Ooma
پرسش (1405/03/27):

مسمومیت غذایی و تغذیه بعدش

سلام دکتر عزیز و مامانا، دخترم ساعت ۴ صبح گلاب به روتون با استفراغ از خواب بیدار شد، وچند بار بالا اورد، الان خودمو شوهرمم درگیرِ این حالت شدیم، مسمومیت غذاییه یا با ماست یا تخم مرغ ، الان بچه بیدار بشه ،چی بدم بخوره؟؟؟

ویروسه عزیز.
سلام عزیزم ویروس هست
غذا سبک بده بخوره
وقتی بالا میاره من شنیدم تخم مرغ خوب نیست
من یبار دخترم اینجوری شد شیربرنج بهش میدادم البته زود خوب شد دخترم
مایعات زیاد بهش بده
سلام عزیزم
کته با ماست پروبیوتیک یا یکم شوید
دوغ پروبیوتیک یا کفیر
سیب زمین آب پز و هویج اب پز برای اسهال

من‌موقع اسهال استفراغ بهش شیر نمیدم .

فرنی بدون شیر با یکم بادام درختی حریره کن مقویه اگز بادام الرژی نداره

و سیب رنده شده ولی کم چون‌شیرینی خودش ایهال میاره

یکم نعنا با اب جوش یه نعلبکی بزار رو لیوان یا لیوان‌دمنوش بزار بمونه خنک بشه موقع تشنگی ازش بهش بده .

غذاهای چرب نده .
من یکم سینه ی مرغ پیاز میزدم و نمک و میکوبیدم و روی توری کباب میکردم بعد با قاشق لهش میکردم‌ابشو‌میریختم دهنش یکم جون بگیره یا گوشت بی چربی گوسفنی هم همینطور ولی خودشو بهش نمیدادم یکم خوش نمک تر
الان لیمو ترش تازه هم هست چند‌قطره میشه بریزی روی غذاش .
یا سوپ بلغور جو با هویج و سینه مرغ خیلییییی سبک درست کنی
خودتونم اویشن‌و‌پونه بخورید من به طاهام میدادم ولی شاید نی نی جون شما الرژی داشته باشه نمیدونم
و اگر اسهاله کیدی لاکت هم عالیه بی ضرر هم هسست من موقع بیماری و اسهال حالا یا برای مسمومیت یا اسهاله چرک خشک کن با اب سیب یا ماست میدم همیشه هم تو یخچال دارم روزی یه ساشه .
مسمومیت غذایی و تغذیه بعدش
سلام به روی قشنگتون مامان جان
احتمالا بیماری ویروسی است، غذای سبک و کم چرب بدهبد مرغ و کته، سوپ اگر اسهال ندارد گزینه خوبی است الان حال کوچولوی ما چطور است؟
سلام متاسفانه ویروسی که گفتید بود، دکتر بردم دارو داد، دیروز اسهال نداشت، امروز گرفته، بی حال هم شده، همش دوست داره دراز بکشه
اره وامونده، خودمونم گرفتیم، به شدت مضخرفه
مرسی عزیزم
مرسی عزیزم همه رو دارم میدم بهش، بدبختیش اینه خودمونم گرفتیم🤦🤦
دکتر یه قطره داد اسمش رو یادم نیست، دیروز نداشت شکم روی،امروز شد، باید شروع کنم به دادنش
عزیزجانم غصه نخورید فقط مراقبت کنید کوچولوی ما کم آب نشود، کیدی لاکت زینک روزی دو ساشه بدهيد تا اسهال کنترل گردد چه داروهایی داده شده؟
نئو زینک، اندانسترون، و یه قطره برای کنترل اسهال، اسمش تو خاطرم نیست، فقط خیلی آب میخواد، ایراد نداره؟
عزیزم حتما باید آب کافی بدهید چون اگر بدن کم آب شود خطرناک هست جه ایرادی دارد خداروشکر که خودش طلب آب می‌کند
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه