سلام خانم دکتر عزیز خوبین، دخترم امروز ۴۰ روزش شد، یه مدته میشه که شیر میخوره زیر سینه یه کم بی قراری میکنه،امروز وقتی سینه هامپرشیر میشد و رگمیکرد قشنگ میخورد بعدش هی گریه میکرد هی سینه رو میگرفت هی ول میکرد هی میگرفت، من به خاطر زردی بهش با قطره چکون شیر خشک میدادم ولی ب مرور قطع کردم تا هفته پیش که سینه هام زخم شد دو سه بار آخر شب بهش با شیشه دادم که اونم نمیگرفت و به زور اگه ده میل میخورد، دیشبم دادم که همینجوری بی تابی کرد و ندادم،امروز هر وعده شیردهی نهایت ۵ تا ده دقیقه شیر میخورد و مننگران شدم نکنه بچه گرسته بمونه که همین نیم ساعت پیش بعد شیر خودم بهش شصت میل دادم که راحت خورد، علتش چیه؟ یعنی میخواد سینه م رو ول کنه؟ یا علت دیگه داره؟ من بهش فاموتیدین میدم صبح و شب ۶ قطره، از طرفی احساس میکنم بینیش صدا میاد، نمیدونم کیپ هست یا فکر میکنم اینطوره،چون شب کولر روشنه، از طرفی امروز خوابش خوب بود یعنی ۵ یا ده دقیقه سینه رو میخورد قشنگ میخوابید، الان من شیر خشک و اصلا بهش نمیخوام بدم و دوباره قطع کنم کامل چون میترسم نکنه شیر خودم و ول کنه، اگه همینقدر کم شیر خورد تو هر وعده مشکلی پیش نمیاد براش؟ محض احتیاط یه دارو بدم برای دماغش ایراد داره؟چی بهش بدم؟ لطفا راهنماییم کنین ببخشید طولانی شد
1
2 روز قبل
سوال کننده
من ب خاطر نفخش الان بهش گریپ میکسچر میدم، دفعش خوبه
0
2 روز قبل
سوال کننده
من اینقدر این مدت ب بهانه های مختلف بردمش دکتر ، امشی ب شوهرم گفتم ببریم دکتر گفت هر هفته دکتر بردی بچه رو🤕 راستم میگه، میگم نکنه رفلاکس شدید داشته باشه و فاموتیدین بهش اثر نکرده باشه به خاطر این اینجوری کنه، من باید چیکار کنم
0
2 روز قبل
Zahra Nik
روزی چند تا پوشک عوض میکنی؟
دفعش چطوره ؟
دفعش چطوره ؟
0
2 روز قبل
sara .
خواهر اصلااااااا با شیشه نده اگهدمیخوای سینتو ول نکنه.
کاملا متوجه راحتی شیشه میشن و دیگه سینه نمیگیرن حتی اگه روزی یکبار بدی.
من تجربشو داشتم.
این علامتشم ک میگه سینه اگه زیاد پر نباشه نق میزنه هی ول میکنه هی میگیره برا همینه ک از شیشه خوشش اومده و حوصله مک زدن سینه ی کم شیر رو نداره
کاملا متوجه راحتی شیشه میشن و دیگه سینه نمیگیرن حتی اگه روزی یکبار بدی.
من تجربشو داشتم.
این علامتشم ک میگه سینه اگه زیاد پر نباشه نق میزنه هی ول میکنه هی میگیره برا همینه ک از شیشه خوشش اومده و حوصله مک زدن سینه ی کم شیر رو نداره
0
2 روز قبل
sara .
نه فقط بخاطر شیشه هست مطمئن باش.
ببین بچه اولم همین بود بدلایلی مجبور شدم از روز سوم شیرخشک بدم دیگه کم کم سینه ول کرد و اولشم با همین اداها و نق زدنا و ول کردن گرفتنا شرو میشه و آخرشم دیگه سینه رو بذاری دهنش اصلا بدش میاد یه ثانیه هم نمیگیره روشو میکنه اونور و گریه میکنه هرچقدرم تلاش کنی هرچقدرم گرسنه باشه بازم حاضر نیست سینه رو بگیره انقدددد گریه میکنه گریه میکنه تا یا مجبور بشی شیشه بدی یا بی حال بشه بخوابه
ببین بچه اولم همین بود بدلایلی مجبور شدم از روز سوم شیرخشک بدم دیگه کم کم سینه ول کرد و اولشم با همین اداها و نق زدنا و ول کردن گرفتنا شرو میشه و آخرشم دیگه سینه رو بذاری دهنش اصلا بدش میاد یه ثانیه هم نمیگیره روشو میکنه اونور و گریه میکنه هرچقدرم تلاش کنی هرچقدرم گرسنه باشه بازم حاضر نیست سینه رو بگیره انقدددد گریه میکنه گریه میکنه تا یا مجبور بشی شیشه بدی یا بی حال بشه بخوابه
0
2 روز قبل
سوال کننده
دیگه از الان بهش اصلا شیشه نمیدم، یعنی بازم امکانش هست لج کنه؟ دیشب تا الان سه چهار بار شیرش دادم
0
2 روز قبل
سوال کننده
چندتا نمیدونم ولی حداقل روزی دوتا دفع داره، بیشتر وقتا بیشتر
0
2 روز قبل
sara .
