سلام خدمت دکتر عزیزو مامانای گل
پسر من ۲سالشه و تقریبا ۱هفتست میخواد پی پی کنه خودشو سفت میکنه و پی پی نمیکنه
یعنی تو این ۱ هفته شربت به زور دادم و پی پی کرد اونم با چه دردی
گریه و زاری تا پی پی کرده
الان نمیدونم برای چی نگه میداره و نمیخواد پی پیش بیاد
قبلا هر روز پی پی میکرد بدون دردو ....
پرسش (1402/06/17):
علت نگه داشتن پی پی کودک ۲ساله
793
55
1402/06/17
سوال کننده
0
1402/06/17
Hadise .
سلام عزیزم احتمال داره یبوست داشته باشه وقتی میخواد پی پی کنه دردش میگره یا ایجاد سوزش میشه حتما ببرش دکتر تا معاینه بشه
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
عزیزم اگه بیقراری موقع دفع داره احتمال داره که مدفوعش سفت شده و انتهای روده رو خراش داده سر همین ترس دیر مدفوع میکنه
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
پسر من اینجوری هست مخصوصا زمانی که یبوست میشه مثل مرغ سرکنده بدو میکنه اشک میریزه و جیش میکنه
0
1402/06/17
سوال کننده
نگرانشم انقد که گریه کرده بچم
خودشم هی میگه شکمم درد میکنه
باسنم درد میکنه
میدوه اینور اونور
خودشم هی میگه شکمم درد میکنه
باسنم درد میکنه
میدوه اینور اونور
0
1402/06/17
Hadise .
بهش نرمیجات بده مثل خورشت کدو
0
1402/06/17
Hadise .
نگران نباش از غذاهایی استفاده کن که نرم بکنه شکمشو
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
گلم بچه زخم داره حتما شنبه ببر تا با دارو و پماد برطرف شه باهاش نمونه خدایی نکرده
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
آره گلم حواسم هست الان تا میبینم قراره دفعش سخت باشه سریع بهش پودر میدم
0
1402/06/17
سوال کننده
دادم عزیزم
همه چی دادم
اصلا وقتی میخواد دستشویی کنه میفهمم میگم بکن و فلان
اصلا نمیشینه
خودشو سفت نگه میداره
همه چی دادم
اصلا وقتی میخواد دستشویی کنه میفهمم میگم بکن و فلان
اصلا نمیشینه
خودشو سفت نگه میداره
0
1402/06/17
سوال کننده
متاسفانه پسر من اصلا شربت هیچی نمیخوره فقط تا الانم به زور دادم
0
1402/06/17
Hadise .
خیلی خوبه آدم تا بچه میخواد بزرگ بشه باید خیلی حواسش باشه حالا پسر من برعکسه زود ببخشید اسهال میگیره
0
1402/06/17
Hadise .
حتما ببرش دکتر خدایی نکرده بدتر نشه چون خودش اذیت میشه گناه دارن بچه ها چون خیلی زبون ندارن که بگن کجاشون درد میکنه
0
1402/06/17
Hadise .
سعی کن با آبمیوه قاطی کنی گولش بزنی تا بخوره
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
پودر پیدرولاکس بیرنگ و بدون مزه ست من تو شیشه شیرش میریزم
0
1402/06/17
سوال کننده
درد منم همینه که نمتونه بگه
میگه باسنم درد میکنه و نمیخوام پی پی کنم
ولی خب دیگه ۲سالشه زیاد توضیح نمیده
میگه باسنم درد میکنه و نمیخوام پی پی کنم
ولی خب دیگه ۲سالشه زیاد توضیح نمیده
0
1402/06/17
سوال کننده
این پودر برای چیه گلم
0
1402/06/17
سوال کننده
میشه این پودرو با شیر قاطی کرد؟
1
1402/06/17
Hadise .
درکت میکنم خیلی بده
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
آره من تو شیرش میریزم شکم رو روون میکنه تا زخمش فشار نیاد هم از ترسش کم شه هم زخم بهبود پیدا کنه
0
1402/06/17
سوال کننده
اگه بدونم خوبش میکنه میگیرم براش
1
1402/06/17
زهرا رمضانی
اما دکتر برای پسر من دوره ای دارو تجویز کرد اول که زیر یه سال بود لاکتولوز و ام سی تی بعد که بزرگتر شد پودر
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
قیمتی نداره زیر بیست تومن هست حتما رفتی دکتر ازش بپرس من الان مثل امروز تا میبینم اذیته بهش میدم چون روده اش تنبل نشه همیشه نمیدم
0
1402/06/17
سوال کننده
مرسی عزیزم
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
بدونی چقدر این روزا پا به پاش اشک ریختم و دست به دامن خدا شدم 🥺خیلی درد بدیه چون من خودمم شقاق دارم بچمو میفهمم😔
0
1402/06/17
Hadise .
به نظر من اصلا قیمت مهم نیست بچه ها خوب بشن آدم ترسی دیگه نداشته باشه من هروقت پسرم مریض میشه میگم خدا هیچوقت هیچ بچه ایی مریض نشه ماها خودمون مریض بشیم خیلی بهتره تا بچه
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
درد بدیه 🥺 الهی هرچه زودتر خوب بشه گلم❤️
0
1402/06/17
Hadise .
من قبل از بارداریم عمل کردم میدونم چه درد بدیه انشالله کسی دچارش نشه
0
1402/06/17
سوال کننده
آره بابا قیمتش مهم نیس ویتامیناشون بالای ۳۰۰ میشه
فقط خوب شه
فقط خوب شه
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
منم یبار با لیزر عمل کردم ولی کامل خوب نشده و هنوزم مونده
0
1402/06/17
Hadise .
