سلام خانوم دکتر
من سابقه آمبولی ریه و dvt دارم.
یه مدتی قفسه سینه ام احساس سنگینی میکردم وحس میکردم نفس نفس میزنم موقع حرفزدن یا کار کردن،که آزمایش واکو قلب دادم مشکلی نبود ولی فشارم ۱۷ بود،که دکتر دارو داد بهم.
اما هنوز بین دوتا کتفم احساس درد وخستگی دارم این درد از پشت کتفم شروع میشه تا انگشت حلقه دست چپم،واقعا کلافه ام میکنه🥺ممنون میشم راهنماییم کنید 🌺
پرسش (1404/08/07):
درد انگشت حلقه دست چپ
1645
123
1404/08/07
سوال کننده
0
1404/08/07
سوال کننده

0
1404/08/07
سوال کننده

0
1404/08/07
سوال کننده
عکس داروها که روزی ۱ عدد تجویز شده
0
1404/08/07
الی ام
سلام عزیزم. میشه بپرسم علایمتون چیا بودن موقع dvt و امبولی؟ و از کجا فهمیدین؟
0
1404/08/07
سوال کننده
سلام عزیزم
من یه بارداری داشتم که ۲۳هفته بچمو از دست دادم
پای چپم(کنار پاشنه)ورم کرد و قرمز و درد داشت،دکترم متوجه نشد گفت ورم تو بارداری طبيعی هست،تنگی نفس هم داشتم چون وزنم رفته بود بالا گفتم خب بخاطر بارداریه
۲۳هفته بودم که به شکم خوردم زمین و کیسه آب سوراخ شد و تخلیه و ختم بارداری دادن
حین زایمان(طبیعی بودم)قفسه سینه ام درد شدید داشت مثل چاقو خوردن و استفراغ های شدید داشتم که بعد زایمان اسکن آنژیو گرفتن و متوجه آمبولی ریه شدن
من یه بارداری داشتم که ۲۳هفته بچمو از دست دادم
پای چپم(کنار پاشنه)ورم کرد و قرمز و درد داشت،دکترم متوجه نشد گفت ورم تو بارداری طبيعی هست،تنگی نفس هم داشتم چون وزنم رفته بود بالا گفتم خب بخاطر بارداریه
۲۳هفته بودم که به شکم خوردم زمین و کیسه آب سوراخ شد و تخلیه و ختم بارداری دادن
حین زایمان(طبیعی بودم)قفسه سینه ام درد شدید داشت مثل چاقو خوردن و استفراغ های شدید داشتم که بعد زایمان اسکن آنژیو گرفتن و متوجه آمبولی ریه شدن
1
1404/08/07
سوال کننده
هنوزم بعد ۴سال یادش میافتم گریه میکنم،درسته تموم شد اونروزا ولی واقعا عذاب دنیا را کشیدم
0
1404/08/07
سوال کننده
هم دخترمو از دست دادم هم اینکه یه درد موند برای من
0
1404/08/07
⚘️⚘باخدا غیر ممکن،ممکن میشود⚘⚘️ ...
اخی چقدر سخت بوده برات
منم dvt شدم
پای چپم الان دوساله دارم رقیق کننده میخورم شماهم میخوری؟
منم dvt شدم
پای چپم الان دوساله دارم رقیق کننده میخورم شماهم میخوری؟
0
1404/08/07
سوال کننده
خیلی خداکنه هیچ کسی این مشکل براش پیش نیاد
من ۶ماه فکر کنم قرص ریواروکسابان مصرف کردم همین.
ولی تو بارداری دومم آسپرین و انوکساپارین مصرف کردم
من ۶ماه فکر کنم قرص ریواروکسابان مصرف کردم همین.
ولی تو بارداری دومم آسپرین و انوکساپارین مصرف کردم
0
1404/08/07
سوال کننده
شما چرا هنوز رقیق کننده مصرف میکنید؟
0
1404/08/07
سوال کننده
البته تا آخر عمر هر عمل جراحی داشته باشم باید انوکسا بزنم
واینکه اگر بازم آمبولی بشم دیگه مدام باید رقیق کننده مصرف کنم
واینکه اگر بازم آمبولی بشم دیگه مدام باید رقیق کننده مصرف کنم
0
1404/08/07
الی ام
عزیز دلم نمیخواستم ناراحتت کنم.
میفهمم چقد سخت بوده برات و چه بهت گذشته.
امیدوارم که مشکلی برات پیش نیاد این دفعه... و خدا همراهت باشه
جای دختر نازت تو بهشته
میفهمم چقد سخت بوده برات و چه بهت گذشته.
