Ooma
پرسش (1405/03/28):

جیش کردن رو چطور به پسرم یاد بدم

سلام خوشگلا
صبح بخیر
میگم من کم کم میخوام پسرم رو از موشک بگیرم
گفتم چندبار ببرمش یاد بگیره جیش کنه
بعد دیگه پوشک نکنم
الان دستشویی رو دوست داره بخاطر اینکه شلنگ رو بگیره دستش😅اما بلد تیست جیش کنه
صبح بیدار شد پوشکش کلا ۱بار خیس کرده بود از دیشب
کلی هم تو دستشویی موندیم اما بلد نیست جیش کنه
چطور بهش یاد بدم؟

فکنم الان یکم زود باشه براش
من پسرم ۳سال و ۳ماهش بود از پوشک گرفتم خیلی زود یاد گرفت
روانشناسی میگه نباید زود از پوشک گرفته بشن چون براشون آسیب زا هست و نمیتونه خودشون اوکی کنند دچار اضطراب میشن
البته بازم به رفتار و عکس العمل مادر بستگی داره
اخه خودش دوست داره دستشویی بره
حتی قبل این قضیه شلنگ بازی ش
پوشکش هم اخرشب اگه عوض کنم تا اول صبح خشکه
گفتم حتما امادگیشو داره
نمیدونم والا
من میبردمش تو دستشویی هر نیم ساعت اوایلش میگفتم جیش جیش آبم باز میکردم هی میگفتم جیش کن جییییش
بعد هر یک ساعت شد و یاد گرفت
کلا دوبار شاید خودشو خیس کرد تو خونه
شبها هم مرتب هر دوساعت میبردمش سرپا میکردمش
پسر منم اصلا شب ادرار نمی‌کرد
وقتی از خواب بیدار میشه سریع ببرش تو دستشویی هی بگو جیش تا متوجه بشه
من خودم خیلی وسواسی هستم شبها تا ۵سالگی هم یکبار هم شده بود بیدارش میکردم میبردمش تو دستشویی
چشم بسته و خواب آلود بود اما جیش می‌کرد باز میاوردمش میخوابید
ممنون عزیزم لطف کردی
منم این مشکلو دارم
قبلا تمرین میکردیم میرفتیم دسشویی ولی جیش نمیکرد فک میکرد بگه جیش جیش دیگه جیش کرده
رفته بودیم مسافرت دو روز اصلااااا جیش نکرد حتی تو پوشک با گریه میگفت دسشویی دسشوییم میبردم خودش نگه میداشت ترسیده بود
دیگه گذاشتمش تو بغلم اونم با گریه بزور دیگ نتونست خودش نگه داره و جیش کرد
ولی از اونموقع میترسه و تا پوشکش درمیارم سریع میره پوشک میاره با گریه میگ ببپوش برام
سلام گلم
من شنیدم پسرا یکم دیرتر کنار میان،حالا درست و غلطشو اطلاعی ندارم
دوست داشتن نشانه ی آمادگی نیست ولی
باید گفتاری و تصویری مثل قصه گویی و کتاب یا کارتون بشنوه و ببینه تا دستش بیاد اصا چی به چیه
حداقل پیف کردنشو اعلام کنه
و اینکه عجله نکنین،۲ سال و ۶ ماه از نظر من هم زوده
من از ۲ سال و ۷ ۸ ماهگیه دخترم دارم روش کار میکنم
تقریبا از اردیبهشت
انشاءالله توی تیر ماه اقدام میکنم
خیلی آرومم‌پیش میرم
واقعا تغییر بزرگیه برای بچه🥺
ای بابا
بچه ها چقدر غیر قابل پیش بینین
این همه آدم کار میکنه باز یه جا سورپرایز میشه😅
شنیده بودم‌پروسه ی سختیه😬
اره منم براش کتاب گرفتم شعرشو میخونم و براش توضیح میدم.خودش اشاره میده به شخصیت کتاب و میگه جیش یا میگه تموم شد
فعلا یه چندروز تمرین کنم ببینم میتونه جیش کنه اگه نتونه اذیتش نمیکنم تا یه کم بزرگتر شه
پسر من میگه فیشش فیششش🤣🤣
اره دقیقا
اره واقعا خیلی سخته
