داره قبلا خیلی بهتر بود تا الان .من میگم کاش اون موقعه ۲ قلو میشدن خیالم راحت بود دیگه
0
1398/08/29
fariba jahan
اولی ۱۳ سالشه دومی ۹ سال
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
خودتون چندسالتونه؟
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
چخوب دوتاشون بزرگن منم سومی رو اگه بخام بیارم وامیستم خوب بزرگشن.
0
1398/08/29
اوینا ،
البته واقعا به زندگی خودت هم نگاه کن ببین خرجت چقده دخلت چقده زندگیتو میتونی بچرخونی یا نه
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
اینقد خودمو شوهرم بچه دوسداریم ولی گاهی کم میارم صبرم یکم کم شده زود خسته میشم.
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
اخه یهویی گرون میشه خبر نداری فردا چی میشه که رو الان درامدت برنامه ریزی کنی
0
1398/08/29
fariba jahan
امید به زندگیتونو بیشتر کنید
اگه گرونیه ومخارج بالاست ماهم سعیمونو بیشتر میکنیم
من باردارم ولی کار میکنم کارم هم تو خونست گیفت عروسی درست میکنم برای مشتری شوهرمم ایزوگام کاره جفتمون کارمیکنیم و میگذرونیم زندگی رو تا اینکه نرسه زمانی که تو دلمون بگیم ایکاش بیشتر بچه میاوردیم تا الان وقت پیری و نیازمون اینقدر تنها نبودیم
اگه گرونیه ومخارج بالاست ماهم سعیمونو بیشتر میکنیم
من باردارم ولی کار میکنم کارم هم تو خونست گیفت عروسی درست میکنم برای مشتری شوهرمم ایزوگام کاره جفتمون کارمیکنیم و میگذرونیم زندگی رو تا اینکه نرسه زمانی که تو دلمون بگیم ایکاش بیشتر بچه میاوردیم تا الان وقت پیری و نیازمون اینقدر تنها نبودیم
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
من خودم خیلی بچه دوست دارم
0
1398/08/29
fariba jahan
۳۰ سال عزیزم
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
من هردوتا سزارینی بودم سردومی پدرم دراومد اینقد درد کشیدم یعنی گفتم غلط کنم دوباره بیارم.ولی شوهرم میخاد منم گفتم برو زن بگیر بگو برات بیاره😂
0
1398/08/29
fariba jahan
من جفتشون طبیعی بودم
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
آفریین به این همت احسن خوشم اومد کارت درسته👌
0
1398/08/29
fariba jahan
مرسی عزیزم 😘
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
نا امیدی تو کارتون نباشه دوستای گلم خدابزرگه😃
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
من ۲ماه تو اقدامم هیچ مشکلی نداشتیم .فقط روز تخمک گذاری نمیدونستم دکتر احمقم دارو داد حالا فولیکولم کم شده دیشب گفت بچه نمیخوایم دیگه خخخخخ دارو بی دارو حالا میخوام برم کیت بخرم کم کم راضیش کنم
0
1398/08/29
لی لی 🐣 💝
من بهت حق میدم. ولی به بچتم حق میدم اون بیچاره چه گناهی کرده نه خواهر نه برادر. اگه یه روز دلش گرفت به کی بگه اگه کمک خواست کی دستشو میگیره
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
تو کار خودتو بکن چکار داری بهش بگی رو مردا خیلی فشاره ولی این کار ما زناست که نزاریم کم بیارن از خرج خودتون بزنین تا کمتررو مرداتون فشار بیاد گناه دارن اون طفلیام
0
1398/08/29
fariba jahan
همیشه فکرتون دنبال ایده باشه که چجوری یه درآمد خوب و درعین حال با کمترین زحمت بدست بیارین
اینقدر دور وبرمون جا برای کسب درامد هست که خودتونم نمیدونید حتی با این اوضاع اقتصادی که همه مینالند باز هم بستر برای کسب درامد زیاده بخصوص اونایی که تو شهر بزرگن دستتون تو جیب خودتون باشه هم امید به زندگیتون زیاد میشه و هم فشار رودوش همسرتون برداشته میشه
اینقدر دور وبرمون جا برای کسب درامد هست که خودتونم نمیدونید حتی با این اوضاع اقتصادی که همه مینالند باز هم بستر برای کسب درامد زیاده بخصوص اونایی که تو شهر بزرگن دستتون تو جیب خودتون باشه هم امید به زندگیتون زیاد میشه و هم فشار رودوش همسرتون برداشته میشه
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
من مدام به شوهرم امید میدم اثلا دلم نمیخاد واسه مال دنیا یه ذره جوش بزنه اینقد سکته تو جوونا زیاد شده همش برا غصس.
