Ooma
ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست

زردچوبه به خاطر رنگ زرد-  نارنجی که دارد به عنوان زعفران هند شناخته شده است. زردچوبه خواص زیادی برای سلامتی بدن و پوست دارد. عروس های هند برای مدت طولانی از اسکراب زردچوبه و ماسک های صورت زردچوبه استفاده می کنند تا بدن آنها تمیز و پاک باشد و پوستی روشن داشته باشند.

زردچوبه به عنوان یک درمان خانگی برای آکنه، اگزما، خشکی پوست، چین و چروک و دایره های تیره زیر چشم استفاده می شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث کاهش التهاب پوست و آسیب سلولی می شوند. 

چه چیزی باعث می شود ماسک زردچوبه تاثیر مثبت داشته باشد؟

زردچوبه به خاطر روغن فراری که دارد و رنگدانه زرد یا نارنجی آن، که کورکومین نامیده می شود، فعالیت ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان می دهد. کورکومین، یک ماده مغذی با توانایی های ضد التهابی است که امروزه با بسیاری از داروهای موجود در بازار قابل رقابت است اما بر خلاف داروها، کورکومین هیچ سمیتی ندارد.

ماسک صورت زردچوبه یک عامل لایه بردار عالی است و تهیه آن در منزل بسیار آسان است. توجه داشته باشید برخی از افراد در اثر قرار گرفتن پوست در معرض زردچوبه، واکنش های آلرژیک نشان می دهند. بنابراین توصیه می شود بار اول در منطقه کوچکی از پوست زردچوبه را تست کنید. ممکن است لازم باشد از یک صابون ملایم با آب برای پاک کردن رنگ زرد استفاده کنید. مراقب باشید زردچوبه روی لباستان نریزد، زیرا ممکن است لباس لکه دار شود.

مقاله پیشنهادی اوما: 15 ماسک سفید کننده صورت خانگی

این ماسک صورت، باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما می شود!

ماسک صورت زردچوبه برای درخشان شدن پوست 

ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست

زمان لازم: 10 دقیقه

مواد لازم:

  •  ½ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  •  ½ قاشق چای خوری سرکه سیب طبیعی
  •  1 قاشق غذاخوری عسل آلی، خام و محلی
  •  ½ قاشق چای خوری شیر یا ماست
  •  [اختیاری] 1 قطره روغن اسانس لیمو یا آب لیمو تازه برای روشن شدن پوست 

طرز تهیه:

  1.  ابتدا صورت و دست ها را تمیز بشویید تا ناخالصی ها و آرایش پاک شود.
  2. در یک کاسه کوچک یا شیشه، پودر زردچوبه را با عسل، سرکه سیب، شیر یا ماست و روغن لیمو مخلوط کنید. مراقب باشید خیلی رقیق نباشد زیرا چکه می کند.
  3. ماسک را با دقت روی صورت قرار دهید و روی چشمان اعمال نکنید.
  4.  اجازه دهید ماسک برای 15-20 دقیقه روی صورت باشد. سپس با آب گرم بشوید.
  5.  اگر مقداری از ماسک باقی ماند، می توانید آن را در یخچال قرار دهید.
  6.  برای دریافت بهترین نتایج، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: draxe.com

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 94% 94