امیدوارم که مشکلی برات پیش نیاد این دفعه... و خدا همراهت باشه
جای دختر نازت تو بهشته
0
1404/08/07
سوال کننده
فداتشم عزیزم
انشالله خدا به شما هم یه کوچولوی ناز بده و جبران همه غصه ها و فکرو خیالهای که کردی بشه،منم این روزا رو گذروندم عزیزم
انشالله خدا به شما هم یه کوچولوی ناز بده و جبران همه غصه ها و فکرو خیالهای که کردی بشه،منم این روزا رو گذروندم عزیزم
0
1404/08/07
سوال کننده
و با آمدن دخترم خیلی بهتر شد روحیه ام
1
1404/08/07
الی ام
عزیزم خدا حفظش کنه🤍
ایشالا عزیز دلم
ایشالا عزیز دلم
0
1404/08/07
الی ام
درد قفسه مث چاقو خوردن کجا بود گلم؟
من نزدیک جناغم سمت چپ درد دارم.
دکتر میگه معدت هس
سرما خوردم شدید. ازمایش خون که دادم طبق فاکتورا به امبولی ریه شک کردن.
سرفه دارم هنوز بعد سه هفته. و همون جناغم دردش میگیره گاهی.
دیگه علایمی ندارم
من نزدیک جناغم سمت چپ درد دارم.
دکتر میگه معدت هس
سرما خوردم شدید. ازمایش خون که دادم طبق فاکتورا به امبولی ریه شک کردن.
سرفه دارم هنوز بعد سه هفته. و همون جناغم دردش میگیره گاهی.
دیگه علایمی ندارم
0
1404/08/07
الی ام
وقتی سرفه میکنم درد همون جناغم تیز میشه
0
1404/08/07
الی ام
البته گاهی اوقات
0
1404/08/07
سوال کننده
درد دقیقا تو قسمت جناغ سینه بود
برای شما شاید ریه ها عفونت داره،آنتی بیوتیک مصرف کردی؟
برای شما شاید ریه ها عفونت داره،آنتی بیوتیک مصرف کردی؟
0
1404/08/07
الی ام
یه درد تیزی هستش درسته؟
شدید بود؟ واسه من گهگاهی درد میگیره
جناغ منظورت همون پایین ترین نقطه ی قفسه سیته هس دیگه، درسته؟
آره خیلی بستری بودم و انتی بیوتیک زیادی گرفتم
چون باردارم راضی به اسکن ریه نشدم
شدید بود؟ واسه من گهگاهی درد میگیره
جناغ منظورت همون پایین ترین نقطه ی قفسه سیته هس دیگه، درسته؟
آره خیلی بستری بودم و انتی بیوتیک زیادی گرفتم
چون باردارم راضی به اسکن ریه نشدم
0
1404/08/08
سوال کننده
برای من دردش همون روز زایمانم شروع شد،طوری که نمیتونستم یک لحظه بخوابم.
بسلامتی باردار هستین؟
بسلامتی باردار هستین؟
0
1404/08/08
سوال کننده
اگر نظر دکترتون هم اینه که اسکن انجام بدین دریغ نکن
0
1404/08/08
الی ام
آها عزیزم خطرناک بوده پس
خداروشکر که ازش عبور کردی هرچند میدونم خیلی غم تو دلته
خداروشکر که ازش عبور کردی هرچند میدونم خیلی غم تو دلته
0
1404/08/08
الی ام
آره عزیزم
0
1404/08/08
سوال کننده
من حس میکنم برای شما عفونت ریه باشه
ولی چون خودتون میگین علائمش دارین وآزمایش فاکتور های آمبولی را داشت حتما پیگیری کن،چون دور از جونتون خیلی خطرناکه و کشنده است
ولی چون خودتون میگین علائمش دارین وآزمایش فاکتور های آمبولی را داشت حتما پیگیری کن،چون دور از جونتون خیلی خطرناکه و کشنده است
0
1404/08/08
الی ام
با چنتا دکتر مشورت کردم نظر همه این نیس که اسکن بدم. اسکن معمولی نیس که میگن
اسکن هسته ای هس دلم راضی نشد.
اسکن هسته ای هس دلم راضی نشد.
