Ooma
پرسش (1401/09/10):

تفسیر عکس رنگی و آزمایشات بارداری

با سلام خدمت دکتر عزیز و خانومای اومایی محترم
خواهرم عکس رنگی انجام داده و آزمایشات قبل بارداری ، اگه امکان داره برام تفسیر میکنید به دکترش فعلا دسترسی نداره

تفسیر عکس رنگی و آزمایشات بارداری
تفسیر عکس رنگی و آزمایشات بارداری
تفسیر عکس رنگی و آزمایشات بارداری
سلام به روی قشنگتون زهرا جانم
سابقه اندومتریوز یا سزارین دارند؟
نه نداره خانوم دکتر مهربون
عزیزم در این بررسی رحم به سمت راست متمایل شده و اگر بخواهیم طبق عکس رنگی از رحم نظر دهیم گویا لوله رحمی ندارند، قبلا هیچ جراحی یا بررسی انجام نشده؟ بچه ندارند؟
یعنی چی خانوم دکتر لوله رحمی ندارن ، هیچ جراحی انجام نداده و بچه هم نداره دو سال اقدام هستن ، الان یعنی امکان بارداری طبیعی وجود داره یا خیر
عزیزم ببینید نوع گزارش مرکز کمی ابهام دارد اگر بخواهیم طبق این خط تفسیر کنیم یعنی لوله رحمی دیده نشده است اما من این سوالات را برای همین پرسیدم که مطمئن شدم خطایی در گزارش رخ نداده باشد در واقع باید توضیح دقیق میدادند که یعنی لوله رحمی اصلا وجود ندارد؟ یا انسداد باعث نمایش لوله ها شده در هر حال در مورد لوله‌ها مساله ای هست که باید جدی پیگیری شود، با مرکز انجام دهنده تماس بگیرند جویا شوند.
تالاسمی مینور دارند؟
خانم دکتر تماس گرفتن با مرکز گفته لوله بسته هست ، تالاسمی هم نیستن
بسیار. هم عالی عزیزم ، واقعا شیوه گزارش دهی مرکز جای تعجب دارد کلمه ای که ذکر شده به معنای وجود نداشتن هست، اما برای من هم عجیب بود که لوله رحمی وجود نداشته باشد برای. همین شک کردم. مساله انسداد پیگیری شود چون مانع باردار شدن به شکل طبیعی است.
برای دو ماه روزی یک عدد مکمل آهن بخورند ، یک هفته در میان تا دو ماه نوروبیون بزنند (مجموعا 4 عدد). فولیک اسید یک میلی گرم هم روزی یک عدد استفاده شود. سپس آزمایش Cbc به همراه چک فریتین تکرار شود.
سطح ویتامین دی کمتر از حد طبیعی است. برای دو ماه هفته ای یک عدد پرل ویتامین دی 50 هزار مصرف کرده و سپس آزمایش را تکرار کنند، اگر طی این مدت باردار شدند قطع کرده و به جای آن روزی یک عدد مکمل ویتامین دی 1000 میلی گرم مصرف کنند.

سوالات مشابه