Ooma
پرسش (1401/06/30):

سلام دکترعزیزوخانمای محترم سوالم درموردنوزاده

خواهرشوهرم تازه ۲۰روزه زایمان کرده بچه اش خیلی گریه میکنه نمیدونیم چشه شیرم خیلی میخوره ولی بازم همش گشنشه بهش شیرخشک میدیم قطره دلپیچه میدیم ولی بازم همش بهانه میگیره وگریه میکنه خودشوجمع میکنه خیلی هم شکمش کارمیکنه بنظرتون چشه لطفاهرکی هرتجربه ای داره بگه

اگر خیلی شیر میخوره ریفلاکس داره ببرش پیش متخصص گوارش دارو بده بهتر میشه
اخه باشدت بالانمیاره فقط یه کوچولومث ماست بالامیاره
من شنیدم ریفلاکس داشته باشی باشدت یهوبالامیاری همشک
همشو
ببین احتمالا کولیک داره
مادرش باید چیزایی ک نفخ دارن محدود کنه
و کولیک هم باید مدارا کنه تا دورشو بگذرونه
آروغشو حتما بگیره
شرمنده من تجربه کولیک چیه؟
و اینک بهش پستونک بده
مادرش خیلی مراعات میکنه اروغشم میگیره گلم مونده چیکارکنه
باید مدارا کنه تا دورش بگذره پسر من ۴ماهگی خوب شد
رودشون هنوز کامل راه نیوفتاده نفخ میکنن
بیشتر شباهم اینجور میشن
خیلی بچه اذیت میشه ولی خب چاره ای نیس دیگه بایدتحمل کنه مث اینکه
شکمشو حالت عقربه ساعت اروم ماساژ بده
اره خیلی بده پسر من ۹شب شروع میکرد گریه شدید تا ۱۲شب
من ی مدت ن شیر ن بستنی ن حبوبات نخوردم
نت ضعیفه
اره گلم خیلی..بچه هاهم گریه کنن دیگه دنیاانگارسرت خراب میشه ..گناه هم دارن نمیتونن حرف بزنن یابفهمونن ک ادم یکارکنه
منم پسرم کولیک داره
الهی بگردم چ بد
از تجربه ی بقیه فهمیدم ک زیره و رازیانه برای نفخ عالیه دم‌کردم اندازه ۱ قاشق چای خوری ۲ ۳ تا قطره چکون بهش دادم خورد تازه امشب این کارو کردم نتیجش هر چی باشه بهت میگم ولی همه میگفتن خوبه ما بچه هامون با این اروم شدن
اهان چ جالب ..ممنون گلم دعاگوت میشم
رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست
منم زیره خریدم خودم یکم خوردم الان پسرم بدنس پر جوش شده
رازیانشو باید نسبت ب زیره کمتر ریخت
امروز بردم دکتر گعتم شکمش نفخ داره قطره دایمیتیکون داد
ب منم دادم ولی تاثیر دنداش
اینا فقط باید دورش بگذره
چرا برای پسر رازیانه خوب نیس؟
من دیشب بهش یکم نبات داغ دادم باد خالی کردو خوابید
دورش چقدره
چون هورمون زنانه داره
خود زنا دیدی واسه پریودی میخورن
پسر اولم ک تقریبا تا ۴ماهگی طول کشید
هروقت بتونن ب پهلو بچرخن و باد شکمشونو خالی کنن بهتر میشن
اوف خدا خیرت بده من نبات داغ میدم عرق نعنا هم خیییییلی کم بهش میدم خیلی باد میده از خودش ولی موقعی ک دل درد داره سینه نمیگیره این بده
شبا میخابید؟
از ۹تا ۱۲ ک گریه شدید بعد اون میخوابید ولی باز بیدار میشد گریه شیر میدادم‌میخوابید
شیر شب خییییلی سخته من میدوشم تو شیشه بهش میدم انقد ک سختمه
شکمشو روغن بمال با ی دستمال ببند گرم نگهدار
یا حوله یکم گرم‌کن بذار
ماساژ شکم بده
میگن نوزاد بعد ۴۰ شب و روزو تشخیص میده خابش بهتر میشه الکی میگن؟
بچه با بچه فرق داره ولی میگن بهتر میشن
چون یکم سخت سینه میگیره دل دردم ک داره خودمم ک تو طول روز له میشم قشنگ
هی بهش سینه بده کم نیار
اسم پسر منم علی اکبره
تو نمازات دعاش کن🌸
منم شیر میدادم بعد یکم‌تو خونه میچرخوندم میخوابید
دگ ۴ماهگی میذاشتم رو زمین زیر سینم میخوابید راحت
خدا حفظش کنه
چشم شماهم منو دعا کن
ان شالله این دورا بگذره سخته خیلی
ان شاالله
تا چشم بذاری گذشته
کولیک داره دیگه ببره دکتر داروی کولیک میده
سلام جان دلم
من هم درست مانند شما بدون معاینه چه تشخیصی میتوانم بدهم؟ وقتی نوزاد تا این حد اذیت است باید در اسرع وقت به متخصص اطفال مراجعه کنند 🌹
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.