Ooma
پرسش (1403/06/27):

درد گرفتن یک بخش از شکم در بارداری

سلام اومایی های عزیز و دکترجان
من امروز به شدت زیر دلم سمت چپ حین نفس کشیدن شدید درد دارم احساس کبودی از داخل با خوابیدن خوب هستم احساس میکنم باد کرده نرمال هست؟فردا وقت دکتر دارم ولی نگرانم برای کسی پیش آمده ؟

سمت چپم هست،این درد
پاهام که رو هم‌ میزارم انگار چیزی هست همون سمت
سلام به روی ماهتون مامان جان
یبوست یا نفخ ندارید ؟
چرا دکترجان دارم، از آن هست؟
بله جانم چند روز هست شکم کار نکرده ؟
دکتر جان کار میکنه ولی شرمنده خیلی کم میاد اندازه ۲ بند انگشت دیگه نمیاد چون یبوست هستم نمیخوام فشار بیارم به خودم
عزبزم اصلا فشار وارد نکنید، فعلا مگنی میلک را شروع کنید و 3 قاشق غذا بخورید وقتی شکم کار کرد بسته به شدت یبوست می‌توانید روزی یک تا 3 قاشق غذاخوری مصرف کنید همچنین میوه های ملین فصلی مانند گلابی بخورید. غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. کدو سبز بخارپز یا خام یا رنده شده در ماست بخورید. بامیه پخته شده بخورید. برگه زردآلو و آب آلو یا آب زردآلو بخورید. شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید. در موارد حاد یک فنجان نسکافه بخورید اما دقت کنید که در آن روز چای نخورید تا میزان دریافتی کافئین زیاد نشود. آب فراوان بخورید.
به علاوه می توانید شربت انجیر فیژین پلاس نیاک (حتما حتما همین اسم باشد، سایر انواع مشابه ممنوع هستند) را مصرف کنید و لاکسی هرب را امتحان کنید.
در مرحله بعدی اگر این روش پاسخ نداد، لاکتولوز بخورید و. اگر باز هم موثر نبود، پودر پسیلیوم یا موسیلیوم و در نهایت شیاف گلیسیرین را تست کنید . به یاد داشته باشید که تمام روش ها همزمان استفاده نشوند. نکته نهایی اینکه اصول تغذیه را همیشه حتی وقتی یبوست ندارید رعایت کنید ، اگر با کار کردن شکم باز این شزایط تداوم داشت مراجعه کنید تا دقیق تر چک شوید 🌸
چشم دکترجان ممنونم، فقط دکترجان داخل واژنم حس میکنم خشک هست نرمال هست؟
چشم هاتون بی بلا جانم ، مگر رابطه دارید؟
نه دکترجان رابطه ندارم خودم حس میکنم خشک هست
عزیزم بدلیل نوسانات هورمونی دوران بارداری است اگر خیلی اذیت می‌کند ژل واژینال ری نرم بزنید اگر قابل تحمل است اقدامی لازم نیست
ممنونم دکترجان❤️
خواهش میکنم نازنینم 🌸🌸🩷🌸🌸