سلام به دکتر عزیز اوما و همراهان اومایی
با توجه به سونو ۲۶ هفته که وزن بچه کم بود،هر دو هفته تا بحال داپلر دادم و بیوفیزیکال و ان اس تی که همه خوب بودن ولی هنوز وزن بچه به حدنصاب نرسیده،عکس سونو ها رو ارسال میکنم خدمتتون، سوال من اینه با توجه به اینکه خونرسانی خوبه،چرا رشد کافی نیست و اینکه اگر وضعیت همینطور ادامه داشته باشه ،میشه تا ۳۷ هفته صبر کرد یا باید زودتر زایمان کنم مثلا در ۳۴ هفته؟
پرسش (1401/08/08):
iugr, SGA, دکتر جان خیلی نگراانم راهنمایی کنید
2734
97
1401/08/08
سوال کننده
0
1401/08/08
سوال کننده

0
1401/08/08
سوال کننده

0
1401/08/08
سوال کننده

0
1401/08/08
سوال کننده

0
1401/08/08
سوال کننده

0
1401/08/08
ریحان 🎀
سلام عزیزم
نوع جفتت چیه؟
نوع جفتت چیه؟
0
1401/08/08
سوال کننده
سلام تا جایی که میدونم قدامی
0
1401/08/08
زهرا نصیری
منم iugr بودم 37 هفته سزارین شدم نگران نباش ، زودتر هم بدنیا بیان استرس کمتره ، هر هفته دو بار داپلر و بیوفیزیکال و روزی دو بار nst واقعا استرس اوره ،
0
1401/08/08
گلی .
عزیزم سعی کن پروتیین رو توی مواد غذایی ت بیشتر کنی خیلی برای رشد بچه خوبه
0
1401/08/08
سوال کننده
بله استرس آور و خسته کننده،
شما چرا iugr,بود؟خونرسانی مشکل داشت یا دلیل دیگه ؟
شما چرا iugr,بود؟خونرسانی مشکل داشت یا دلیل دیگه ؟
0
1401/08/08
سوال کننده
بله میخورم،ولی چون دیابت بارداری دارم خیلی هم نمیتونم مانور بدم
0
1401/08/08
سوال کننده
وقتی دکتر میگه جای نگرانی داره،ببینید من چه حالی دارم😔
0
1401/08/08
Parisa ❤️
نترس طوری نیست منم دوقلوهام یکیشون iugr بود
توی هفته ۳۵ زایمان کردم وزن دخترم که iugr بود1500 بود و پسرم ۲۴۰۰
سالم هم بود و مشکلی نداشت
با اینکه دکتر کلی تو بارداری ترسوندم و بهم استرس وارد کرد
توی هفته ۳۵ زایمان کردم وزن دخترم که iugr بود1500 بود و پسرم ۲۴۰۰
سالم هم بود و مشکلی نداشت
با اینکه دکتر کلی تو بارداری ترسوندم و بهم استرس وارد کرد
0
1401/08/08
یکتا (مامان نلین ❤️)
الان 775گرمه؟
0
1401/08/08
فاطمه sh
ناراحت نباش عزیزم..تابشه نگهش میدارن..مغزیجات چیزای کبابی و..اینازیادبخور..
آمپول بتام اگه نزدی سعی کن زودتربزن..
والانمیدونم به چه دلیل اخریااینقدر مشکلiugrدیدم..بچه منم iugrبود..
آمپول بتام اگه نزدی سعی کن زودتربزن..
والانمیدونم به چه دلیل اخریااینقدر مشکلiugrدیدم..بچه منم iugrبود..
0
1401/08/08
فاطمه sh
غصه نخور ان شالله سالم وسلامت بغلش میکنی...منم دوهفته قبل زایمانم هرروز nstو هرروز سونو بیوفیزیکال و داپلر بودم ..یعنی عین۱۴روز سونو بودم..روزقبل زایمانمم دوبارسونورفتم..۴ساعت یه بارم صدای قلبشو گوش میدادن..خواستم بگم خودتو نبازی بدتراز توهم بودن و نترسیدن وامیدداشتن..توکلت به خدا...بعضی دکتراهمه چی میگن..
0
1401/08/08
ریحان 🎀
من شنیدم که کلا جنین هایی که جفت قدامی دارن یک مقدار تغذیشون کم تره
و وزن گیری پایین تری دارن
ولی خب اون هم کاملا طبیعی بوده
و وقتی که بچه به دنیا بیاد خیلی سریع وزنش نرمال میشه
منم جفتم قدامیه
انشاءالله خدا محافظ خودتونو و اون فرشته کوچولو هست😊🌷🙏
و وزن گیری پایین تری دارن
ولی خب اون هم کاملا طبیعی بوده
و وقتی که بچه به دنیا بیاد خیلی سریع وزنش نرمال میشه
منم جفتم قدامیه
انشاءالله خدا محافظ خودتونو و اون فرشته کوچولو هست😊🌷🙏
0
1401/08/08
سوال کننده
