سلام خانم دکتر خسته نباشید
من دیروز متوجه لکهدسفید روی زبان نوزادم شدن بردم دکتر و گفتن برفک هست.فقط قسمت انتهای زبان هست و روی لثه و بقیه دهان چیزی نیست.دکتر نیستاتین ار۸ساعت ۱۵قطره دادن.ولی خب نوزاد که روی زبان نگه نمیداره زود فرو میده آیا اثر داره؟؟؟ چکار کنم که بیشتر نشه؟ ضمنا چون دهانش کوچیکه و قسمت انتهایی زبان هست اصلا نمیشه دستمو ببرم داخل دهنش و با گاز سر انگشتم محلول رو بزنم.چکار کنم؟
سوال بعدم اینکه هنگام دفع خیلی قرمز میشه زور میزنه ولی قوام دفعش کاملا شل هست این زور زدن طبیعیه؟؟؟
پرسش (1402/06/16):
درمان برفک دهان نوزاد ۵۰روزه
424
16
1402/06/16
سوال کننده
0
1402/06/16
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
بله باید قطره ها را به دلبندتان بدهید بخورد و علاوه بر آن روی بخش برفک هم با نیستاتین بکشید یعنی هر دو کار لازم است، بلع خودش به درمان کمک میکند، چه قطره هایی به دلبندتان میدهید ؟
بله باید قطره ها را به دلبندتان بدهید بخورد و علاوه بر آن روی بخش برفک هم با نیستاتین بکشید یعنی هر دو کار لازم است، بلع خودش به درمان کمک میکند، چه قطره هایی به دلبندتان میدهید ؟
0
1402/06/16
سوال کننده
دستم به برفکها نمیرسه اخه ته زبونش هست اصلا دستم نمیره توی دهنش کوچیکه
0
1402/06/16
سوال کننده
قطره آ د و بیبی کر ( روزی ۲بار)
0
1402/06/16
سوال کننده
بعد درد داره خانم دکتر؟؟؟
0
1402/06/17
پزشک اوما
ایرادی ندارد جانم همان بلعیدن کمک میکند، برفک بله میتواند باعث درد و. پس زدن شیر شود، آروغ دلبندتان را در هر نوبت میگیرید ؟
0
1402/06/17
سوال کننده
شیرشو مثل قبل میخوزه بله آروغ میگیرم
0
1402/06/17
سوال کننده
خانم دکتر برفکها که بیشتر شدن الان نقطه نقطه بقیه زبونشم هست.چکار کنم قطره هم سرساعت دادم
0
1402/06/17
پزشک اوما
عزیزم شیردهی از سبنه دارید یا شیرخشک؟
0
1402/06/17
سوال کننده
شیرخشک.هربار سرشیشه رو با ابجوش میشورم روزی ۳بار ۵ دقیقه میذارم تو ابجوش بمونه
0
1402/06/17
پزشک اوما
با محلول استریل مخصوص شیشه تمیز کنید، و. روی نواحی درگیر زبان که قابل دسترسی است بکشید
0
1402/06/17
سوال کننده
با محلول هممیشورم.الان بد شیر میخوره انگار اذیته.نمیشه برای دردش کاری کنم؟
1
1402/06/18
پزشک اوما
عزیزم خیر مبادا خودسرانه کاری کرده یا استامینوفن بدهید درمان فقط نیستاتین است اگر بهتر نشد فردا مراجعه کنید در مورد تغییر دوز یا شروع ویوله دوژانسین تصمیم گیری شود
0
1402/06/18
سوال کننده
باید برفکها از بین برن که خوب بشه؟ الان شیر راحت خورد.خودم با گاز استریل یه جاهایی رو پاک کردم
1
1402/06/18
پزشک اوما
بله جانم ، باید درمان صورت گیرد
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