0
1398/08/29
Elham 💗
من صبح تا شب تو همین فکرم ولی متاسفانه هیییچ فکری ب ذهنم نمیاد ک بتونم کمک دست شوهرم باشم
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
بخدا خرجی ندارم من پس اندار میکنیم خونه بخریم یا دخترم هیچی کم نداشته باشه برنامه ریزی میکنیم برای حقوقش ولی خب من دلم واقعا بچه میخواد دوست دارم از دیشب یهو گفت نمیخوام فعلا زوده
0
1398/08/29
fariba jahan
اون بچه بزرگ بشه کیو داره ماها که تا همیشه نیستیم تو این جامعه چجوری بدون خواهر یا برادر بگذرونه مگه ما خودمون الان غیر از خواهر برادرامون کیارو داریم
گذشت اون زمان که عمو ودایی وخاله کنار هم بودن تو یه خانواده الان همه فقط برای خودشون زندگی میکنن
گذشت اون زمان که عمو ودایی وخاله کنار هم بودن تو یه خانواده الان همه فقط برای خودشون زندگی میکنن
0
1398/08/29
fariba jahan
الان که اینستاگرام رو قطع کردن ولی تو همین اینستا چقدررررر جا برای درامد هست آدمایی که میلیونی کسب درامد میکنن ان شا الله وصل بشه یبار به این دید نگاه کن کارای هنری درست کن تو خونه عکسشو بزار پیج یا یه پیج حالت وبلاگی درست کن مخاطب جذب کن از تبلیغاتش پول دربیار
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
بهش دلگرمی بده بگو خدا خودش همه چیو درست میکنه قربون صدقش برو ما زنا خوب بلدیم رگ خواب مردامونو مردام که عین بچن زود نظرشون عوض میشه اونم مردای امروزی با صبر کردن و عقب انداختن کاری از پیش نمیره راضیش کن ان شاءالله خبر بارداریت
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
کانالهای فروش لباس که پره اکثرشونم خانوم خونه دارن با چنتا بچه
0
1398/08/29
fariba jahan
الان یکم اوضاع بهم ریختس جو استرسی هم هست برای همین بزارید چند وقت دیگه اروم بشه همه چیز باز اقدام میکنید ولی تو با دارو گیاهی خودتو درمان کن رازیانه بخور عسل وسیاه دانه بخور اینا خرجی نداره خودتو تقویت کن
0
1398/08/29
fariba jahan
اره اینا یه گوششه خیلی کارمیشه کرد با اینستاگرام
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
زینب جووون نا امید شیطونه.هیچوقت امیدتو از دست نده😊
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
من دومین ماه اقدامه چندماه دارو گیاهی میخورم گرمیجات مثل خرما و موز و عسل و ... یهو گفت فعلا نه حالا باهاش حرف میزنم کم کم راضی میشه
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
آره گلم با زبون خوش همه چی میشه موفق باشی
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
مرسی عزیز دلم 😘😘😘
0
1398/08/29
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
ما مادریم باید انرژیمون بیشتر از این باشه اگه قرار باشه اینقد زود کم بیاریم بچه هامونو چجوری میخایم آماده کنیم برا زندگی خدا به همتون یه عالمه قوت و انرژی وامید بده و صبر😉
1
1398/08/29
افسانه م
موندم بعضیا چجوری میگن قید گرونی و هزینه ها رو بزنید و یکی دیگه بیارید. مگه میشه رو هوا حرف زد
من مستاجرم تو یه خونه ۶۰ متری. ماهس ۳ میلیون درآمد شوهرم که ۱ میلیون و ۲۰۰ بابت اجاره میدیم و ۲۰۰ هزار بابت وام. کلا ۱،۶۰۰ برامون میمونه. حالا فک کنید با این خرج و مخارج خونه رو که میدیم هیچ، پول قبوض و خرج دکتر خودمم هست. ما همیشه وسط ماه پولمون تموم میشه. تازه هنوز بچه نیومده اونم باز هزینه اضافی داره. اونوقت به نظرتون میشه همه این چیزارو بهش فک نکرد و دومی رو آورد؟
من مستاجرم تو یه خونه ۶۰ متری. ماهس ۳ میلیون درآمد شوهرم که ۱ میلیون و ۲۰۰ بابت اجاره میدیم و ۲۰۰ هزار بابت وام. کلا ۱،۶۰۰ برامون میمونه. حالا فک کنید با این خرج و مخارج خونه رو که میدیم هیچ، پول قبوض و خرج دکتر خودمم هست. ما همیشه وسط ماه پولمون تموم میشه. تازه هنوز بچه نیومده اونم باز هزینه اضافی داره. اونوقت به نظرتون میشه همه این چیزارو بهش فک نکرد و دومی رو آورد؟
0
1398/08/29
افسانه م
با مملکتی که هر روز باید منتظر یه اتفاق جدید باشی و هر بار یه هزینه رو بهت تحمیل میکنن و تو به فردای خودت هیچ اعتمادی نداری چجور میتونی یه نفر دیگه رو تو این بدبختی شریک کنی
0
1398/08/29
zahra anvari
بچه ها یه سوال خارج از یحثتون
0
1398/08/29
zahra anvari
تو بارداریتون امپول ب کمپلکس زدین؟
0
1398/08/29
zahra anvari
چیزی میدونین در موردش
0
1398/08/29
افسانه م
من نوروبیون زدم گلم
0
1398/08/29
zahra anvari
برا چی زدی
0
1398/08/29
فاطمه مامان( اسراء و رَستا) .