ممنون عزیزم، دکتر دیشب گفت احتمالا ۳۴ هفته درش بیاریم
مشکل اینجاست که میگه چون خونرسانی و همه چی خوبه ،شاید بچه مشکل داره که وزنش کمه
مثلا چه مشکلی ؟میگه نمیدونیم
اکو قلب جنین دادم خوب خداروشکر ،داپلراش همینطور
ولی دور شکمش کمه
حتی دیشب سونو گفت حرکتش عالیه
مشکل اینجاست که میگه چون خونرسانی و همه چی خوبه ،شاید بچه مشکل داره که وزنش کمه
مثلا چه مشکلی ؟میگه نمیدونیم
اکو قلب جنین دادم خوب خداروشکر ،داپلراش همینطور
ولی دور شکمش کمه
حتی دیشب سونو گفت حرکتش عالیه
0
1401/08/08
سوال کننده
نه حدود ۱۳۰۰
0
1401/08/08
سوال کننده
برام آمپول بتا سه تا باهم تو یه سرنگ نوشته که این هفته بزنم
0
1401/08/08
سوال کننده
واقعا توکلم به خداست، شما چند هفته زایمان کردید؟
0
1401/08/08
سوال کننده
الان مسئله من اینه اگر سونو هاش همینطور پیش بره نمیشه تا ۳۷ یا ۳۸ هفته نگهش داشت؟
0
1401/08/08
سوال کننده
و اینکه دقیقا وزن گیریش چه مشکلی داره
0
1401/08/08
سوال کننده
خودم هم روزی دو تا متفورمین میخورم
0
1401/08/08
سوال کننده
الان بچه خوبه؟
0
1401/08/08
سوال کننده
هر دوهفته که سونو داپلر و رشددادم ،وزن گیری داشته ولی انگار هنوز کمه
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
هفته ای ۲۰۰گرم اظافه میشد؟
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
منم وزن بچم کم بود ولی مشکلی نداشت ۲۷۰۰دنیا اومد چون خودم ویار شدید داشتم نمیتونستم غذا بخورم واسه همین وزن زیادی اظافه نکرد نه زری داشته نه تو دستگاه رفت ۳۸ هفته و ۴روزم دنیا ادمد با سزارین سر وقت خودش
0
1401/08/08
سوال کننده
هر دو هفته تقریبا ۲۵۰ یا ۲۶۰ بهش اضافه شده
0
1401/08/08
سوال کننده
منم تا ۲۰ هفته ۵ کیلو بخاطر رژیم قند کم کردم
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
همون عالیه پس هفته ای یه بار داپلر بدی خیالت راحته نگران نیاش
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
وقتی وضعیت جفت و خون رسانی خوبه پس مشکلی نیست
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
جنین من هفته ای ۲۰۰گرم اظافه میکرد نه کمتر نه بیشتر
0
1401/08/08
سوال کننده
۲۷۰۰ خوبه که
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
توام حساب کن تا ۳۷ هفتع ۲۰۰گرم بره روش چقد میشه وزنش
0
1401/08/08
سوال کننده
دکتر میگه چون داپلرش خوبه ،پس یه مشکل دیگه ایی هست که وزنش کمه،این من رو آشفته کرده
0
1401/08/08
سوال کننده
دختر اولم ۲۷۵۰،بدنیا اومد
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
خوب به دکتر بگو تو باید بفهمی مشکل چیه نه من داپلر خیلی دقیقه مث سونو رنگی میمونه
0
1401/08/08
سوال کننده
بله داپلر ،بیو فیزیکال،ان اس تی همه رو مرتب میدم ،الهی شکر خوب بودن
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
پس ارثی هستش
0
1401/08/08
سوال کننده
چه عرض کنم،میگه ما فقط از روی سونو نظر میدیم
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
گفتی به خاطر دیابت نمیتونی زیاد بخوری درسته
0
1401/08/08
سوال کننده
تا ۵ ،۶ ماهگی خیلی خیلی کم میخوردم،این اواخر یکم بهتر میخورم
0
1401/08/08
سوال کننده
تازه از ماه پیش بهم مولتی دادن
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
