سلام به روی قشنگتون مامان جان
عزیزم در سونوگرافی شما تمام موارد بررسی شده از جمله وضعیتجنین، حجم مایع آمنیوتیک، ضربان قلب و همچنین میزان ان تی (NT) در محدوده نرمال قرار دارد و از این بابت جای نگرانی نیست. در مورد جفت نیز جایگاه آن قدامی در دیواره جلویی رحم گزارش شده است که طبیعی است. همچنین یک کیست دارید که معمولا با گذشت زمان خود به خود برطرف خواهد شد اما فعلا باتوجه به ابعاد کیست، چرخش ناگهانی نداشته باشيد ، بهتر است دخول نداشته باشید، جسم سنگین بلند نکنید.
هعلاوه ریسک محاسبه شده برای سندروم های ژنتیکی تریزومی ۲۱ و تریزومی ۱۸ و 13 همگی در محدوده کم خطر قرار داشته و منفی هستند. در حال حاضر نیاز به هیچ بررسی دیگری نیست جان دلم و صرفاً در هفته هجده بارداری مانند تمامی مادرانی که در محدوده کم خطر قرار دارند، سونوگرافی آنومالی اسکن برای ارزیابی ساختارهای بدن جنین و همچنین آزمایش Ntd screen برای ارزیابی اختلالات لوله عصبی (این بررسی ضرورت جدی انجام ندارد و در صورت صلاحدید پزشکتان درخواست گردد) را انجام دهید💞
مرسی خانوم دکتر فقط تو این هفته تعیین جنسیت کردن درسته؟یعنی امکان خطا داره؟
خواهش میکنم مامان گل ، بله احتمال خطا در تشخیص جنسیت در ابن هفته ها بالا است منتظر نتیجه سونوگرافی آنومالی اسکن باشید تا به قطعیت جنسیت مشخص گردد🌷🌷