نه
0
1398/08/29
افسانه م
اوایل بارداری خیلی ضعف داشتم دکتر سه تا برام نوشت
0
1398/08/29
zahra anvari
اها
0
1398/08/29
zahra anvari
مرسی عزیزم
0
1398/08/29
افسانه م
قربونت
0
1398/08/29
N Joneydi
من ک کلا از الان ب فکر یکی هستم فقط چون واقعا سخته,میگن خدا روزیشو میرسونه اما اینده اش چی،با این وضع کار و شغل و درامد و ،بنظرم همون یکی کافیه واسه ما قشر متوسط
1
1398/08/29
maedeh al
عزیزم ما هم بچه اولمونه ناخواسته باردار شدیم اصلا شرایط مالیشو نداشتیم تو بارداری هم الان خیلی سخت میگذره هم هزینه ها هم خوردو خوراک اما بازم خداروشکر میگذره اکثرا میگن با اومدن بچه رزقشم میاد.دولتی برو بچه دوم هزینه هاش کمتره چون معمولا یه سری وسایل از اولی هست.ما اولی ها سخت میگیریم فلان سرویس تخت و کالسکه و فلان لباس.برای دومی خیلی سخت نگیر.توکل کن به خدا.شاید بچه اولت و بتونی تا مدتی با کلاس و تفریح سرگرم کنی اما تهش تنهاست.اخرش توی غم و شادیش هیچکس نیست.حتی کسی و نداره باهاش یکی به دو بکنه.تصور کن تو عروسیش تنها بدون یه برادر یا خواهر.ما که داشتیم دلمون به همونا خوش بود.این نسل واقعا گناه دارن.انشالله تا به هزینه های بالا بیوفتن وضعتون بهتر میشه.هزینه ای که قراره برا تفریح و کلاس بزاری بزار برای زایمانت
0
1398/08/29
N Joneydi
هرکس ی نظری داره ولی من دور و اطرافم چند تا دوستام تک فرزند هستن،راضی هم هستن،زیاد مشکل نداشتن،بنظرم بچه عادت میکنه بعدا ب تنهایی
0
1398/08/29
لیلا 🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹👏👏👏👏
0
1398/08/29
لیلا 🌹🌹🌹
فریبا جان کجایی هستی کدوم شهر
0
1398/08/29
افسانه م
گلم من میگم تو خرج یومیه موندیم. کلاس و تفریح کجا بود
0
1398/08/29
zeinab tg
رفتم بچمو کلاس ای مث بنویسم ده جلسه۲۸۰هزار.
نوشتمش حالا معلوم نی تشکیل بشه یا ن
نوشتمش حالا معلوم نی تشکیل بشه یا ن
0
1398/08/29
افسانه م
زندگی تو جاییکه که برای انسان و انسانیت ارزشی قائل نمیشن آدمو نگران میکنه. برای فردا و فرداهاییکه میدونی وضعت بدتر میشه که بهتر نمیشه. شما الانتو با ۵ سال پیش مقایسه کن. بیشتر میدویم ولی کمتر از قبل می رسیم
2
1398/08/29
افسانه م
یه سریا پولدارتر میشن و بقیه همه یکدست میشیم. فقیر و فقیرتر میشیم
1
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
ولی عزیزم روزی دست خداس اگه بهش اعتقاد داری وگرنه که هیچی...
