Ooma
پرسش (1402/11/04):

گرفتن شیر، پستونک و پوشک

سلام دکتر جان خسته نباشید.
ممنون میشم راهنمایی کنید برای گرفتن شیر؛ پستونک؛ پوشک و جدا کردن جای خواب چه سنی هر کدوم مناسب تره و چقدر فاصله باید بندازیم برای گرفتن هرکدوم؟ پسر من خیلی به شیر وابسته نیست کلا یک بار قبل خواب ظهر و یک بار قبل خواب شب شیر میخوره ولی به شدت به پستونک وابستس. گرفتن تدریجی رو توصیه میکنید یا یکباره؟ برای جدا کردن جای خواب ۱۸ ماهگی مناسبه یا هنوز ممکنه اضطراب جدایی داشته باشه.
ممنونم که همیشه با حوصله جواب مامانا رو میدین🙏💜

سلام خوشبحالتون چقدرکم شیرمیخوره..دخترمن یک سال و۴ماهشه روزی بگم بیست بار شیرمیخوره و کلا وابسته اس
من دخترم و سال و نیمشه.شبا بلندشه منو نبینیه کلا خوابش میپره.منم پیش ون نباشم خوابم نمیبره.شبا تا صب ده بار پتو میندازم روش
برای جای خواب عجله نکن بزار بچه تا دلش میخواد تو آغوشت بخوابه و وجودتو حس کنه
سلام به روی ماهتون مامان جان
زنده باشید ❤️
عزیزم همگی بستگی به آمادگی دلبندتان دارد، ولی درمورد شیر اگر شرایط رشدی مشکلی نداشته باشد باید از 18 ماهگی کم کم تدریجی شروع کنید.
در مورد پستانک بهتر است از زمان رویش دندان ها هرچه زودتر این عادت ترک شود فواصل بین ترک عادات هم باز بستگی به شرایط هر شیرخوار دارد ولی همزمان نباید باشد، من ترک تدریجی را توصیه میکنم اما باز هم در نهایت در مواردی که همکاری رخ ندهد ممکن است ترک ناگهانی ایده منطقی تری باشد.
درمورد جدا کردن جای خواب در این سن محل خواب او را جدا کنید، اما در یک اتاق باهم باشید، یعنی فرزندتان را به عنوات مثال در گهواره کنار تخت خودتان بخوابانید، توصیه ها بر این است که از 18 ماه به بعد نیز برای جدا کردن اتاق فرزندتان تلاش کنید تا هم مستقل شده و هم زندگی جنسی خودتان تحت تاثیر قرار نگیرد، ولی باز تاکید می‌کنم همه را باهم انجام ندهید چون آسیب خدای نکرده خواهد دید ❤️
همیشه آمادگی دلبندتان را بسنجید
ممنون دکتر جان🙏
خواهش میکنم گل من

سوالات مشابه