Ooma
پرسش (1402/11/11):

مقدار شیر خشک چقد باشه


سلام خدمت پزشک عزیز سوالم اینه نوزاد شیر خشکی چند بار در روز باید شیرخشک بدیم و چند پیمانه ؟؟
وزن موقع تولد ۳۰۵۰

سلام بسته به اشتها داره.معمولا بین ۳۰ تا۶۰ هر دوساعت.
بچه من سر دوساعتش ۳۰ تا میخورد.اگه ۶۰ تا میدادم نصفشو بالا میاورد
حدود ۱۱ تا ۱۲ بار تو ۲۴ ساعت شیر میخورد
سلام نازنینم
فواصل شیردهی چه در روز چه در شب باید هر دو ساعت باشد و بیشتر از این نشود و بر حسب تمایل دلبندتان با حداقل 30 سی‌سی در هرنوبت و بیشتر جلو بروید
ممنونم ببخشید ی سوال بچم اصلا بیدار نمیشه گاهی چارساعت بیدار نمیشه هررررکاری میکنم برا شیر خوردن بیدارش کنم نمیشه دهنشو مححکم میبنده...و اینکه بچه مدفوع نداش عب نداره هر دوساعت شیر بدیم ؟ بچه من تا مدفوع نکنه شکمش جا نداره هر دوساعت شیر بدم گاهی بالا میاره شیرو
عزیزم نوزادتان فقط 11.روز دارد باید او را بیدار کنید. نوزادان به صورت غریزی زیاد می‌خوابند اما این شما هستید که مادر و مسئول او هستید باید فرزندتان را چه در روز چه در شب در فواصل یک ساعت و نیمه یا دو ساعته (در روزهای اول همان یک ساعت و نیم) تغذیه کرده و به او شیر بدهید حتی اگر خواب است در غیر این صورت به جز افت قند که خود این مساله باعث خواب آلودگی و بی حالی می‌شود، دلبندتان خدای نکرده دچار مشکلات رشدی هم خواهد شد، مساله شیردهی را جدی بگیرید اگر هم خواب است،به آرامی با او حرف بزنید، صورت و به ویژه گوشه لب ها را نوازش کنید و گوشه لب ها را به طرفین بکشید. به کف پاها با ملایمت ضربه بزنید. فضای منزل را بیش از حد گرم نکنید.دست‌ها و پاهایش را به آرامی ماساژ دهید و کف پاها را مالش دهید. پوشک و لباس را تعویض کنید، اغلب بچه ها با این کار بیدار می شوند.
و وقتی که فرزندتان در خواب سبک است ( حرکت چشم‌ها در زیر پلک، حرکات ظریف بدن، تغییر چهره و صدا درآوردن نشان‌دهنده سبک بودن خواب هستند)، سینه خود را در دهان او بگذارید. البته که لزوما نیاز نیست او را بیدار کنید و در همان حالت خواب با کشیدن گوشه لب ها می توانید سینه را در دهان فرزندتان بگذارید معمولا بعد از چند لحظه شروع به خوردن خواهد کرد.
و اینکه نوزاد ممکن است حتی تا چندین روز دفع نداشته باشد یعنی می‌خواهید چند روز به او شیر ندهید؟! بله حتی اگر دفع نداشت هذ دو ساعت شیر بدهید این دو مسئله اصلاً ارتباطی با هم ندارند اگر بالا می‌آورد باید مراجعه کنید از نظر رفلاکس و حجم شیر مصرفی چک شود مدفوع در روده است شیر در معده چه ارتباطی به هم دارند!!!

سوالات مشابه