Ooma
پرسش (1405/03/13):

👶روند وزنگیری نوزادم چطور هست؟

سلام خانم دکتر شبتون به عشق⚘️
دخترم با وزن ۲۸۰۰ در ۳۸ هفته دنیا اومده شیر خودمو میخوره
الان ۳ماهو ۱۰ روزشه و وزنش ۵۱۰۰ هست.
از بعد از واکسنای دو ماهگی اصلا انگار آب شد بچم و اصلا وزن نمیگیره.
وزن دو ماهگیش ۴۴۰۰ بود.
رفلاکسم گاااااهی بندرت از گوشه لب میاره بالا.
تقریبا روزی ۳ بار مدفوع میکنه.
میتونم شیر خشک بهش بدم؟چ مارکی؟چه مقدار؟چند نوبت در روز؟

نمودار وزنش
نمودار وزنش
سلام عزیزم

دختر منم امروز 3ماهو 10 روزش بود😍😍
دوم اسفند به دنیا اومده
سلام نازنینم به روی ماهتون
اوقاتتون خوش نازنینم ❤️😘❤️
مامان گل نگران نباشید روند رشد صعودی بوده اما بله باید بهتر شود خودتان چه مکمل هایی و شیرافزایی میخورید؟ در بیداری خوب شیر می‌خورد؟ فواصل شیردهی چه در روز چه در شب هرچند ساعت هست ؟
سلام‌گلم.خدا حفظش کنه🙏🏻⚘️
مکمل ک هیچ نوعی نمیتونم بخورم چون همورویید دارم و با مکملها دچار یبوست میشم هرچیم میلن بخورم آخرش تا مکمل رو قطع نکنم اکی نمیشم.
بله میخوره.
حقیقتا زمان نمیگیرم ک چند ساعت شده، هر وقت ک درخواست داشته باشه در طول روز بهش شیر میدم.فقط شب ک میخوابه حدود ۴ یا ۵ ساعت یا گاهی بیشتر میخوابه بعد بیدار میشه برا شیر و بعدش میخوابه. باز بعد تقریبا دو ساعت بعد بیدار میشه شیر میخوره میخوابه.
بار سوم دیگه ظ
مکمل ک هیچ نوعی نمیتونم بخورم چون همورویید دارم و با مکملها دچار یبوست میشم هرچیم میلن بخورم آخرش تا مکمل رو قطع نکنم اکی نمیشم.
بله میخوره.
شب ک میخوابه حدود ۴ یا ۵ ساعت یا گاهی بیشتر میخوابه بعد بیدار میشه برا شیر و بعدش میخوابه. باز بعد تقریبا دو ساعت بعد بیدار میشه شیر میخوره میخوابه. بار سوم دیگه ظهر میشه و شیر میخوره و بازی میکنه بعدش. دیگه بقیشو در طول روز دقت نمیکنم ک چقدر طول میکشه ک درخواست شیر کنه.
عزیزم دقت کنید ببینید در طی روز هرچند ساعت شیر می‌دهید
خانم دکتر تقریبا هر دو ساعت در طول روز شیر میخوره بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه متغیر‌.
البته اگه مثلا بریم مهمونی و چند ساعت اونجا باشیم خوابش بهم میریزه و چون نمیخوابه بیشتر درخواست شیر میکنه.
مثلا دیروز ۳ ساعت جایی بودیم و ۳بار درخواست شیر داشت تو اون مدت
جانم مقدار شیردهی خوب است، اگر بتوانید خودتان مکمل بخورید که حجم شیرتان و کیفیت آن بهتر شود قطعا ارجح تر است نهایتا همزمان با مکمل ملین بخورید که یبوست برطرف گردد
لاکتاول و گالاکتومید گزینه خوبی هستند
ولی اگر نشد شیرخشک آپتامیل را گزینه اول بدهید
زمان بچه اولم لاکتاول خریدم و خوردم متاسفانه چند روز یبوست شدم هرچی مگنی میلک و سایر ملینهایی ک همیشه برام جواب میده رو استفاده کردم آخرم چند روز طول کشبد تا برطرف شد خیلی اذیت شدم.نمیتونم ریسک کنم چون متورم دردناک میشه و خونریزی میکنه و کل زندگیمو مختل میکنه.

ولی قطره شیرافزا گل دارو میخوردم اون اوایل برا بچه اولم. احتمالا الانم بتونم اونو بخورم.تاثیری داره رو شیرم یا تاثیرش جزئیه؟

و اینکه بچه اولم بیومیل میخورد و با اپتامیل اسهال میشد،احتمالش هست اینم با اپتامیل اسهال شه ؟(البته میدونم خب بدن هر فرد متفاوته)


متوجهم عزیزم بنابراین نه اصلا لاکتاول نخورید با شرایطی که تجربه کردید منطقی نیست
گل دارو را می‌توانید تست کنید برای برخی خیلی موثر هست
تخم شربتی هم زیاد بخورید هم به رفع یبوست کمک می‌کند هم شیرافزای خوبی است آبگوشت با زیره هم خوب است
درمورد شیرخشک اگر با بیومیل تجربه خوبی داشتید اینبار هم همان را بدهبد
والا پسرمم ک اصلا و نگیریش خوب نبود همه میگفتن بیومیل چاق میکنه ک اصلللاا رو نمودار سبز هم نیومد هنوزم نیومده ۳ سالو ۳ ماهشه رو ۱۲/۵۰۰مونده وزنش😁😁

حالا دوس داشتم ب دخترم شیر خودمو بدم ک انگار اینم نمیخواد وزن بگیره مثل داداشش😬😁

فقط اینکه پسرم چند قوطی اپتامیل خورد ناچارا وقتی بیومیل گیر نمیومد ک باهاشون اسهال میشد .حالا گفتم نمیدونم دخترم هم احتمال داره باهاش اسهال بشه یا نه؟
شنیدم میگن اپتامیل ب هرکسی نمیوفته.
وزنگیریش*
ای جانم عزیزم 😘❤️گاهی مساله وزنگیری تابع وراثت هم هست غصه نخورید
واقعا مامان گل نمیتوان پیش بینی کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد می‌توانید نان را هم تست کنید تروویتال و سوپرامیل هم خوب هستند
ممنون از شما.مچکرم
خواهش میکنم جان دلم 💜💓💜
stk: |~|11|~|102
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.