Ooma
انواع استراحت مطلق در بارداری

استراحت مطلق:

لفظ کل است زمانی که پزشک بخواهد فعالیت های شما را محدود نمایند از آن استفاده می کند. اما در اصل این محدویت ها برای شما مشخص خواهد شد.زیرا که استراحت مطلق صورت های مختلفی دارد.از جمله این ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:مثلا هر چند ساعت یکبار به پای خود استراحت دهید و در تخت استراحت نمایید. اما اجازه دارید که از تخت بیرون بیایید و به حمام نیز بروید. گاهی به بیمارستان بروید. نوع استراحت مطلق شما به دلیل استراحت مطلق بودنتان بستگی دارد. در اینجا نگاهی به انواعی از استراحت مطلق داریم:

برنامه های استراحتی:

به امید آنکه در آینده استراحت مطلق نداشته باشیم. برخی از پزشکان از مادرانی که خطر بیشتری آنها را تهدید می کند. مانند کسانی که چندقلو باردار هستند و یا اینکه سن آنها بالاست، می خواهند که استراحت مطلق داشته باشند. ممکن است نوع استراحت به این صورت باشد که بنشینید در حالی که پاهایتان بالاست و یا اینکه در تخت بخوابید و یا اینکه در پایان هر وعده کاری دو ساعت بخوابید و یا اینکه هر زمان که از خواب بلند می شوید به طرفین دراز بکشید. برخی از پزشکان از شما می خواهند که زمان کاریتان را کوتاه کنید و یا در سه سوم بارداری فعالیت های خود را محدود کنید و از انجام فعالیت هایی مانند بالارفتن از پله، قدم زدن و یا ایستادن طولانی خودداری کنید.

تعدیل استراحت مطلق:

با تعدیل استراحت مطلق شما از کار کردن، رانندگی کردن و انجام کارهای خانه محروم هستید.از اینکه پشت میزتان بنشینید و سایت خود را چک کنید و یا اینکه بایستید و مشغول تهیه ساندویج و یا دوش گرفتن باشید. ممکن است به شما اجازه داده شود که یک شب در هفته بیرون بروید.طوری که این بیرون رفتن باعث راه رفتن زیاد و یا بالا رفتن از پله نشود. خانم هایی با این نوع استراحت مطلق باید بین نیمکت و تخت در حرکت باشند اما باید بالا و پایین رفتن از پله ها  را به حداقل برسانید.

استراحت مطلق سفت و سخت:

این نوع استراحت مطلق بدان معناست که باید همیشه دراز بکشید: مگر برای دوش گرفتن بسیار کوتاه مدت در صورتی که خانه شما پله دارد شما یک طبقه را انتخاب کنید ودر آنجا بمانید. برخی خانم ها باید یک بار در روز را از پله ها رفت و آمد داشته باشند. همسر، مادر و دوست و یا کسی که برای تمیز کردن خانه انتخاب نموده اید، باید این اطمینان را به شما بدهد که همه کارها انجام شده است. این شخص صبحانه، ناهار و شام شما را به کنار تختتان می آورد.

 

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 98% 98