سلام.. بعد آزمایش خون یکسالی دخترم مشخص شد کمی کمبود اهن داره . اشهاش برای انواع غذا خوب نبود الان کمی بهتر شده و با بازی یه مقدار میخوره.. دکتر دوز آهن رو زیاد کرد نوعش رو هم تغییر داد ولی بعد چند ماه باز رفتیم پیشش گفت رنگش زرده و باز آهنش کمه.. گاهی روزا رنگش زرده... خواستم بپرسم چه چیزایی بهش بدم بخوره برای آهن؟.. گوشت قرمز دوست نداره لوبیا هم نمیخوره. الان میخوام جگر گوسفند رو امتحان کنم ضرری نداره براش؟ چون گوشت کبابی رو خوب میخوره
1
1402/06/05
Parisa. h
اسفناج
1
1402/06/05
Parisa. h
عدس
0
1402/06/05
Parisa. h
کشمش
0
1402/06/05
Parisa. h
ماهی
0
1402/06/05
Parisa. h
خرما
0
1402/06/05
سوال کننده
از اینا فقط ماهی میخوره
0
1402/06/05
سوال کننده
مرسی کلم
0
1402/06/05
سوال کننده
از این پلوییا یا سبزا
0
1402/06/05
لی لی (مامان سلین) .
شکلات
سبزیجات با برگ سبز پر رنگ
پسته
سبزیجات با برگ سبز پر رنگ
پسته
0
1402/06/05
لی لی (مامان سلین) .
شکلات کاکائویی منظورمه
0
1402/06/05
لی لی (مامان سلین) .
پسته خیلی خوبه الان فصلشه
2
1402/06/05
nafas shiramin
شکلات اهنو ازبین میبره
0
1402/06/05
Maryam M
والا من ب پسرم پسته بادوم خرما شیره انگور عدس دال عدس سبزیجات همه رو داخل غذاش میزدم بماند ک بد غذاس حالا ک ربط ب کمخونی هم داره
چکاپ یکسالگی کم خونی شدید. نشون داد
دکتر دوز آهن و نوعشو تا سه ماه تغییر داده بعد سه ماه روال عادی اهن بخوره تا دوسالگی
چکاپ یکسالگی کم خونی شدید. نشون داد
دکتر دوز آهن و نوعشو تا سه ماه تغییر داده بعد سه ماه روال عادی اهن بخوره تا دوسالگی
0
1402/06/06
سوال کننده
بعد تجویز جدید دکتر تغییری کرد؟
0
1402/06/06
سوال کننده
از منم شش ماهگی که غذاشو شروع کردم تا یه مدت هر چی میدادم میخورد یدفه اشتهاش کم شد الانم که اینجوری... اسم آهنی که براش مصرف میکنید چیه و چه مقدار میدین
1
1402/06/06
پزشک اوما
سلام مامان جان
گوشت بلدرچین، گوشن شتر مرغ، گوشت شتر، و به مقدار کمتر مرغ، نخود، عدس ، تخمه کدو حلوایی ، کلم بروکلی، سیب زمینی، کشمش، اسفناج، بادام هندی غنی از آهن هستند. همچنین بین صرف غذا و چای حداقل ۲ ساعت فاصله قرار داده و تا حد امکان چای نخورید. اگر مشکلات گوارشی مانند سوزش معده ندارید, تلاش کنید تا منابع گیاهی آهن همزمان با منابع حیوانی آهن مصرف شوند تا جذب آهن به حداکثر برسد به عنوان مثال درون عدسی چند تکه مرغ بیندازید و یا عدسپلو را با چند تکه گوشت تهیه کنید. ، اسفناج را با آب نارنج یا رب انار بدهید، جگر هم به شرطی که داخل آن کامل پخته شود یا به اصطلاح مغزپخت شود خوب است 🌹
گوشت بلدرچین، گوشن شتر مرغ، گوشت شتر، و به مقدار کمتر مرغ، نخود، عدس ، تخمه کدو حلوایی ، کلم بروکلی، سیب زمینی، کشمش، اسفناج، بادام هندی غنی از آهن هستند. همچنین بین صرف غذا و چای حداقل ۲ ساعت فاصله قرار داده و تا حد امکان چای نخورید. اگر مشکلات گوارشی مانند سوزش معده ندارید, تلاش کنید تا منابع گیاهی آهن همزمان با منابع حیوانی آهن مصرف شوند تا جذب آهن به حداکثر برسد به عنوان مثال درون عدسی چند تکه مرغ بیندازید و یا عدسپلو را با چند تکه گوشت تهیه کنید. ، اسفناج را با آب نارنج یا رب انار بدهید، جگر هم به شرطی که داخل آن کامل پخته شود یا به اصطلاح مغزپخت شود خوب است 🌹
0
1402/06/06
سوال کننده
اینا رو بدم دخترم دیگه؟ اخه گفتین چای مصرف نکنید!گیج شدم
0
1402/06/06
سوال کننده
خانم دکتر خودم باردارم میخوام شیردهی رو هم قطع کنم . از این لحاظ بهش ضربه نمیخوره؟
یکی هم اینکه برای قطع شیر دهی از کجا مشاوره بگیرم تو این برنامه راهنمایی میکنن یا نه .
یکی هم اینکه برای قطع شیر دهی از کجا مشاوره بگیرم تو این برنامه راهنمایی میکنن یا نه .
0
1402/06/06
پزشک اوما
چای ندهید عزیزم اشتباه تایپی است، و بله همگی مناسب سن دخترمان هستند بدهید البته اگر بین آنها مواردی است که ندادید با تست حساسیت بدهید. در رابطه با قطع شیردهی به هر حال ی بچهها یک بحران به حساب میآید باید تلاش کنید تا تدریجی جلو بروید و در طی این دوران بیشتر از گذشته به دلبندتان محبت کرده و مراقب او باشید
1
1402/06/06
سوال کننده
ممنونم❤️❤️❤️❤️
0
1402/06/06
Maryam M
دکترش مولتیشو هم عوض کرد بی بی جویس داد
و آهن گفتسیدرال روزی ۴سی،سی و یا لیپیفر فورت روزی دو سی سی
و آهن گفتسیدرال روزی ۴سی،سی و یا لیپیفر فورت روزی دو سی سی
0
1402/06/06
Maryam M
پسر من خب خیلییی بد غذا بود الآنم عالی غذا نمیخوره اما مقداری نسبت ب قبل بله بهتر شده شکر خدا
0
1402/06/06
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من ❤️💓❤️💓
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- سلام میشه درباره این قطره راهنمایی کنید
- داروهای تقویتی در بارداری
- لطفا هرکی میدونه راهنماییم کنه. موندم چیکار کنم
- قرص آهن من چک لطفا
- میشه این فولیک اسید رو استفاده کنم؟
- ذخیره آهنم پایینه لطفا بیاین 😔
- قرص آهن تجویز شده
- مولتی ویتامین ...؟!بیایین نظر بدین🌷🌷
- مصرف همزمان ویتامین د۳وآهن
- نسخه خوانهای عزیز ی لحظه لطفا....



333