الانم دومی ۴ماهشه از اول شیر خودمو خورده اصلا شیشه ندادم تا ۳ ماه .الان یک ماهی هست بخاطر وزنش روزی یکبار یا یک روز درمیون یکبار بهش با شیشه شیر خشک میدم
حس میکنم اینم وقتی سینه پر نباشه میخواد شرو کنه نق زدن و هی ول کردن و گرفتن واسه همین نمیدم دیگه بهش
حس میکنم اینم وقتی سینه پر نباشه میخواد شرو کنه نق زدن و هی ول کردن و گرفتن واسه همین نمیدم دیگه بهش
0
2 روز قبل
sara .
دیگه اصلللااا به هیچ وجه با شیشه نده تا یادش بره.
ببین الان چون تو حالت خواب بوده زیاد متوجا نیست ممکنه تو طول روز باز نق بزنه ولی دیگه اصلا شیشه نده چون هنوز اولشی دوباره برمیگرده به سینه یه دو روز تحمل کن
ببین الان چون تو حالت خواب بوده زیاد متوجا نیست ممکنه تو طول روز باز نق بزنه ولی دیگه اصلا شیشه نده چون هنوز اولشی دوباره برمیگرده به سینه یه دو روز تحمل کن
0
2 روز قبل
sara .
بچه اولم تا ۶ ماه بین شیشه و سینه درگیر بود آخرم ۶ ماهگی کلااا سینه رو ول کرد و کامل شیرخشکی شد.انقددد تلاش کردم تلاش کردم هی جلو گریه هاش مقاومت کردم ک شیشه ندم آخرم نشد و ول کرد سینه رو
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
سلام عزیزم ببین من بهش دی ای کولیک میدادم خیلی خوب بود هم بیرون روی داشت هم راحت میخوابید یمدت دیگه باز شدید درد داشت که قطرهای دیگم امتحان کردم
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی

0
2 روز قبل
sara .
برا دماغش احتمالا بخاطر رفلاکس هست اگر نیست قطره رینوسالتین(همون سدیم کلراید ) میتونی بریزی فک کنم ولی اول از دکتر بپرس
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
فکر نکنم رفلاکس باشه بچت اگه مثل بچه منه که کولیک داره بااینا راحت میخوابه
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
اره منم بینیش میگیره همین قطره رو میدم
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
فقط بینیشو مدام تخلیه کن بتونه راحت نفس بکشه شیر راحت بخوره
0
2 روز قبل
sara .
برای کولیک من از دو ماهگی مثلا صبح کولکیز میدادم و شب گریپمیکسچر خیلللیی خوب بود. تقریبا یک ماهی این مدلی بهش دادم و الانم فقط کولیک پدیا بست رو میدم باز خوبه
0
2 روز قبل
sara .
اگه رفلاکس داره گریپمیکسچر نباید بدی چون توش نعنا داره و بدترش میکنه
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
کولیک پدیا بست که اصلا برا بچه من تاثیری نداشت
0
2 روز قبل
فاطیما احمدی
اتفاقا من اینو هم میدادم خیلی اروم میشد 🤣نمیدونمچجوریه
0
2 روز قبل
sara .
لعنتی خواب آورم هست من به اولی میدادم زیر ۵ دقیقه میخوابید🥴🥴
0
2 روز قبل
sara .