0
1404/08/08
سوال کننده
خیلی یکسال تمام گریه کردم
هم خودم وهم همسرم هردو واقعا پیر شدیم سر این موضوع
ولی خداراشکر دخترم آمد و همه چیز جبران شد
هم خودم وهم همسرم هردو واقعا پیر شدیم سر این موضوع
ولی خداراشکر دخترم آمد و همه چیز جبران شد
0
1404/08/08
الی ام
آره چون میگن کرونا بوده و کرونا و بارداری هر دو موثرن
0
1404/08/08
سوال کننده
برای من اسکن آنژیو بود(اسکن با تزریق)
0
1404/08/08
الی ام
ببین درد جناغ که من میگم فقط یه شب زیاد شد حالت سوزش بود که امپرازول واسه معده دادن رفع شد
0
1404/08/08
سوال کننده
من تو بارداری دومم کرونا گرفتم بستری شدم بخش عفونی،پرستار آمد گفت فقط بخاطر سابقه آمبولی نگهت داشتن نه بخاطر بارداری
0
1404/08/08
سوال کننده
شاید از معده ات باشه
0
1404/08/08
الی ام
خب همون فک کن باردار باشی اینو انجام بدی
0
1404/08/08
سوال کننده
الان چند هفته هستی(بارداری را میگم)
0
1404/08/08
سوال کننده
نه من فردای زایمانم انجام دادن،اول اسکن معمولی بود متوجه نشدن
ولی با تزریق متوجه شدن
ولی با تزریق متوجه شدن
0
1404/08/08
الی ام
منم داخلی بستری شدم.
خب واسه درمانت چیکار کردن؟
خب واسه درمانت چیکار کردن؟
0
1404/08/08
الی ام
29
0
1404/08/08
سوال کننده
نظر دکتر زنان چیه؟
میگه ضرر داره انجام بده یا نه
میگه ضرر داره انجام بده یا نه
1
1404/08/08
الی ام
آره همون با تزریق باید انجام بدی که دیگه مطمعن بشی
0
1404/08/08
الی ام
زنانی ها معمولا تو این موارد نظر نمیدن
0
1404/08/08
سوال کننده
دقیق یادم نیست،ولی یه دارو بود که ۵روز باید میگرفتم داخل سرم
0
1404/08/08
الی ام
هپارین بوده
منم گرفتم
منم گرفتم
0
1404/08/08
سوال کننده
ای جانم بسلامتی
من بارداری قبلی شما را تا حدودی یادمه تاپیک گذاشتین.انشالله که بسلامتی بارداریتون پشت سر بزارین
من بارداری قبلی شما را تا حدودی یادمه تاپیک گذاشتین.انشالله که بسلامتی بارداریتون پشت سر بزارین
1
1404/08/08
الی ام
ممنونم عزیزم
سلامت باشین گلم
سلامت باشین گلم
0
1404/08/08
سوال کننده
نه هپارین نبود،هپارین بعد آمبولی گرفتم
0
1404/08/08
سوال کننده

0
1404/08/08
الی ام
اهاااا
0
1404/08/08
سوال کننده
این بود
رمدسیویر
رمدسیویر
0
1404/08/08
الی ام
شما اینا رو تو زمان بارداری دومت واسه کرونا گرفتی؟
0
1404/08/08
سوال کننده
چه دکتری رفتی ،که نظرش این بوداحتمال امبولی هستی؟
0
1404/08/08
سوال کننده
بله عزیزم
1
1404/08/08
الی ام
فوق تخصص ریه
0
1404/08/08
سوال کننده
به نظرم با یه دکتر متخصص ریه یا داخلی مشورت کن
1
1404/08/08
الی ام
با چنتا داخلی هم مشورت کردم
1
1404/08/08
الی ام
با دکتر قلب
0
1404/08/08
سوال کننده
پس برو اسکن انجام بده
0
1404/08/08
الی ام
اینا که میگم برا دو هفته سه هفته پیشه
0
1404/08/08
سوال کننده
وقتی اینا نظرشون اینه که آمبولی هست پشت گوش ننداز دختر
0
1404/08/08
سوال کننده
الان علائمی داری؟
0
1404/08/08
الی ام
نه نظر همه این نبود
0
1404/08/08
سوال کننده
آزمایشت چی گرفتن؟
0
1404/08/08
الی ام
میگفتن باردار هستی خودتو تو این روند ننداز
اسکن هسته ای ریه به هر حال خطرناکه
اسکن هسته ای ریه به هر حال خطرناکه
0
1404/08/08
الی ام
نه والا
همون موقعم جز سرما خوردگی نداشتم
همون موقعم جز سرما خوردگی نداشتم
0
1404/08/08
الی ام
همه چی