خداهیچکس رو وا نمیزاره
ان شاالله دعاکنیم امام زمانمون زودتر بیان تا ازدست ایناها خلاص بشیم
خداهیچکس رو وا نمیزاره
ان شاالله دعاکنیم امام زمانمون زودتر بیان تا ازدست ایناها خلاص بشیم
1
1398/08/29
افسانه م
همه هم نشستیم یکی بیادو درستش کنه. غافل از اینکه باید از خودمون شروع کنیم
0
1398/08/29
zeinab tg
دقیقا من شوهرم شبانه روز داره کار میکنه ولی داریم پسرفت میکنیم
0
1398/08/29
zeinab tg
شما ده تا بیار روزیشم میده بهتون
0
1398/08/29
zeinab tg
دقیقا
0
1398/08/29
افسانه م
خدا و روزی یه چیزه عزیزم. به من نگو به چی اعتقاد دارم. شعاری صحبت نکن
0
1398/08/29
zeinab tg
دیگ برکتی نذاشدن برامون
0
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
منکه هرچندتا توان وصلاحم باشه میارم بقیش دست خداس
0
1398/08/29
zeinab tg
خروس خون بری سرکار شغال خون بیای خونه بازم داریم میریم ب قرن شعیب
0
1398/08/29
zeinab tg
احیانا اخوند نیستی یا بچه اخوند؟
0
1398/08/29
افسانه م
من و شوهرم اگه پدرشوهرم اینا ساپورت نکرده بودن تا الان آواره کوچه و خیابون بودیم. فقط میگن ۵ تا بچه بیارین. ببخشید تخم گدا درست؟
0
1398/08/29
افسانه م
کنم
0
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
نه عزیزم
فقط خیالم از بابت رزق و روزی که خدا میرسونه خیلی جمع
فقط خیالم از بابت رزق و روزی که خدا میرسونه خیلی جمع
0
1398/08/29
zeinab tg
احتمالا کارخونه دارید یا بچه پولدار
0
1398/08/29
افسانه م
نه دیگه خاطرت جمعه که پول سونو و غربالگری و پوشک و دارو و ... بالاخره میرسه که اقدام میکنی
0
1398/08/29
zeinab tg
ما رو ساپورت ک نکردن هیچ اویزونمونم هستن
0
1398/08/29
zeinab tg
بخدا میلیاردر ولی دلش نمیاد خرج کنه
0
1398/08/29
افسانه م
من بچه اولمه ولی وقتی به شوهرم میگم امروز میخوام برم دکتر و میگه پول ندارم فقط خدا میدونه چی تو دلم میگذره.
1
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
نبابا هیچکدوم از ایناهام نیستم فقط سعی کردم هیچ وقت هم ناشکری نکنم همینی که شوهرم سالمه و میتونه کارکنه و دستمون به دهنمون میرسه الهی شکر...
0
1398/08/29
افسانه م
خدا برکتو برمیداره از مالشون که فقط فکر خودشونن
0
1398/08/29
zeinab tg
بخدا ماهم کار میکنیم ولی هزژنه ها با پولی ک بدست میاریم صدبرابرشه
0
1398/08/29
افسانه م
همون یه دونه باشه و تنها باشه خیلی بهتر از اینه که حسرت کوچکترین چیزایی رو بخوره که نمیتونه داشته باشه
0
1398/08/29
zeinab tg
خودشونم زندگی نمیکنن.سه تا مغازه داره با دوطبقه خونه ولی ن خودشون استفاده میکنن ن ویذارن ما استفادع کنیم
0
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
اونکه هست
اما درکل پول وقتی برکت داشته باشه خود آدم هم باورش نمیشه که بااون مقدار چه کارایی کرده
اما درکل پول وقتی برکت داشته باشه خود آدم هم باورش نمیشه که بااون مقدار چه کارایی کرده
0
1398/08/29
افسانه م
همون دیگه. آدم میخواد چکار. واسه چه موقعی
0
1398/08/29
zeinab tg
چ میدونم پد شوهرمـ تو فکر اینه زنش اگ بمیره ی چی داشته باشه تا یکی دیگ زنش بشه
0
1398/08/29
افسانه م
قطعا برکت کار شوهر منم کم نیست که داره با زحمت و کارگری پول درمیاره ولی به هیچ جا برنمیخوره
0
1398/08/29
افسانه م
خودخواه
0
1398/08/29
zeinab tg
برکت شد بخور. و نمیر
0
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
خب همین که تا الان خدا شما رو وا نذاشته مطمئن باشین که از اینجا به بعدم هواتونو داره
0
1398/08/29
ر.ی.ح.ا.ن.ه ...
به قول بابام خدا ادمارو همه جوره امتحان میکنه
کسی که داره با پول و کارش امتحان میشه ممکنه به یه نخ برسه اما کنده نمیشه
کسی که داره با پول و کارش امتحان میشه ممکنه به یه نخ برسه اما کنده نمیشه
1
1398/08/29
💕فهیمه بانو 💕 1367
عزیزم از این فکرا نکن خدا بچه رو میده روزی شوهم میده
فردا بچت بزرگتر بشه پشیمون میشی
خلاصه بچه خواهر یا برادر میخواد
این ظلمه در حق بچه ک تنها باشه
مگه تا کی پدر مادرا هستن
فردا بچت بزرگتر بشه پشیمون میشی
خلاصه بچه خواهر یا برادر میخواد
این ظلمه در حق بچه ک تنها باشه
مگه تا کی پدر مادرا هستن
1
1398/08/29
افسانه م
من که اصلا دومی رو نمیارم. تا صاحبخونه نشم و درآمدش هم بهتر نشه
0
1398/08/29
افسانه م
چون خودمو میشناسم که نمی تونم اینجور بگذرونم
0
1398/08/30
حَسیبا سادات
خدا بچه رو بده روزیشم میده. شکر نعمت کنید تا افزوده بشه بهش
1
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
موافقم ،بچه فقط خواهربرادر نمیخواد تربیت وامنیت ورفاه وارامش هم میخواد مگه ماکه خواهربرادر داریم چقدربه درد هم میخوریم من خودم بعد ازدواج اومدم توغربت کو خواهر وبرادر مامانم ایناهم تنها موندن با وجود چهارتابچه من یه جا برادرام ایران نیستن ،بچه وقتی بزرگ میشه صاحب سرنوشتش خودشه شاید تصمیم بگیرن برن یه شهردیگه یه کشور دیگه خیلی نمیشه رواین حساب کرد که حتما توپیری کنارتن واصلا این خودخواهیه آدم فقط به خاطر پیری خودش بچه بیاره ،الان مثل زمانی که مابزرگ شدیم نیست الگو زندگی عوض شده تضاد طبقاتی زیاده توقع بچه ها تامیرن مدرسه وسرازدنیا درمیارن تغییرمیکنه
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
تونسل اینا اکثرا کلاسای مختلف میرن دوتازبان یادمیگیرن ساز یادمیگیرن کلاس ورزش میرن بعد بچه ی ما نمیشه که ازنسل خودش عقب باشه فقط شکم ولباسش تامین باشه بزرگ بشه بااینا باید تویه جامعه زندگی کنه سربه دست اوردن کاررقابت کنه ،الان خیلی ازخانما بیرون کارمیکنن مجبورن چون زندگی بایه درامد نمیچرخه بعد اکثر روانشناسا میگن تاسه سالگی بچه ازمادر نباید جدابمونه روی شخصیت واعتمادبه نفسش اثرمیذاره حالا اکثرامجبورمیشن از نه ماهگی تنهاش بدارن یاتومهد یا پیش مادربزرگ وپرستار برن سرکار .
2
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
خیلی چیزا رو باید سنجید بعد بچه دارشد اول همه شرایط مالی بعد شرایط روحی و آمادگی پذیرش یه مسئولیت مادام العمر ،من نمیگم خیلی باید وسواس به خرج داد یا دنبال ایده ال بود ولی دیگه یه حداقل هایی و یه استانداردایی باید داشت بچه صرفا یه نی نی بامزه که باقی نمیمونه یافقط نیازش خواهربرادر داشتن نیست ،چندنفرمون فرصت یاپول مشاوره رفتن داریم بریم ببینیم اصلا ما صلاحیت بزرگ کردن یه بچه رو ازلحاظ سلامت روحی وفکری داریم ؟ استطاعت مالی به کنار ،من چندنفرروبگم تواطرافم که حوصله بچشون روندارن چون روحی امادگی نداشتن وصرفا چون گفتن فاصله سنیمون زیادنشه بابچه هامون یا چون همه بچه دارن بچه بیاریم یا نمیدونم بچمون خواهربرادر میخواد دومی روبیاریم بعد حالا به این فکرمیکنن که دوره بیست سالگیشون به زایمان وبچه داری گذشته حالا احساس کمبود دارن که جوونی نکردن بچه رو ناخوداگاه مسئول میدونن و حوصلشو ندارن به خاطر ناتمام های زندگی خودشون .خیلی باید فکرکرد وسنجید بعد یه انسان روبه این دنیا اورد.وبعدهم تمام وکمال مسئولیت تصمیمش رو آدم باید به عهده بگیره
0
1398/08/30
زهرا باباییان
من واقعا نفهمیدم چطوری کم خرج بارداری و زایمان میکنید و میگید همون دوتاسونو روادم بره واجبارو یکی مثل من ک بارداریش پرخطره و دست خودش نیست و تاالان ک هفت ماهمه خیلی خوشگل تاالان۶.۷میلیون پول سونو و دکتر و دارو دادم تازه باببمه تامین اجتماعی و هنوزم زایمانم مونده ک اونم بیمارستان نیمه خصوصی ۴تومنی اب میخوره سزارین.بماند خرجای بچه ک بعدش هم کم کم ماهی ی تومن ب خرجای ادم اضافه میشه.من ب این ایمان دارم ک خدا روزی بچرو میده ولی من اصلا دوست ندارم چهارتا بچه داشته باشم ک هبچکدوم ب خواسته هاشون نرسن.شاید بعدا ب دومی هم فکرکنم ولی مطمعنن وقتی ک احساس کنم حداقل میتونم نیازهای جفتشون برطرف کنم .ولی اینک توبارداری و زایمان مخارج ب چ صورنه خدامیدونه هیچکس از ی لحظه بعدش خبرنداره.....
0
1398/08/30
شیما میرابیان
برکت میاره و توکل کن و اینا همه کشکه ، خرج زندگی واقعا سرسام آور شده، از طرف دیگه همین یه بچه ای هم که داریم فکرشو کردین تو چه مملکتی باید زندگی کنه؟ با چه سیستم آموزشی ای؟ با چه اقتصاد و اشتغال و رفاهی؟ با چه سیاستمدارایی؟ به این جنبه هاش که فکر میکنم خودم پشیمونم بچه دار شدم
0
1398/08/30
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
خیلی ببخشید نا امیدی کشکه نه وعده هایی که خدا میده.
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
ناامیدی درست نیست ولی واقع بینی هم لازمه وسنجیدن واقع بینانه ی شرایط زندگیمون .
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
نمیشه همینجوری و رو هوا بدون درنظر گرفتن شرایط زندگی بچه دار شد .
0
1398/08/30
زیبا🎀 👧👶👩👯 👨
من مادر۲تا بچم شوهرمم سقف حقوقش۲تومنه اینکه میگن بچه روزیشو میاره باتمام وجودم احساس کردم هم توبارداری هم زایمان هم همین حالا که دارم بزرگشون میکنم هیچوقتم برا مسائل مالی جوش نمیزنم چون میدونم اون بالا سری حواسش هست.ان شاءالله قوتشو داشته باشم چنسال دیگه سومی رو هممیارم اصلانم دست وپام نمیلرزه چون میدونم خدا بندشو تنها نمیزاره و همه سعی و تلاشمو میکنم بهترین تربیتو بکنم تا برام باقیات صالحات باشن.ان شاءالله همه عاقبت بخیر بشیم.
0
1398/08/30
شیما میرابیان
کدوم وعده؟ کی داده؟ خدا؟ کیه؟ کجاست؟
0
1398/08/30
لیلا 🌹🌹🌹
استغفرالله . شما چتون شده
0
1398/08/30
شیما میرابیان
چی شده مگه؟ میترسی خشکت کنه خدا؟ یا تبدیل به سوسک بشی؟
0
1398/08/30
لیلا 🌹🌹🌹
چه بی ادب
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
دوستم شما بنیه اعتقادیت خیلی ضعیفه
شما حتی وجود خدارو هم قبول نداری
صحبت با شما ار تو هاون کوبیدنه
شما حتی وجود خدارو هم قبول نداری
صحبت با شما ار تو هاون کوبیدنه
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
اب
0
1398/08/30
شیما میرابیان
بله، بنیه اعتقادم به آنچه شما بهش اعتقاد دارید و اصولا و کلا خود فعل اعتقاد داشتن و ایمان داشتن که همانا بدلیل وجود خلا منطق و استدلال عقلانی ابداع شده در من ضعیف است.
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
دیگ خود دانید
موفق و موید باشید
موفق و موید باشید
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
متاسفانه نمیشه بهتون گفت ان شالله موفق باشید
ی ادبیلت خاصی مختص شماس ک گفتنش اینجا جایز نیس
ی ادبیلت خاصی مختص شماس ک گفتنش اینجا جایز نیس
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
ادبیات
1
1398/08/30
N Joneydi
رفتید تا حالا روستاهای دورافتاده بشاگرد و بندرعباس وکردستان؟دیدید ک هر خانواده بر اثر نااگاهی پشت هم بچه دار شدن،اما هیچپولی واسه درست بژرگ کردن اون بچه ها هم ندارن؟مگه بزرگ کردن فقطجسمیه؟تربیت چی؟فقطقدشونو ک نباید بلند کنیم،باید ادم تربیت کنیم ،اما وقتی پدر مادری انققققدر سرشون شلوغه کار هست واسه دوزار درامد بیشتر وقتی میمونه واسه نربیت درست؟چرا الان توهمین تهران خودمون پسربچه ۷ ساله باید برگرده ب معلمش زشت ترین کلمات رو بگه؟وقتی هم بدمادرش اعتراض میکنی میگه ای خانم از دستم در رفته دیگه کار زندگیم،چرا؟چون انقدر زندگیا سخت شده کهمه چی شده درامددبیشتر،مردمفقطنگاه میکنن بسر و لباس همدیکه اگه مارک باشه میگن خوبه میرسن ب بچشون،میگن چ بچه تپلی ماشالا،ولی انگار نحوه حرف زدن و ترتبیت و اموزش بچه هامون دیکه مهم نیس