بهش مبگم اشکال نداره تو شلوارت جیش کن اونم انجام نمیده داد میزنه جیش جیش وقتی میریم دسشویی چیزی نیس حتی یکساعتم بشینیم🤦🏻‍♀️
😂
عزیزمممم اذیت میشه طفلکم
الانم اینقد گفت اخه اخه( پی پی) گریه کرد تا پوشکش کردم


اینقد خودشو نگه میداره بعد همراه جیشش پی پی میکنه
اره بخدا من ک اذیتی ندارم میگم خودش کلیه هاش اذیت میشن بقیه هم درک ندارن میگن پس دیگه کی میگیریش دیگ نمیگن بچه اذیته
طبق تجربه ای ک دارم و هنوزم درگیرم
اصلا ب حرف بقیه کاری نداشته باشین
واااقعا هم پروسه سختیه
ولی من قبلا همینجا تو اوما خوندم دوستان گفتن
بچه باید ببینه .. پسر منم همرام میومد دسشویی نمیزاشتم جایی ببینه
ولی جیش رو میدید و بهش میگفتم باید برن خونشون
اره منم شنیدم که باید ببینه
میگم اخه بد نیست یعنی؟
جنگ ک شروع شد و باباش بیشتر خونه بود
دوبار باهاش رفت دیگه قشنگ جیش رو گفت و یاد گرفت ( تنها خوبی جنگ برا ما همین بود )
پسرا الگو پذیری شون از باباشون خوبه
نه بد نیست .. بعدم اصلا عضو شما رو نمیبینه
فقط حواسش ب جیش هست
از اینا بگذره بچه هستن یادشون ک نمیمونه
ولی بعد برا پی پی
متاسفانه برا ما سختتر بود اصلا نمیگفت
بعد عید ویروس گوارشی گرفت
اول اسهال بعد یبوست
باعث شد خودش نکه داره
دل درد میشد
چند تا دکتر بردمش
دکترا گفتن تا ۴ سال مشکلی نیس ک پوشک بشه
جدیدا داره میگه پی پی دارم و پوشک میخام
دخترمنم بلد نبود جیش کنه هی زور میزد اما نمیدونست چیکارباید بکنه که جیش بیاد یکی دوبار آب یخ پاشیدم بهش تو دستشویی یهو جیشش ریخت فهمید چجوری جیش کنه الانم دیگه یه هفته است ازپوشک گرفتمش هرسری خیلی راحت جیش می‌کنه
خب من میترسم ببینه بعد کنجکاو بشه😑
ب حرف بقیه اهمیت نمیدم ولی خودش خیلی اذیت میشه ک جیشش نگه میداره
حالا با ی مشاور و دکترش صحبت میکنم بهتر کمکم کنن
پسر من حواسش میره ب شیلنگ اب
وایی ن
چه بامزه😂😂
دمت گرم👍
الهییی
جدا از اینکه چقدر خودش اذیت شد چقدر شما داری اذیت میشی،من اینجور مواقع دلم میره پیش مادر که مادر داره چی میکشه🥺🥺
اووووففففففففف
من یه عروسک جا کلیدی داشتم از بچگی ، که لخت بود و ببل داشت
از اونا که توشو پر میکردی آب و بعد سرشو فشار می‌دادی از ببلش جیش میکرد
اینو نشون پسرم دادم انقدر خندید و سعی کرد ادای اونو دربیاره
این کارو چند ماه قبل از پوشک گرفتن یادش دادم
و هربار که پوشکشو عوض میکردم می‌بردم دستشویی که بشورمش یبارم تمرین می‌کردیم که تو دستشویی جیش کنه
و یاد گرفت دستشویی جای جیش کردنه
پی پیشم نشونش میدادم که بعدها نترسه
نه بابا
خیلی کوچیکن
من خب دختر دارم،ببخشید میشینم رو توالت فرنگی(لامصب زانو درد و کمر درد امون نمیده)،جیش که میکنم میگم صداشو شنیدی🤣ببخشید واقعا
اونم ذوقی میشه برام دست میزنه،میگم منم میخوام بشینم و براش یدونه پاتی یا همون قصری کوچولو گرفتم ولی هنوز نشون ندادم
پیفشم که تو پوشک میکنه نشونش میدمو باهاش بای بای میکنیم،دخترم براس بوسم میفرستم
منم میگم پیف پیف پیف و از این جور کارا که شاید جواب بده
اونموقع میدیدم که تعدادی از مامانا میگن ما جلوش جیش میکنیم که ببینه و یاد بگیره ولی این کار واسه من قفل بود به هیچ عنوان نمیتونستم جلوش همچین کاری کنم چون مطمئنم تو ذهنش میموند
ایول
شما پسر دارین چه حرکت خفنی زدی با باباش فرستادین
من دختر دارم خب راحتترم و تفاوتی حس نمیکنه
و اینکه اصلا اونجامو نمیبینه
الان یکی از مامان گفتن با پدر بچه فرستادن خیلی حرکت خوبی بوداااا
اره هردو اذیت میشیم ولی من میترسم کلیه هاش اذیت بشن اینقد ک نگه میداره
پسر من با باباش نمیسازه🤣
لج میکنن باهم واسه همین نمیره😂
چ باحال
پسر منم الان کاملا متوجه میشه واسه همین میگم کنجکاو میشه
اره معلومه جیشش نگه داره خوب نیس و عوارض داره
رو فرنگی هم بشینی .. خوبه
دیییگه هیچی پیدا نیس
کار جالبی بوده
من داشتم از اینا،شلوارش رو میکشیدی پایین جیش میکرد
بعد مهمون میومد خونمون تو فیلم ها دیده بودم پشت سر مهمون اب میریزن من این عروسکم رو میبردم بیرون مهمون ک میرفت شلوار عروسکم رک میکشیدم پایین مثلت پشت سرشون اب بریزم🤣🤣🤣
اصلااااا همکاری نمیکنه سریع میره دور شیلنگ اب دوتا جیش جیش میگه میگه بشور بریم
😂😂😂
با خودت ببر سرویس جلوش جیش کن بگو این جیشه، چندین بار اینکار رو بکن
مرسی از راهنمایی هاتون دوستای عزیزم
خودش برا اولین بار تو مسافرت ک نتونست نگه داره دید بهش گفتم ببین جیشتو داره میره اگه نگهش داری گریه میکنه میخواد بره پیش مامانش
ولی بخاطر اینکه نگهش میداشت حالا یکم ترس داره
کم کم هی روش کار میکنم ببینم چطور میشه میترسم شب ادراری بگیره بعدها بخاطر این ترس
من از سیزده ماهگیش کم کم شروع کردم....هر نیم ساعت می بردمش جیش می کرد تایم پی پی شم می دونستم پوشک می کردم الان یه ماهی هست شبا تا صبح خشکه خشکه بدون پوشک در طول روزم هر دوسه ساعت یه بار می برم جیش می کنه....الان یه جوری شده که ۵ ۶ساعتم پوشک پاش باشه حاضر نیست جیش کنه تا پوشکو در میارم جیش می کنه....واسه جیش کردنش خیلی راحت شدم فقط مونده پی پی چون حاضر نیست بیاد بشینه پی پی کنه‌.می ترسه وگریه می کنه‌.
شبا قبل خواب می برم جیش می کنه و تا صبحم خشکه گاهی ۱۱ظهر بیدارمیشه ولی بازم می بینم خشکه‌
ولی تا می برمش سرویس جیش می کنه.
سلام خانوما راه کار برا منم دارین؟؟ دخترم میدونم آمادگی کامل نداره چون شب تا صب پوشکش میکنم خیس خیس میشه ولی روزا سعی میکنم آماده اش کنم پوشک نمیکنم شلوار پاش میکنم چن بار هم بردم دسشویی هر کاری کردم اصلا جیش نمیکنه یبار فقط یه ذره جیش کرد
شلوار که پاش میکنم وقتی جیش داشته باشه زودی میره مای بی بی میاره که پاش کنم مشکلم اینه میدونه و خطا هم نداره ولی چیکار کنم بجا مای بی بی بره دسشویی کارشو بکنه برچسب امتحان کردم بادکنک آویزون کردم از سقف سرویس اب بازی کار ساز نبودن
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه