Ooma
پرسش (1402/12/11):

فریز کردن جنین ممکنه روی مثبت شدن انتقال تاثیر بزاره؟

سلام خانم دکتر و دوستان عزیزم
سوال دوستم هست که میپرسم.
دوستم ۲۶ سالش هست و همسرش ۳۰ سال. میخوان ای وی اف تعیین جنسیت انجام بدن و الان دو تا بچه هم دارن ولی میخوان ۴ یا ۵ سال دیگه این کار رو انجام بدن ولی دوستم نگرانه که نکنه سنشون که زیاد بشه ای ویاف هم روندش کند تر بشه و شاید مثبت نشه.
میشه الان که سنشون کمتر هست برن و تخمک کشی بکنن و جنین ها تشکیل بشن و بعد فریز بشن تا چند ساله دیگه بعد اونموقع انتقال بدن؟
سوال اول اینکه جنین تازه فرقی داره با جنین فریز شده؟ از نظر کیفیت
دوم اینکه به نظرتون این کار مفید هست که توی این سن کمتر جنین تشکیل بدن؟ یا همون چندسال دیگه که میخواستن انتقال بدن برن کلا برای تشکیل جنین

سلام
خب مسلما کیفیت تخمک الان بهتره،الان جنین فریز کنن بهتره.چون قصد تعیین جنسیت هم دارن بهتره الان انجام بدن،چون پزشک من عقیده اش این بود تعیین جنسیت روی کیفیت جنین تاثیر میزاره و احتمال مثبت شدنش میاد پایین،حالا چندسال دیگه ک کیفیت تخمک هم ممکنه کم بشه،دیگه نعلوم نیست چندتا جنین باکیفیت بمونه واسشون.
از نظر کیفیت نه فرقی نمیکنه،اینکه بگید جنین چندسال فریز بوده پس بی کیفیت شده نه اینطور نیست.
سلام عزیزم
شما ای وی اف انجام دادین؟
بله عزیزم
سلام به روی ماهتون عزیزم
بله بهتر است الان اینکار را انجام دهند چون در سن بالاتر کیفیت تخمک ها کمتر می‌شود البته باز هم تصمیم نهایی با مرکز ناباروری آن ها است ولی حداقل با اینکار در این سن یک گزینه کمکی طلایی دارند و اگر هم در آینده این جنین ها خدای نکرده منتهی به بارداری نشوند می‌توانند آن زمان باز هم اقدام کنند
مرسی خانوم دکتر عزیز
مرسی عزیزم از راهنماییت
بعد هزینه فریز نگه داشتن جنین ها خیلی بالاست؟ چندسال بخوان فریز نگه دارن
خواهش میکنم.
نه خیلی،بستگی ب مرکزش هم داره،واسه ما هر۶ماه حدودا۷۰۰
خواهش میکنم گل من 💓💓

سوالات مشابه