Ooma
پرسش (1402/12/04):

برفک دهان و علائم در ناحیه پوشک

با سلام .دخترم ۸ماه و ۲۶ ذوزشه
گوشه های لب و زبان دچار برفک شد ک قطره نیستات براش خریدم ؛۳تا قطره خریدم ولی فقط زبانش خوب شد و هنوز گوشه داخلی لب هاش برفک داره الان باید چیکار کنم؟؟؟
سوال دومم اینه ک با حالی در روز خبلی کم پوشک میشه ولی معمولا بدنش دچار این نوع علائم میشه هم در کشاله ران و هم خط باسن ؛؛؛راه درمان چی هست؟؟؟

برفک دهان و علائم در ناحیه پوشک
برای دهانش اگه نیستات جواب نمیده ویوله دوژانسین بزن براش با گوش پاک کن خیس کن بزن جایی افت هست رنگ پررنگی داره مواظب باش جایی نریزه
اینو نمیدونم بقیه دوستان بیان راهنمایی کنن
ممنونم از راهنمایت
سلام به روی ماهتون مامان جان
دستمال مرطوب استفاده می‌کنید ؟
نیستاتین را روی بخش های درگیر کشیدید یا فقط خورده شده؟ چطور استفاده کردید؟
سلام ممنونم
خیر استفاده نمیکنم
۲۴ ساعتی ۱ قطره چکان
فقط خورده شده
عزیزم روش استفاده مناسب نبوده است به این ترتیب که می‌گویم عمل کرده و حتما جدی دوره درمان را کامل کنید:
به فرزندتان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته نیستانین (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهید تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت تان بپیچید و آن را به قطره نیستاتین آغشته کنید و آن‌را روی لثه و زبان دلبندتان بکشید. سعی کنید گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان دلبندتان بکشید حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالید به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کار شیردهی نداشته باشید و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهید.
اگر شیردهی از سینه دارید هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالید و قبل از شیردهی بشویید. برای درمان‌ روزی دو تا سه بار دوش بگیرید. اگر با بطری شیر می‌دهید، سر شیشه را دور انداخته و یا با مرتب با آب جوش، بجوشانید و برای پستانک اسباب بازی ها هم هم همین کار را بکنید، اجازه ندهید دست خود را به نواحی تناسلی بزند و خودتان هم حتماً قبل و بعد از تعویض پوشک دست‌ها را خوب بشویید و از مایع دستشویی استفاده کنید همچنین روی این نواحی کلوتریمازول بزنید اگر بهتر نشد مراجعه کنید از نزدیک دیده شود در مورد سایر داروهای مورد نیاز تصمیم گیری شود تعویض منظم پوشک در فواصل کوتاه و پوشک نکردن در شب نیز مد نظر باشد و به آن عمل کنید 🌷🌷
خیلی ممنونم
خواهش میکنم گل من ♥️♥️

سوالات مشابه