Ooma
پرسش (1405/02/22):

چربی خون و تیروئید

سلام دکترجانم وقتتون بخیر باشه
همسرم چند وقت پیش با علامت درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کرد دکترش براش یه چکاپ و نوار قلب نوشت متوجه شد که چربی خون داره و تیروئید
چربیش ۲۱۸
حالا من خیلی نگرانشم داروام بهش داده دکتر نوار قلبش گفته خوبه ولی گفته باید بیای تست ورزش و اکو قلب بدی من از استرس نمی‌دونم چیکار کنم میشه شمام این ازمایشارو ببینید در چه حد وضعش خرابه من واقعا دارم دیونه میشم از استرس ممنون میشم راهنمایی کنید
و اینکه میشه راهنمایی کنید چه غذاهایی خوبه واسش چون نمی‌دونم چه غذایی درست کنم براش

چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
سلام عزیزم سعی کن استرستو کنترل کنی چون ب همسرت هم منتقل میشه
تجربه ای که داشتی شبیه کنه با این تفاوت ک پدرم اینطور شدن.
سابقه بیماری قلبی خانوادگی دارن؟حتما اکو و تست ورزش و انجام بدید از نظر من سیتی آنژیو هم برای بررسی گرفتگی رگ قلب انجام بدید

تری‌گلیسیرید پدر منم در همین حد بود و چربی بالا داشت متخصص قلب براش اکو و تست ورزش نوشت ک هیچ مشکلی نبود
من خودم اصرار کردم سیتی آنژیو بنویسه و متوجه شدیم یدونه از رگای اصلی قلبش گرفتگی شدید داره و مجبور ب استنت شدیم

سعی کن غذای کم نمک و کم روغن درست کنی
ماهی.سینه بوقلمون.کیاب سینه مرغ
قندیجات و محدود کن.گوشت قرمز و چیزهای چرب و محدود استفاده کنه
تهران هستی؟
سونوگرافی از نظر کبد چرب هم انجام بدید یکی از آنزیم های کبدی بالاس
استرس چربی رو زیاد میکنه
من قرص چربی میخورم در کنارش یه قرص ارامبخش هم بهم داد ک استرسم کم بشه وگرنه گفت باز چربیت بالا میره
کلا گفتم که استرس ندی به شوهرت
فست فود و قند و شیرینی کامل حذف کن
فقط روغن کنجد توی غذا استفاده کن
سبزیجات و گوشت سفید بیشتر مصرف کن
عزیزم تیروئیدش که کنترل بشه چربیشم اوکی میشه منم دقیقا همین مشکل رو داشتم غده تیروئید وظیفه ش تنظیم کردن همیناست وقتی درست کار نکنه سیستم بدن بهم میریزه
خواهر توکه استرس منو بدترکردی من خیالم از این راحت بود که دلیل گرفتگی همین چربی باشه گرفتگی رگ قلب خدا نکنه 😭😭😭
دکترش گفته مرغم نخور چرا؟
قرص داده من نمی‌دونم دیگه چطوری کنترل کنم
اره
عزیزم بیماری قلبی توی کشور ما خیلی زیاده قصدم استرس دادن ب شما نبود

اینو در نظر بگیرید که هرچه زودتر متوجه بشید زودتر درمان می‌شید

حتما چکاب و برید مرکز قلب تهران انجام بدید بهترین دکترهارو داره و هزینه ها با بیمه حساب میشه
والا همه رو بیمارستان میلاد انجام داده
شما پدرتون قفسه سینس گرفتگی داشت ؟ خوب شدن الان؟
اره یهو درد گرفت بااینکه پدرم اصن مشکل قلبی نداشت
بردیم دکتر نوار و اکو و تست ورزش گرفت اکی بود آزمایش نوشت
ک تریگریسرید بالای۳۰۰بود
من خودم گفتم براش سیتی آنژیو بنویسید چکاب سه رگ هاش ک 4تا رگ گرفتگی داشت سه تاش کم بود یکیش زیاد بود
ک مرکز قلب براش فنر گزاشت
مرکز قلب تهران دستگاهاش خیلی بروز هست و دکترای خیلی خوبی داره
دکتر مامانمم هم تهرانه
اونم خیلی خوبه سمت فرمانیه آس
میخوای آدرس بدم بری پیش اون
خیلی ممنون گلم آره آدرس بده ولی حالا اول باید تست ورزش و اکو قلب بره نوبت زده ببینم چطور میشه اونام بهش میگن انشالله که از قلب نباشه
معرف ازتون میخواد
بگید از سمت خانم کهنگی
بهتون نوبت میده