1
1398/08/30
N Joneydi
درست نیست همش بگیم روزی روزی روزی،اصلا قبول روزیشو میاره با بلانسبت سگ دو زدن پدر مادر،ولی چفایده وقتی اون بچه بیشتر پیش مادریزرگشه تا مادر خودش،پیش پدربزرگشه تا پدر خودش؟همه چیزکفقطسیر کردن شکم نیست،خیلی وسیع تر از اینهاست بزرگ کردن بچه
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
این دیگه برمیگرده به تربیت خانواده ک چه جوری بچه رو تربیت میکنن .اگه اینقد ک به ظاهر زندگیشونو و مارک لباساشون اهمیت میدن به تربیت بچشون اهمیت بدن هیچ وقت اینطوری نمیشه
بی عرضگی پدر و مادرو تو تربیت بچه نمیشه گذاشت رو جامعه و جو جامعه
خیلی از اونایی هم هستن ک تو روستاهای دور افتاده و بدون امکانات بزرگ شدن و سر از راس مملکت دراوردن
ی پسری بود تو سال ۸۹تو یه روستای دورافتاده سیستان و بلوچستان دوبار ازش ازمون کنکور گرفتن چرا چون بار اول ازمون ۱۰۰درصد زده بود و واسه سازمان سنجش قابل قبول نبود ک ی بچه ای تو ی همچین جایی ازمون کنکور ۱۰۰درصد بزنه
بی عرضگی پدر و مادرو تو تربیت بچه نمیشه گذاشت رو جامعه و جو جامعه
خیلی از اونایی هم هستن ک تو روستاهای دور افتاده و بدون امکانات بزرگ شدن و سر از راس مملکت دراوردن
ی پسری بود تو سال ۸۹تو یه روستای دورافتاده سیستان و بلوچستان دوبار ازش ازمون کنکور گرفتن چرا چون بار اول ازمون ۱۰۰درصد زده بود و واسه سازمان سنجش قابل قبول نبود ک ی بچه ای تو ی همچین جایی ازمون کنکور ۱۰۰درصد بزنه
1
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
همه اینا بستگی به تربیت و خانواده داره خیلی ها هم هستن تو پر قو بزرگ میشن همه امکاناتشون بجاست اما به هیچ جا نمیرسن اخر یا معتاد میشن یا الاف میچرخن .این یعنی ک پول نمیتونه تربیت کنه شاید بتونه امکانات رفاهی بچه رو فراهم کنه ولی اصل داستان تربیته ک پول هیچ کاری واسش انجام نمیده همششششش مختص جو خانوادس
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
نقش خانواده وتربین خیلی خیلی مهمه وامادگی پدر ومادر برای تربیت وآگاهیشون ولی نمیشه نقش سطح مالی رو رد کرد هردوش کنارهم مهمه ،اون پسر اهل سیستان هم یه دبیرستان شبانه روزی خوب درس میخوند ،کلا هرخانواده ای باید ظرفیت روحی و مالی خودش روبسنجه بعد درباره تعداد بچه ها تصمیم بگیره .
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
دیگ مدرسه شبانه روزی نسبت به مدرسه های غیرانتفاعیه ک میلیون ها میلیون ها هزینه سه چیز همچین خاصی نیس .
خیلی خانواده ها هستن میلیونی خرج تحصیل بچه هاشون میکنن ولی اخر به هیچ جا هم نمیرسن
پس نمیتونیم بگیم اگه از نظر مالی اکی باشیم از نظر تربیتی هم بچمون اکیه.
نظر شخصی من اینه بچه تربیت و ادبش مسئولیت پذیریش تو اینده درست باشه ،راهش درست باشه ،همدسته ارازل و اوباش جامعه نباشه یه کارمند معمولی جامعه باشه اتفاق خاصی نمیفته
خیلی خانواده ها هستن میلیونی خرج تحصیل بچه هاشون میکنن ولی اخر به هیچ جا هم نمیرسن
پس نمیتونیم بگیم اگه از نظر مالی اکی باشیم از نظر تربیتی هم بچمون اکیه.
نظر شخصی من اینه بچه تربیت و ادبش مسئولیت پذیریش تو اینده درست باشه ،راهش درست باشه ،همدسته ارازل و اوباش جامعه نباشه یه کارمند معمولی جامعه باشه اتفاق خاصی نمیفته
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
بخدا خیلی اونایی ک وضع مالی خوبی دارن من به ۰شم دیدم حتما شماها هم دیدید اسایش دارن تو زندگیشون ولی آارامش ندارن
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
چشمم
1
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
اتفاقا مدارس دولتی خوب یا نمونه شبانه روزی سطح آموزیششون خیلی وقتا بهتر از مدارس غیرانتفاعیه ،من بحثم رد کردن اهمیت تربیت نیست میگم تربیت مهمترین نکته ست ضروریه ولی کافی نیست توان مالی هم مهمه اینکه پدرمادر بتونن وقت وانرژی کافی بذارن رو تربیت بچه نه اینکه چندتابچه باشن ومثلا پدر برای تامین حداقل ها ازصبح تاشب نباشه توخونه یامادر به علت مشکلات مالی نتونه وقت کافی بذاره رو تربیت بچه ،الان مساله ی خیلی ها لباس مارک خریدن برای بچه نیست که بگیم نکنن وقانع باشن مساله خیلی ها تامین یه سقف برای بچه هاشونه یه تغذیه ی سالم توشهر بزرگ یه خانواده ۴ نفره با حقوق دو میلیونی با اجاره خونه همیناروهم نمیتونه راحت تامین کنه .تربیت صحیح باشه وقتی اون بچه نشه براش یه حداقلی فراهم کرد خواه ناخواه روی سلامت روحش هم تاثیرمیذاره ،من خودم دارم اینا رومیبینم توشاگردام دخترای دبیرستانی که ازخانواده های متوسط یا زیرمتوسطن با پدرومادر شریف وخوب ولی وقتی اون بچه تو اینستامیبینه یکی چقدر امکانات داره دیگه خیلی سخته قانعش کنی که توخوشبختی الان تضاد طبقاتی خیلی به چشم میاد وخیلی بچه ها رو سرخورده میکنه خیلی هاشون معترضن به پدر ومادرشون که چرا مثلا سه تا بچه اوردین وقتی نمیتونید تامینشون کنید ،بچه رو هرچقدرم روتربیتش کارکنی قانع بارش بیاری اخرش یه بخشی ازشخصیت وخواسته هاش توجامعه شکل میگیره جامعه ی ماهم الان فقط شده پول وبه رخ کشیدن وسرخورده کردن قشر متوسط وضعیف ،وقتی شاگردم میبینه یکی که درسش ازاون بدتره باپول خانوادش میره خارج مدرک پزشکی میگیره بعدم باپول دوباره میاد اینجا طبابت میکنه ازاون ورم میبینه خیلی ها سهمیه دارن مثلا پدرشون هیات علمیه سهمیه دارن برای دانشگاه یا وونقدرامکانات دارن که باهزارتاکلاس وکتاب کمک اموزشی تواین بازار کنکور سرازدانشگاه های خوب و رشته های خوب درمیارن چه امیدی براش میمونه ؟ بیشتر رتبه های خوب کنکور ازخانواده هایی هستن که هم سطح فرهنگی وهم سطح مالی خوبی دارن اون چندتا استثنا نمیتونه نماینده کل جامعه باشه یا امار قابل استنادی باشه
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
تصمیم به بچه دارشدن خیلی خیلی نیاز به فکرداره باید خیلی چیزا روسنجید خدا به آدم کمک میکنه ولی خوب عقل هم داده به آدم وقتی شرایطش فراهم نباشه نباید باخوش خیالی همچین تصمیم بزرگی روگرفت .زندگی یه زن وشوهر باید یه ثبات عاطفی و مالی داشته باشه حالا نه درحد ایده آل ولی درحد قابل قبول بعد تصمیم به بچه دارشدن بگیرن .
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
اینو قبول دارم ولی خوب گفتم دوتا جنبه باید درتعادل باشه وفراهم باشه هم فقرمالی مشکل سازه ومانعه هم فقر فرهنگی ،این خانواده ها فقرفرهنگی دارن.
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
من ی پسر عمه دارم تز این بود بچه میخوایم چیکار ما برا پدر مادرمون چ کردیم ک بچمون برا ما بکنه .هر وقت خونه خریدم ماشین خریدم همه امکانات رفاهی داشتم بچه میاریم .الان ده سال از این حرفش میگذره خونه داره ماشین داره بهترین امکانات رفاهی هم داره حالا بچه میخواد خدا بهش نمیده .ماهانه چقد هزینه میکنه ک خدا بچه بهشون بده
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
بخدا این فکرا ناشکریه خدا قهرش میاد
0
1398/08/30
💕فهیمه بانو 💕 1367
ماچون تمام زندگیمون شده چشم و همچشمی
چون میخوایم خودمون و بچمون همه چی داشته باشن از هیچی عقب نمیونیم دچار مشکلیم تو زندگیمون
چون میخوایم خودمون و بچمون همه چی داشته باشن از هیچی عقب نمیونیم دچار مشکلیم تو زندگیمون
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
خوب شاید مساله ی یسری چشم وهم چشمی باشه ولی نمیشه انکارکرد که ماتویه جامعه ای هستیم که حداقل ها هم برای خیلی ها فراهم کردنش سخته
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
ما ثبات اقتصادی نداریم بیکاری داریم اینا رومیشه گذاشت به حساب چشم وهم چشمی ؟ یعنی مشکل همه اینه که کار ندارن یا یه خونه به سختی میتونن اجاره کنن یا هزینه خورد وخوراکشون راحت درنمیاد؟
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
وقتی یه خانواده ای درگیر بیکاری یا درآمد کم هست اینا ر نادیده بگیره مثلا سه تارچه بیاره تا ناشکری نکنه ؟
0
1398/08/30
Farzaneh 💫💫
بچه
0
1398/08/30
لیلا 🌹🌹🌹
دوستان رنگ کردن مو در زمان تخمک گذاری اشکال داره؟