ببین من دکترم ماه اخر ک بودم رفتش خارح کشور تفریح یکی دیگه جاش اومد دهن منو سرویس کرد این دومیه هی داپلر ال بل بستری و این حرفا تا به دکتر خودم خارج پ دادم سونوهامو فرستادم گف اصلا نرو سونو همه چیت خوبه تاریخ داد اومد زایمانم کرد خودش
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
منم عین خودت تا ماه اخر ویار شدید داشتم
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
چقدر دیر ک
0
1401/08/08
سوال کننده
دکتر منم سه ماه نبودش ،یه نفر دیگه جاش اومد ولی الان هستش
0
1401/08/08
سوال کننده
اره واقعا
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
نظر دوتا دکتر دیگم بگیری بهترع ولی منم عین شرایط تو بودم هیچ مشکلی هم نبود
0
1401/08/08
سوال کننده
دور شکمش کوچیک بود؟
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
همه اینا خودش باعث وزن کم میشه اشکال نداره
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
سونو چیزی نگف بهم همه چیش عادی بود
0
1401/08/08
سوال کننده
تازه دیشب بهش میگم دکتر مکمل برام بنویس بچه وزن بگیره،میگه مکمل وزن خودت رو میبره بالا نه بچه
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
تو گ باید ویتامین بگیری ک جنین هم از تو تغذیه کنه بعد زایمان اون چاقی و وزن بالا خودش برمیگرده
0
1401/08/08
سوال کننده
اره واقعا، میخواستم برم خودم لیدی میل بگیرم،ولی چون قندم ممکن بره بالا نگرفتم
0
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
عزیزم سوالت تخصصی هستش میترسم زیاد چت کنیم سونو ها حذف بشن دکتر نبینه ولی نگران نباشه این مشکل نیست به خاطر نخوردن و تقویت نشدن خودته همین
1
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
سرخود مصرف نکن درسته
0
1401/08/08
سوال کننده
ممنونم از همراهیتون😘
1
1401/08/08
سوگل "مامان میکائیل"
فدات
0
1401/08/08
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
تحت نظر متخصص تغذیه هستید؟چه مکمل هایی مصرف میکنید ؟
تحت نظر متخصص تغذیه هستید؟چه مکمل هایی مصرف میکنید ؟
0
1401/08/08
سوال کننده
سلام دکتر عزیز، متخصص تغذیه خیر،مولتی ویتامین پریناتال روزی یکی،ویتامین دی روزی یکی،فولیکوفر روزی یکی، و برای قند هم متفورمین روزی دو تا
0
1401/08/08
سوال کننده
این روز ها سعی میکنم خوب بخورم
0
1401/08/08
پزشک اوما
جان دل شما باید حتما تحت نظر متخصص تغذیه باشید و برنامه غذایی برایتان تنظیم گردد درست است که دیابت دارید اما میتوانید غذاهای پروتئینی را بیشتر بخورید. غالب غذاها به شکل گوشت های کبابی باشند. قارچ روزانه مصرف شود، تخم مرغ یا تخم بلدرچین و. آجیل خام نیز روزانه خورده شوند، آووکادو نیز گزینه عالی است.
حتما در مورد شروع ترومام هم با پزشکتان مشورت کنید 🌹🌹
حتما در مورد شروع ترومام هم با پزشکتان مشورت کنید 🌹🌹
1
1401/08/08
سوال کننده
خانم دکتر عزیز،امشب ترومام گرفتم
تا بحال روزی یک عدد قرص پریناتال هم خوردم در کنار ترومام قرص پریناتال رو ادامه بدم یا ترومام کافیه؟
به جهت اینکه ترومام ۹۰ درصد ویتامین aداره،اگر مولتی بخورم زیاد نمیشه؟
تا بحال روزی یک عدد قرص پریناتال هم خوردم در کنار ترومام قرص پریناتال رو ادامه بدم یا ترومام کافیه؟
به جهت اینکه ترومام ۹۰ درصد ویتامین aداره،اگر مولتی بخورم زیاد نمیشه؟
1
1401/08/09
پزشک اوما
جان دلم نام مکمل مولتی ویتامین شما چیست؟ عکس را ارسال کنید تا ببینم
0
1401/08/09
سوال کننده