دی دایمرم بالاس
وcrpو esr
دی دایمرم بالاس
وcrpو esr
0
1404/08/08
سوال کننده
آخه زمان کرونا هم خیلی ها آمبولی شدن،من حتی الان به هرکس میگم سابقه آمبولی دارم سریع میگن کرونا گرفتی؟
0
1404/08/08
سوال کننده
دی دایمر بنظرم یکبار دیگه تکرار کن
0
1404/08/08
سوال کننده
اکو قلب دادی؟
0
1404/08/08
الی ام
آره درسته
0
1404/08/08
الی ام
چندین بار تکرار کردم
بالاس
بالاس
0
1404/08/08
سوال کننده
ببین اگر هنوز بالاس حتما پیگیر شو
0
1404/08/08
الی ام
آره کلی بستری بودم اکو و همه چی گرفتن ازم
0
1404/08/08
سوال کننده
خب دارو چی دادن بهت؟
0
1404/08/08
الی ام
تحت نظر که هستم
دارو خاصی ندادن
فقط همون اسپرینمو که از قبل میخوردم میخورم
دارو خاصی ندادن
فقط همون اسپرینمو که از قبل میخوردم میخورم
0
1404/08/08
سوال کننده
من تو بارداری دومم برای اینکه باز آمبولی نشم آسپرین و انوکسا تزریق کردم
0
1404/08/08
سوال کننده
راستی کدوم شهری؟
0
1404/08/08
الی ام
شیرازم
0
1404/08/08
سوال کننده
کاش همشهری بودیم دکتر زنان من یکم بداخلاق بود،ولی خیلی پیگیر بود خیلی
0
1404/08/08
الی ام
کدوم شهری؟
0
1404/08/08
سوال کننده
با دکترت مشورت کن دی دایمرت اگر بالاس ببین با همین آسپرین کفایت میکنه،مشکلی نداره
0
1404/08/08
سوال کننده
اراک
1
1404/08/08
الی ام
به سلامتی
0
1404/08/08
الی ام
آره با داخلیم مشورت میکنم
0
1404/08/08
سوال کننده
هنوزم درد قفس سینه داری؟
من تو بارداری اولم،داخل حمام انگار نفس کم میآوردم ولی فکر نمیکردم مشکل خاصی باشه
من تو بارداری اولم،داخل حمام انگار نفس کم میآوردم ولی فکر نمیکردم مشکل خاصی باشه
1
1404/08/08
سوال کننده
حتما پیگیر شو انشالله که خیره
0
1404/08/08
الی ام
درد قفسه سینه ندارم اصلا
جناغم یکم میسوزه اونم چن روزی یه بار
فاموتیدین که بخورم کلا میره
جناغم یکم میسوزه اونم چن روزی یه بار
فاموتیدین که بخورم کلا میره
1
1404/08/08
الی ام
اما خب بعد سرما خوردگی سرفه دارم اونم خیلی کمه
0
1404/08/08
سوال کننده
شاید هم از معده باشه چون به هر حال بچه که بزرگتر بشه به معده فشار میاره و همین سوزش معده را اکثرا دارن
0
1404/08/08
الی ام
ایشالا عزیزم
تو بارداری باید لنگان لنگان پیش رفت
ادم نمیدونه چیکار کنه هزار بلا سرش میاد
تو بارداری باید لنگان لنگان پیش رفت
ادم نمیدونه چیکار کنه هزار بلا سرش میاد
0
1404/08/08
سوال کننده
آره واقعا
من دوتا بارداری داشتم همه چیز تجربه کردم،دیگه داشتم به مرحله غولها میرسیدم😄😄😄
این سختی ها را میکشیم که بهشت زیر پای مادر هست
من دوتا بارداری داشتم همه چیز تجربه کردم،دیگه داشتم به مرحله غولها میرسیدم😄😄😄
این سختی ها را میکشیم که بهشت زیر پای مادر هست
1
1404/08/08
الی ام
میدونم چی میگی
منم خیلی روزای سختی رو گذروندم
الانم هر روز برام سخت میگذره به خاطر این شرایط یه ترسی تو دلم هس
چنتا رو دیدم تو اوما البته که این فاکتوراشون تو بارداری بالا رفت حالا یا با کرونا یا بدون کرونا
اما چیزی نبوده
منم خیلی روزای سختی رو گذروندم
الانم هر روز برام سخت میگذره به خاطر این شرایط یه ترسی تو دلم هس
چنتا رو دیدم تو اوما البته که این فاکتوراشون تو بارداری بالا رفت حالا یا با کرونا یا بدون کرونا
اما چیزی نبوده
0
1404/08/08
سوال کننده