😁😁
1
2 روز قبل
سوال کننده
باشه همین کار و میکنم حتما، ممنونم از راهنماییت
0
2 روز قبل
سوال کننده
باشه عزیزم دارم میرم پیش یه متخصص دیگه
0
2 روز قبل
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
ممنونم جان دل از محبتتون و امیدوارم که شما هم خوب باشید 💓💓
جانم با توجه به اینکه حجم شیر خودتان خوب است اصلاً دیگر به هیچ عنوان با شیشه شیر ندهید زیرا با یک راهکار آسان آشنا شده و به مرور کلاً سینه را نخواهد گرفت برای رفع گرفتگی بینی قطره سدیم کلراید بریزید و در حالت دراز کشیده شیر ندهید فاموتیدین بعضی بچهها را بیقرار میکند اگر تشخیص رفلاکس گذاشته شده باید درمانهای مختلف امتحان شود تا به گزینه مناسب برسید به یک متخصص گوارش اطفال مراجعه کنید
ممنونم جان دل از محبتتون و امیدوارم که شما هم خوب باشید 💓💓
جانم با توجه به اینکه حجم شیر خودتان خوب است اصلاً دیگر به هیچ عنوان با شیشه شیر ندهید زیرا با یک راهکار آسان آشنا شده و به مرور کلاً سینه را نخواهد گرفت برای رفع گرفتگی بینی قطره سدیم کلراید بریزید و در حالت دراز کشیده شیر ندهید فاموتیدین بعضی بچهها را بیقرار میکند اگر تشخیص رفلاکس گذاشته شده باید درمانهای مختلف امتحان شود تا به گزینه مناسب برسید به یک متخصص گوارش اطفال مراجعه کنید
0
2 روز قبل
سوال کننده
خانم دکتر عزیزم، من امروز پیش به متخصص اطفال دیگه رفتم، کامل دخترم رو معاینه کرد و گفت چون وزن دهیش خوبه نیازی به داروی رفلاکس نمیبینم و بهش گفتم من فاموتیدین به دخترم میدم ایشون گفت حالا که میدی فقط نیمسی سی شبا، گفت بچه رو بیخود دارویی نکن وقتی وزن دهیش خوبه، نظر شما چیه
0
2 روز قبل
سوال کننده
واسه کولیک هم گریپ میکسچر داد و بی بی کر ، ایشون گفت گریپمیکسچر روزی چهار بار هر بار یک سی سی بدم ولی دکتر قبلی گفته بود صبح و عصر و شب دو سی سی، به نظر شما من چجوری به دخترم بدم، بی بی کر هم صبح و شب ۵ قطره
0
2 روز قبل
تنها ❤
عزیزم پسر منم همینه بهش فامو میدادم ...بردومش فوق گوارش گفت تو این سن اصلا فاموتیدین نباید بدن
کامی کالم و بیولاکت نوشت
کامی کالم و بیولاکت نوشت
0
2 روز قبل
سوال کننده
دکتر گفت شیرت خوبه و اصلا نیازی به شیر خشک نیست، من شیرخشک و به هیچ عنوان دیگه نمیدم، از دیشبم عادی به روال قبل دارم بهش شیر میدم، با این شرایط دیگه سینه مو پس نمیزنه درسته؟
0
2 روز قبل
سوال کننده
آها پس کلا قطعش کنم ندم چی؟ این دکتر گفت بیخود بچه رو نباید دارویی کرد
0
1 روز قبل
پزشک اوما
جانم علامت های اولیه چه بود که فاموتیدین شروع شد؟
0
1 روز قبل
پزشک اوما
بله جانم استمرار داشته باشید
درمورد گریپ میکسچر بستگی دارد اگر رفلاکس را تشدید نکند میتوانید به روال جدید بدهید ولی در کل تحت نظر متخصص گوارش اطفال باشید
درمورد گریپ میکسچر بستگی دارد اگر رفلاکس را تشدید نکند میتوانید به روال جدید بدهید ولی در کل تحت نظر متخصص گوارش اطفال باشید
0
1 روز قبل
سوال کننده
در طول روز مقداری شیر بالا میآورد، البته حالت جهشی نداره ولی همیشه هم نیست، بلندش میکنم آروغ بگیرم گهگاهی میریزه، آروغش رو نگیرم میریزه، و اینکه زیر سینه بیقراری میکرد که من رفتم دکتر گفت اسید معده ش میاد بالا فاموتیدین داد
0
1 روز قبل
سوال کننده
از زمانیگه گریپ میکسچر شروع کردم حس میکنم جیغ زدناش کمتر شده ولی روی شیر بالاآوردنش من تغییری حس نمیکنم، همونجوره، پزشکی که امروز رفتم میگفت با مراعات پیش برو، قصددارو نداشت وقتی من گفتم بهش فاموتیدین میدم گفت شبی نیم سی سی نهایت
0
1 روز قبل
سوال کننده
و اینکه بین گریپ میکسچر و بی بی کر چقدر باید فاصله باشه، الان من باید هردوشون رو شب بدم، و اینکه بین خود گریپ میکسچر چقدر باید فاصله باشه؟ یکی و عصری ساعت ۴ دادم، بعدی رو ۸ بدم خوبه؟
0
1 روز قبل
پزشک اوما
جانم روی مراقبت های رفلاکس تمرکز کنید یعنی سعی کنید شیردهی در حالت دراز کشیده نباشد ، حتما آروغ را در هر نوبت شیردهی بگیرید تا حداقل 20 دقیقه بعد از شیردهی فرزندتان را در حالت عمودی نگه داشته و بعد هم روی تشک آنتی رفلاکس بخوابانید رعایت همین چند نکته بسیار کمک کننده هست ، فاموتیدین را هم کم کنید تغییرات را ببینیم اصولا فاموتیدین طولانی مدت داده نمیشود و درمان اصلی رفلاکس هم نیست اگر بهتر نشد تحت نظر متخصص گوارش اطفال درمان اصولی شروع شود
ولی به یکباره قطع نکنيد فعلا کم کنید تا تغییرات را ببینیم
ولی به یکباره قطع نکنيد فعلا کم کنید تا تغییرات را ببینیم
0
1 روز قبل
پزشک اوما
بله خوب هست جانم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



213