0
1401/08/09
سوال کننده
خدمت شما
0
1401/08/09
سوال کننده
خانم دکتر بنظر شما بهتر ۳۴ هفته زایمان کرد با توجه به سونو ها،یا صبر کرد تا ۳۷ هفته؟
0
1401/08/09
سوال کننده

0
1401/08/09
سوال کننده
با توجه به اینکه مشکل خونرسانی نیست ،ممکن نگه داشتن بچه در شکم باعث توقف یا کاهش وزن بشه؟
1
1401/08/09
پزشک اوما
جان دل مجموعه دریافتی ویتامین A در مصرف. همزمان ترومام و مولتی ویتامین بیشتر از حد مجاز نمیشود نگران نباشید اما سایر منابع غنی از ویتامین A همچون آب هویج مصرف نشوند. در مورد زمان زایمان پزشکتان تصمیم گیری کنند اما معمولا زایمان زودتر در این موارد به صلاح شما است❤️
1
1401/08/10
سوال کننده
سپاس خانم دکتر عزیز، ترومام روزی یک پیمانه با آب بخورم؟و مصرف جداگانه فولیکوفر رو ادامه بدم؟
1
1401/08/10
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان جان. تمام مکمل ها ادامه یابند نیازی به قطع هیچ کدام نیست. و بله روزی یک پیمانه کفایت دارد 🌹
1
1401/08/10
سوال کننده
۰ممنون از پاسخگوییتون 🥰
1
1401/08/10
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من💕💕
1
1401/08/10
پزشک اوما
stk: |~|11|~|110_col
0
1401/09/02
moma to be
عزیزم دخترتون تو دستگاه هم رفت یا نه؟
0
1401/11/23
Bahar A
سلام عزیزم میشه بپرسم نی نیتون چندهفته بدنیا اومد؟
0
1402/02/29
سوال کننده
سلام عزیزان دخترم ۳۷ هفته و چند روز بدنیا اومد
1
1402/06/28
سارا نعمتی
سلام عزیزم. امیدوارم این پیام رو بخونین. منم مشکلم مثل شماست. همه چی جفت میگن خوبه ولی دور شکم کوچیکه. شما به سلامتی کوچولوتون به دنیا اومد؟ علتش معلوم بود چی بود؟
0
1402/07/08
سوال کننده
سلام عزیزم، انشاالله شما و نی نی سالم
بله خداروشکر، دخترم سالم،ولی جفت زود پیر شده بود،بچه وزن از دست داده بود، و سی و هفت هفته زایمان کردم
بله خداروشکر، دخترم سالم،ولی جفت زود پیر شده بود،بچه وزن از دست داده بود، و سی و هفت هفته زایمان کردم
0
1402/07/08
سوال کننده
دکتر بهم ترومام داد،مرتب داپلر و ان اس تی میدادم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




