سلام خانم دکتر مهربان و مامان های عزیز، من دخترم حساسیت ب پروتئین گاوی داره یعنی کالپروتکتین بالا بوده دیروز براش تست پوستی انجام دادم خدا رو شکر به چیز خاصی حساسیت نشون نداد ، این امکان داره یعنی با وجود حساسیت ب پروتئین گاوی آلرژی ب چیزهای دیگه نداشته باشه حتی شیر رو هم تست کردن نداشت، میشه ب جواب تست تو ۶ ماهگی اعتماد کرد ، رژیم و رعایت می کردم الان میخوام ب جز پروتئین گاوی بقیه چیزها رو استفاده کنم اشکالی نداره؟ برای رفلاکس چه چیزهایی رو نباید استفاده کنم؟ و سوال اینکه دخترم سوپ یا فرنی ک میدم تو دهنش نگه میداره یعنی قورت نمیده باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کامل کنید
0
1402/08/08
باران .
عزیزم زیر یکسال خیلی اهمیت به تست پوستی نده
0
1402/08/08
باران .
پسر من ١٠ماهگی تست داد نشون داد به تخم مرغ حساسه خداروشکررعایتم کردم علایمش خوب شداشتباه نشوون نمیده ولی همه رو هم دقیق نشون نمیده ولی همچنان به پروتئین گاوی فندق بادام گردو شیر خشک اینا حساسیت داره
0
1402/08/08
سوال کننده
ممنونم دوست عزیز
0
1402/08/08
سوال کننده
الان من اگه چیزی استفاده کنم با تست حساسیت سه روز میشه مشخص کرد ک حساسیت داره بهش یا نه
0
1402/08/08
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
تست پوستی میتواند متاسفانه خطا داشته باشد ولی خب به هرحال با تست حساسیت و تدریجی میتوانید خوراکی های مجاز سن دلبندتان را بدهید اما بین هر ماده غذایی جدید حداقل 4 روز فاصله بگذارید ، تدریجی هم جلو بروید
برای رفلاکس بادام حریره بادام، ندهید
هویج و گوجه هم در برخی رفلاکس را تشدید میکند
در مورد سوال بعدی شما ، غلظت در چه حد هست؟
تست پوستی میتواند متاسفانه خطا داشته باشد ولی خب به هرحال با تست حساسیت و تدریجی میتوانید خوراکی های مجاز سن دلبندتان را بدهید اما بین هر ماده غذایی جدید حداقل 4 روز فاصله بگذارید ، تدریجی هم جلو بروید
برای رفلاکس بادام حریره بادام، ندهید
هویج و گوجه هم در برخی رفلاکس را تشدید میکند
در مورد سوال بعدی شما ، غلظت در چه حد هست؟
0
1402/08/08
سوال کننده
سلام خانم دکتر عزیز فرنی رو با آب درست می کنم از دما ک افتاد شیر خشک سی میل یا شیر خودمو اضافه می کنم کمی غلیظ تر از شیر مادر
0
1402/08/08
سوال کننده
سوپ رو هم با لعابش و مواد برمیدارم کمی با پشت قاشق له می کنم مواد رو ، اونم زیاد سفت نمیشه
0
1402/08/08
سوال کننده
بعضی از دوستان میگن فرنی رو با آرد برنج درست نکنیم یا تو سوپ برنج نریزیم ب خاطر رفلاکس ، آیا این درسته یا نه؟
0
1402/08/08
سوال کننده
بله حریره بادام نمیتونه بخوره ، هویج و گوجه هم ندادم و نمیدم
0
1402/08/08
پزشک اوما
رفلاکس دلبندتان با آرد برنج تشدید شده +
0
1402/08/08
پزشک اوما
؟
0
1402/08/08
سوال کننده
نه
0
1402/08/09
پزشک اوما
بنابراین بدهید مشکلی ندارد. غذا را وقتی در دهان نگه میدارد در نهایت بیرون میریزد؟ از ابتدا اینطور بوده؟
0
1402/08/09
سوال کننده
نگه میداره گاهی بیرون میریزه بعضی وقت ها هم کمی میخوره بقیه شو بیرون میریزه، فقط غذا این طور نیست قطره هاشو هم همین طور میخوره آد، آهن
0
1402/08/09
سوال کننده
باز قطره ها رو بهتر میخوره
0
1402/08/09
سوال کننده
اوایل ک غذا نمی خورد قطره ها رو میخورد از زمانی ک غذا رو نگه گاها قطره ها رو هم نگه میداره بعد میخوره
0
1402/08/09
maryam t.b
پسر من از همون اول نه قطره میخوره نه غذا همه رو میده بیرون😑
0
1402/08/09
سوال کننده
واقعا آدم ناراحت میشه خدا کنه هر چه زودتر درست بخورن
0
1402/08/09
پزشک اوما
چرا مولتی ویتامین نمیدهید؟
0
1402/08/09
سوال کننده
مولتی ویتامین پدیاپست هم داره خیلی بد میخوره، ی بار هم بالا آورد دیگه ندادم، حالا دوباره فردا ان شالله امتحان می کنم ببینم چطوره
0
1402/08/10
پزشک اوما
خب مارک را تغییر دهید جانم تا اشتها بهتر شود مولتی ویتامین را جایگزین آد کنید
0
1402/08/10
پزشک اوما
اجازه هم دهید دلبندتان با غذا بازی کند و خودش هم تلاش کند اگرچه در مورد بچه هاس رفلاکسی صبوری بیشتری لازم است
1
1402/08/10
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر مهربان
0
1402/08/10
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 😘😘
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



363

