Ooma
پرسش (1402/05/18):

قطع شیر شب نوزاد ۱۱ ماهه

سلام اوقات شریفتون بخیر 💖🌹
دختر من ۱۱ ماهشه، من کارمندم و از حدود ۸ ماهگیش میرم سر کار. صحبت کردم که ۴ روز در هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر برم سر کار.
۱۲ شب میخوابه تا ۸ صبح و بینش حدود سه چهار بار بیدار میشه شیر میخوره. ساعت ۸ تا ۱۰ هم یکی دوباری بهش شیر میدم و میرم سر کار. از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر هیچ شیری بهش نمیدیم، البته من هر روز شیر میدوشم میذارم براش اما چون دخترم شیشه و پستونک و با نی خوردن اصلا بلد نیست همه ش میمونه، با قطره چکون هم خوشش نمیاد بخوره. پس در واقع ۸ ساعت کامل شیر نمیخوره و غذا و میوه یه کم میخوره.

از ۶ عصر تا ۱۲ شب حدود سه بار بهش شیر میدم، اونوقت چون دلم میسوزه در روز شیر نخورده، هیچ تلاشی برای قطع شیر شبش نمیکنم 🤦 می‌دونم برای سلامتیش بهتره که قطع کنم اما واااقعا دلم نمیاد. میگم این بچه از لحاظ احساسی به شیر من نیاز داره، من که کل روزو نیستم حداقل هروقت طلب شیر کرد دریغ نکنم.

حالا لطفا راهنماییم کنید من چیکار کنم؟؟؟ ممنونم

سلام عزیزم. بنظر من بخاطر هیچ باید و نبایدی خودت و بچه ات رو از نظر روحی تحت فشار نزار. اگر شما یا بچه نیاز جسمی و روانی دارین اشکالی نداره.
شما کدوم عباسی
فاطمه
stk: |~|2|~|grunge_14_col
قطع شیر شب، یک امتیازه برای خواب راحت مادر و کودک، جلوگیری از پوسیدگی دندان بچه و افزایش اشتها، ولی اجبار نیست، میشه بر اساس شرایط مادر و کودک قطع نکرد.
برای خوابش،قطع کردم هیچ تاثیری نداشت.
ممنون از توضیحاتت عزیزم
با نی خوردن رو بهش یاد بده ، لیوان نی دار براش بگیر اینطور بهش بده و سعی کن عادت خوابشو بهتر کنی الان یعنی هر دو ساعت برای شیر پا میشه مثل یه نوزاد بعدا بخوای کلا از شیر بگیریش خیلی سخت میشه
سلام عزیزم عباسی فامیلی دخترمه
سلام به روی ماهتون فهیمه جانم
اوقاتتون خوش نازنینم 🌸
مامان گل ، بهتر است شیر خوردن با ایوان مخصوص آبخوری را به گل دخترمان یاد بدهید چون برای خوردن آب هم اذیت می‌شود و به‌هرحال این بخشی از آموزش بچه ها است که باید انجام گردد وقتی در این مهارت پیشرفت کرد و توانست شیر بخورد شیردهی شبانه را قطع کنید ❤️
چشم خانم دکتر نازنین. فقط مشکلی که دارم توی این مدت شیشه و نی و... یاد نمیگیره اینه که هرچی میذارم دم دهنش فقط گاز گازش میکنه، هیچ تلاشی برای مکیدن نمیکنه 😁 از قاشق و لیوان و پستونک گرفته تا هرچی. انواع و اقسام سری شیشه هم براش گرفتم اما فقط گاز گاز میکنه.

ولی چشم تلاشمو میکنم 🥰
چشم هاتون بی بلا مامان گل. کاملا طبیعی است و صبوری نیاز دارد جان من❤️❤️❤️
stk: |~|11|~|103_col

سوالات مشابه