انشالله که مشکلی نباشه
ممنون عزیزم
اخ بمیرم الهی چه درد بدی این چه بلاییه دیگه 😢😢😢
چربیشون چند بود اینجوری شده بودن؟
خدا نکنه مهربان جانم

بیماری قلبی. اکثرش بخاطر استرس هست
سعی کن خودتو کنترل کنی
توی ایران بخاطر غذای نامناسب و ...خیلی زباده
۳۲۱تریگرسیرید
من خیلی چیزا رو کنترل کردم ولی اینو اصلا نمیتونم
من خودم زار میزدم برای بابام
آخه مامانم تازه خوب شده بود ک یهو بابام اینجور شد
انقد استرس داشتم
ولی وقتی تحقیق کردم دیدم هرچه زودتر درمان شه به نفعه.

من که ندیدم تو آزمایش شوهرم کدومه ؟
۳۸۰ زده
یعنی هرکس تریگلیسریدش بالا باشه رگ قلبش میگیره؟؟؟
تریگریسرید و کلسترول مرتبط با چربی هستند
رگ های قلب هم اکثررفتگیشون با چربی هست

خب همه که نباید رگ قلبشون بگیره با چربی انشالله نیس
انشالله
سلام نازنینم به روی ماهتون
وقتتون بخیر
سونوگرافی از کبد انجام شده؟
سلام دکترجان نه همین آزمایشات بوده هفته بعد اکو قلب داره
دکتر اوضاع آزمایشش خیلی خرابه من خیلی استرس دارم میشه راهنمایی کنید لطفا
نه جانم
استرس شما جانم چه فایده ای دارد؟ به جای استرس که باعث بدتر شدن شرایط می‌شود به همسرتان کمک کنید، چربی خون و کلسترول بالا است
غذاهای چرب و سرخ کردنی، کله پاچه، زرده تخم مرغ، فست فود، انواع سس ها، کره مصرف نشود، بعد تست ورزش و اکو هم مجوز ورزش را بگیرند ورزش کنند وزن اگر بالا است کم شود
کم کاری تیروئید دارند تحت نظر متخصص غدد درمان آغاز گردد
تالاسمی مینور دارند ؟
چشم دکترجان
دکتر من خودم مینورم همسرم کم خونی نداشته
دکتر الان بیشتر غذاهای آب پز براش درست میکنم
اینکه میخواستم بپرسم مرغ واسش خوبه یابد چون گوشت قرمز ممنوعه سفید که ممنوع نیست؟؟
کم خونیم‌ داره یعنی دراون حد شدید که مینور باشه؟
عذرخواهی میکنم ازتون دکتر میشه یه سوال دیگه بپرسم
چند درصد احتمال گرفتگی رگ قلبش وجود داره ؟ کسی بوده با این سطح از چربی رگش نگرفته باشه و مشکلی واسه قلبش پیش نیومده باشه من واسه این استرس دارم میشه یعنی ؟؟
چشم هاتون بی بلا جانم
درمورد دریافت ویتامین های گروه ب برای همسرتان با متخصص غدد مشورت کنید
مرغ مشکلی ندارد
قرمز هم در حد اعتدال و کم چرب مشکلی ندارد..
جانم نمیتوان نظری داد باید بررسی شود
چشم خیلی ممنونم
ممنون دکترجان این هفته وقت اکو قلب داره هفته بعدم تست ورزش
چشم هاتون بی بلا جانم حتما انجام دهند ❤️😘
دکترجان خوبید وقتتون بخیر همسرم امروز اسکن دومرحله ای انجام داده من که باهاش نرفتم دوستش رفته میگه بهم گفته اصلا تو برا چی اومدی اسکن هیچ مشکلی نداری فردا مرحله بعدی نیا گفته اسکنت خیلی خوبه واینم بگم من میترسم بهم دروغ بگه اون اینجوری نگفته باشه استرس تو وجودم هست به نظرتون میشه میگه ازش آزمایش خون گرفتن گفته جوابش ۴روز دیگه میاد من یعنی خیالم راحت باشه ولی اگه اینجوریه آزمایش برا چی بوده من میترسم چیزی رو به من نگه چون می‌دونه من خیلی استرسیم
اینم بگم ۴۰سالشه و اصلا چاق نیس
وزنش معمولیه
سلام به روی قشنگتون عزیزم
جان دلم جواب اسکن کی آماده می‌شود؟
سلام دکترجان نوشته پنجشنبه ولی نمیتونه بره گذاشته شنبه بگیره
جانم ارسال کنید تا ببینم خیالمان راحت باشد
چشم دکترجان جوابشو بگیره می‌فرستم حتما ممنونم