نه مال منخیلی شدید بود باید عمل میشد با لیزر جواب نمیداد
0
1402/06/17
زهرا رمضانی
بهترین کارو کردی عمل باز کردی من با لیزر از صددرصد شاید چهل درصد بهتر شد
0
1402/06/17
سوال کننده
اره درد بدیه
0
1402/06/17
Hadise .
ببخشید به جای مدفوع خونه لخته لخته میریخت که پد بهداشتی دیگه جواب نمیداد
0
1402/06/17
Hadise .
از پماد شفاق استفاده کن شاید خوب بشه
0
1402/06/17
Hadise .
انشالله میبریش دکتر با یه داروی ساده خوب میشه نگران نباش توکلت به خدا باشه من الان نزدیک واکسن یک سال و نیم پسرمه اینقدر رعایت میکنم فقط مریض نشه چون واکسن یک سالگیش افتاد عقب بچم امیکرون گرفت دم عید دوماه خواب نداشتم بعد از یک ماه واکسنشو زدم سرخک اوریون باهم گرفت اینسری دکتر گفت نباید عقب بیوفته وگرنه خطرناکه
0
1402/06/17
سوال کننده
ای جانمممم مواظبش باش ❤
خدا مواظب نور چشمامون باشه
خدا مواظب نور چشمامون باشه
0
1402/06/17
Hadise .
انشالله
0
1402/06/17
ف. **
اگه از پوشک گرفتیش ممکنه از اون باشه چون زود بوده
0
1402/06/17
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
عزیزم مقعد زخم نشده ؟
عزیزم مقعد زخم نشده ؟
0
1402/06/21
سوال کننده
دکتر جان موقع پی پی میگه درد میکنه
نمیزاره اصلا نگاه کنم
نمیزاره اصلا نگاه کنم
0
1402/06/21
سوال کننده
نه گلم نگرفتمش
0
1402/06/22
پزشک اوما
عزیزم در لگن آب گرم بنشانید ، چه شربتی دادید؟
0
1402/06/22
سوال کننده
شربت انجیر دادم
الان پی پی میکنه
اما بعداز چند روز
الان پی پی میکنه
اما بعداز چند روز
1
1402/06/22
پزشک اوما
عزیزدلم نکته اول اینکه حتما تغذیه را همواره رعایت کنید، باتوجه به سن دلبندتان میتوانید روزانه در برنامه غذایی کدو حلوایی (به شکل دسر با شیره یا سوپ درست کنید تا بخورد)، گلابی انجیر و آلو ، بگنجانید.
حتما درون ماست کدو سبز بریزید یا پوره کدو سبز یا کدوسبز بخارپز شده بدهید.
آلو و انجیر خیس خورده هر روز داده شود. خورشت آلو بدهید بدلیل طعم ملس بچه ها دوست دارند و کنار انواع غذاها میتواند داده شود.
کمپوت زردآلو و الوئه ورا بدهید.
برگه زردآلو خیس خورده بدهید.
سوپ جزو برنامه غذایی باشد مثلا کنار وعده ظهر کمی سوپ بدهید روی سوپ در انتها کمی کره آب کنید و. بریزید هم خوش طعم میشود هم مقوی و هم به دفع کمک میکند.
دانه چیا نیز در میان وعده ها استفاده شود.
آب و خاکشیر ناشتا را امتحان کنید.
نان سبوس دار فقط استفاده کنید و سبوس برنج داخل شیر یا ماست بریزید.
خورشت آلو اسفناج و بورانی اسفناج بدهید.
سبزیجات بدهید
روغن زیتون و کره داخل غذاها ریخته شود و. حتما روغن زیتون مجزا بدهید ، شربت peg هم آغاز گردد و حتما مقعد را در طی روز در فواصل منظم چرب کنید 💗
حتما درون ماست کدو سبز بریزید یا پوره کدو سبز یا کدوسبز بخارپز شده بدهید.
آلو و انجیر خیس خورده هر روز داده شود. خورشت آلو بدهید بدلیل طعم ملس بچه ها دوست دارند و کنار انواع غذاها میتواند داده شود.
کمپوت زردآلو و الوئه ورا بدهید.
برگه زردآلو خیس خورده بدهید.
سوپ جزو برنامه غذایی باشد مثلا کنار وعده ظهر کمی سوپ بدهید روی سوپ در انتها کمی کره آب کنید و. بریزید هم خوش طعم میشود هم مقوی و هم به دفع کمک میکند.
دانه چیا نیز در میان وعده ها استفاده شود.
آب و خاکشیر ناشتا را امتحان کنید.
نان سبوس دار فقط استفاده کنید و سبوس برنج داخل شیر یا ماست بریزید.
خورشت آلو اسفناج و بورانی اسفناج بدهید.
سبزیجات بدهید
روغن زیتون و کره داخل غذاها ریخته شود و. حتما روغن زیتون مجزا بدهید ، شربت peg هم آغاز گردد و حتما مقعد را در طی روز در فواصل منظم چرب کنید 💗
1
1402/06/24
سوال کننده
ممنون از توضیحاتتون دکتر عزیز🙏🙏🙏❤❤❤
0
1402/06/24
سوال کننده
فقط متاسفانه من اکثر اینارو رعایت کردم
فقط مدفوعشو نگه میداره
وقتی میخواد بیاد سفت میکنه و نمیزاره بیاد
فقط مدفوعشو نگه میداره
وقتی میخواد بیاد سفت میکنه و نمیزاره بیاد
0
1402/06/24
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من ، جایزه دادن را امتحان کنید و در لگن آب گرم بنشانید میتواند کمک کننده باشد
1
1402/06/24
سوال کننده
چشم حتما 🙏
0
1402/06/25
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم ❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




