Ooma
پرسش (1405/03/31):

دونه های قرمز و سفت همراه با خارش

سلام خانم دکتر وقت بخیر،تقریبا ۴روزه روی صورت،گوش،دست و پای پسرم دونه های قرمز سفت زده دو روزه اول زیاد نمیخارید اما الان خیلی میخارونه اذیتش میکنه
بهش سیتریزین هر۱۲ ساعت،یکبار هم امروز بهش شربت نئوتادین دادم و قرص پردنیزولون ۵ میدم،چون قبلا کهیر زده بود به آموکسی کلاو حساسیت داشت بیمارستان بهش این قرص رو دادن تا ۳روز بخوره ک کهیر بدنش خوب بشه
من دیدم امروز اذیتش میکنه خیلی میخارونه خودش رو خواستم بدونم علتش چیه و چی بهش بدم؟!
البته برای اولین بار یکم عسل ریختم داخل شیزموزش
بازم نمیدونم برای عسل هستش یا چیز دیگه؟!

دونه های قرمز و سفت همراه با خارش
دونه های قرمز و سفت همراه با خارش
دونه های قرمز و سفت همراه با خارش
اول از صورتش شروع شد
اول از صورتش شروع شد
شاید گرمی داره عسل هم گرمه
سلام
شبیه آبله هست
ای وای چقدر بد شده
سلام به نظر من آبله است هم اینکه زیادن هم اینکه به حالت آبکی هم دارن
باید ببری حموم زود زود و نذار بخارونه چون جاشون ميمونه
اخه میگن آبله درد داره همراه با تب هستش ولی پسرم این نشونه ها رو نداره
همه مثل هم نیستن من پسر کوچیکم بدون تب و درد گرفت فقط بی حالی داشت یه کم چون روزی دوسه بار میبردم حموم خیلی زود رفتن فقط رو بینیش رو چون خاروند جاش موند
ماست بهش بده بخوره چیزای خنک
نگران نباش من اینقدر از ابله میترسیدم کابوسش رو داشتم ولی بچه هامو که گرفت دیدم این غولی که من ازش ساخته بودم نبود و هرچی تو سن کم بگیرن راحت ترن من بعداز بچه ها خودم گرفتم تا یک هفته پوستم رو کند حتی تو دهن و چشمام زد خیلی خیلی اذیتم کرد ولی خداروشکر بچه هام زود خوب شدن الان هم ماله پسر شما نهایت تا دوسه روز دیگه خشک میشن و راحت میشه
اره واقعا منم خیلی میترسم از آبله
چون این چند شب هم بردمش مسجد،بنظرم آبله نیست بازم بخدا نمیدونم دکتر نبردمش چون چند بار اینجوری شد قبلا اصلا سفت نبود دونه هاش ولی اینسری سفته و میخارونه
اگه آبله باشه منم میگیرم درسته؟!
چون بالاخره بهش دست میزنم!!
سلام نازنینم به روی ماهتون
جانم نباید پردنیزولون را اینطور خودسرانه بدهید کورتون ها را که نباید مکررا استفاده کرد قطع کنید ،به جای سیتریزین، هیدروکسی زین هر 12 ساعت یک و نیم سی‌سی بدهبد
آبدار نیستند؟
درسته خانم دکتر من بخاطر اینکه دکترش داده بود واسه کهیر و تبش گفتم شاید خوب بشه
ن اصلا ابکی نیست با دقت نگاه کردم و اینکه چون میخارونه اگه ابکی بود میترکید و جاش مشخص میشد
چند روز بهش این شربت رو بدم خانم دکتر؟!!
نه جانم به هیچ عنوان پردنیزولون را ادامه ندهید ممکن است شروع آبله باشد، این شربت را تا سه روز بدهید اگر روند رو به بدتر شدن داشت جهت ارزیابی دقیق‌تر حتماً مراجعه کنید
چشم حتما انجام میدم
خانم دکتر من پماد هیدروکسی زین رو گرفتم دیدم صورتش خیلی قرمزه اما هنوز سفته دونه ها یکم زدم که خارش و قرمزیش بخوابه اشکال ندارا؟به گوشش هم زدم؟!
دونه های قرمز و سفت همراه با خارش
خانم دکتر اگه آبله بود چی بهش بدم
فقط گوشش و یکطرف صورتشه
حتی کمرش اصلا نداره
دستو پاهاش هم خیلی کمه
بنظرم آبله خفیف گرفته،چون تب نداره درد نداره و بی قراری هم نداره
دونه های قرمز و سفت همراه با خارش
پشت پاهاش بود دستش بود عکس فرستادن الان دیدم خیلی کم شده در حد چند دونه
جانم پماد کالامین بهتر است ولی هیدروکسی زین هم مشکلی ندارد
درسته خانم دکتر سپاس ازتون در پناه خدا باشید🤍🍀
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.