چشم هاتون بی بلا جانم
دکترجان یه سوال میشه بپرسم شوهرم اکثر موهاش سفید شده یعنی همین یکی دوسال اینجوری شده اینا ربطی به کم کاری تیروئید داره چیزی واسه جلوگیری ازش هست که سفیدتر نشن؟
جان دلم هستید زمینه ژنتیکی ندارند؟
قربونتون برم ممنون از لطف و مهربانیتون
نه دکترجان خانوادشون اینجوری نیستن فقط شوهر من اینجوری شده اکثر موهای سرو بدنشم داره سفید میشه به نظرتون طبیعیه یا نه یا میشه کاری کرد براش ؟
اگر استرس بالا دارند باید کنترل شود یک مراجعه به متخصص پوست و مو هم داشته باشید
چشم خیلی ممنونم ازتون دکترجان فعلا جواب ازمایششو نگرفته چون سیزدهم نوبت اکو داره گذاشته همون روز که ببره به دکترش نشون بده دوتاشو اگه رفت میگم اون روزم دکتر پوست و مو ام بره ممنون ازتون
چشم هاتون بی بلا جانم خواهش میکنم 😘💖
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
چربی خون و تیروئید
دکترجان این جواب اکو و تست ورزش یه عالمه برگه نوار قلب داره که اونارو عکس نگرفتم دیگه دکترش گفته همه چی خوبه فقط نشاسته مصرف نکن هیچ مشکلی نداری میشه ببینید همه چی مرتبه ؟؟
جانم تا جایی که من هم متوجه شدم هیچ مشکلی خداروشکر وجود ندارد ❤️💓😊😘
خیلی ممنونم دکترجان خداخیرتون بده😘♥️
دکترجان ببخشید یه سوال دیگه کبد چربم از این آزمایشات مشخصه یا واسه کبد جدا باید آزمایش بده که ببینم چربه یا نه؟
دکترجان من که از جواب آزمایش سر درنمیاریم ولی یه خانم اون بالا گفته بود یکی از آنزیم های کبدی بالاس میشه راهنمایی کنید دکترش چیزی نگفته قرص مصرف می‌کنه وگفته هیچ مشکلی نداره آنزیم کبدی بالاس؟؟؟؟
بله جانم سطح یکی از آنزیم های کبدی بالا است ، جانم به همین دلیل همان اول سوال کردم که سونوگرافی از کبد انجام شده یا نه فکر می‌کردم جزو بررسی‌های پیش رو باشد اگر انجام نشده برای ارزیابی شدت کبد چرب انجام گردد
چشم دکترجان دکتر متخصص باید بره یا داخلی ؟
دکترجان ویه سوال دیگه عذرخواهی میکنم
به نظرتون درچه حد مهمه خیلی بالاس یا نه ؟
دکترجان من چون این دوستمون مریم بانو اینجا یه چیزی گفت هنوزم استرس دارم گفت باباش چربیش بالا بوده تست ورزش و اکوام رفته ولی همه چی خوب بوده به اجبار خودش باباشو برده سیتی آنژیو اونجا مشخص شده رگ قلبش گرفتس مگه میشه سونو و اکو مشخص نشه ؟ پس تست ورزش برا چیه کاش این حرفو نشنیده بودم که اینقدر استرس نگریم 😢
چشم هاتون بی بلا جانم متخصص داخلی یا بهتر از آن متخصص غدد
جانم با سونوگرافی درجه مشخص می‌شود
عزیزم در مورد مسئله سن اهمیت زیادی دارد قطعاً سن همسر شما و سن پدرشان یکی نیست ولی می‌توانید جهت اطمینان با یک متخصص قلب نیز مشورت کنید که خیالتان کاملاً راحت باشد
خب دکتر ضبیحی فر متخصص قلب بوده که رفته گفته مشکلی نداره خداخیرتون بده ممنون دکتر خیالمو راحت کردید
خیلی ممنونم دکترجان 😘😘♥️
بسیار هم عالی عزیزم بنابراین جای نگرانی نیست استرس نداشته باشید عزیزکم 💓💕💓و خواهش میکنم انجام وظیفه هست
ممنون دکترجان انشالله همیشه سلامت باشید 😘😘♥️
خواهش میکنم گل من از دعای خیرتون ممنونم و الهی که همیشه شاد باشید ❤️🌹❤️🌹
stk: |~|11|~|102
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.