نگران نباش بسپار به خدا من تو بارداری دومم اینقدر ترس انداختن تو دلم هر دکتری که رفتم هروزم شده بود گریه نکنه خودم یا بچه چیزی بشیم،همین حرفهاشون باعث شد افسردگی بگیرم ولی خداراشکر مشکلی پیش نیامد
0
1404/08/08
سوال کننده
تو بارداری همه چیز تجربه میکنی
دی دایمر بالا باشه علتهای مختلفی داره،تو نت سرچ کنی هست
ولی چون شما سرماخوردگی نبوده احتمالا کرونا بوده خیلی حواست به علائمت باشه
دی دایمر بالا باشه علتهای مختلفی داره،تو نت سرچ کنی هست
ولی چون شما سرماخوردگی نبوده احتمالا کرونا بوده خیلی حواست به علائمت باشه
1
1404/08/08
الی ام
فدات عزیزم
منم سپردم به خودش خودم و بچمو و شوهرمو. اون بهتر از هرکس میتونه مواظبم باشه
منم سپردم به خودش خودم و بچمو و شوهرمو. اون بهتر از هرکس میتونه مواظبم باشه
0
1404/08/08
الی ام
آره همین هر روز صبح لبمو دست و پامو چک میکنم
0
1404/08/08
سوال کننده
انشالله همیشه سلامت باشید عزیزم
1
1404/08/08
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون عزیزم
جان دلم با خوردن داروها فشار را کتترل میکنید ببینید در چه محدوده ای و تحت کنترل هست یا نه؟ در حرکت دادن دست خم و راست کردن حس درد پیشرونده دارید ؟
جان دلم با خوردن داروها فشار را کتترل میکنید ببینید در چه محدوده ای و تحت کنترل هست یا نه؟ در حرکت دادن دست خم و راست کردن حس درد پیشرونده دارید ؟
0
1404/08/08
سوال کننده
ممنون دکتر جان حتما پیگیری میکنم فشارمو
نمیدونم چطوری بگم وقتی درد میگیره کلا در هرحالتی این درد هست حتی با استراحت کردن هم خوب نمیشه،ولی بعضی روزها اصلا دردی ندارم
نمیدونم چطوری بگم وقتی درد میگیره کلا در هرحالتی این درد هست حتی با استراحت کردن هم خوب نمیشه،ولی بعضی روزها اصلا دردی ندارم
0
1404/08/08
پزشک اوما
جان دلم این بار که درد گرفت در قدم اول شار خون کنترل گردد زیرا میتواند ناشی از فشار خون بالا باشد اگر طبیعی بود چک کنید و ببینید با خم و راست کردن بدتر میشود یا نه در این صورت یک دابلر از عروق دست انجام گردد من بیشتر از هر چیزی به مسئله فشار خون بالا مشکوک هستم
0
1404/08/08
سوال کننده
ممنون دکتر جان
یک هفته بعد از اینکه آزمایشم آماده شد و اکو و آزمایش بردم پیش متخصص ریه فشارم ۱۳ بود(روزی که رفتم اکو قلب فشارم ۱۷ بود) ولی چشم حتما پیگیری میکنم
یک هفته بعد از اینکه آزمایشم آماده شد و اکو و آزمایش بردم پیش متخصص ریه فشارم ۱۳ بود(روزی که رفتم اکو قلب فشارم ۱۷ بود) ولی چشم حتما پیگیری میکنم
0
1404/08/08
سوال کننده
فقط اینکه اگر فشارم بازم بالا باشه باید چکار کنم؟
خطر داره؟
امکان آمبولی بازم هست؟
خطر داره؟
امکان آمبولی بازم هست؟
1
1404/08/08
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من ❤️13 هم بالا هست و باید با تنظیم دوز دارو و اصلاح سبک زندگی کنترل گردد
0
1404/08/08
سوال کننده
خیلی لطف کردین 🌷
0
1404/08/08
⚘️⚘باخدا غیر ممکن،ممکن میشود⚘⚘️ ...
من پلاکتم بالاس تا اخر عمر باید بخور
0
1404/08/08
⚘️⚘باخدا غیر ممکن،ممکن میشود⚘⚘️ ...
م
1
1404/08/09
سوال کننده
آخی عزیزم
انشالله که مشکلتون حل بشه،وهیچ خطری براتون نداشته باشه🌷
انشالله که مشکلتون حل بشه،وهیچ خطری براتون نداشته باشه🌷
1
1404/08/09
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزدل من ❤️😘❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




