سلام خدمت دکتر و دوستان اومایی بچم چن روزه درست شیر نمیخوره فردا میره داخل ۶ماه ۵ماهش تموم میشه فقط تو خواب شیر میدم بهش اونم وقتی رو شکم میفته همشو میاره بالا البته از اولشم تا الان میاورده بالا شیر خودمم میخوره.جای دندونشم انگار خارش میده اونجوریه همش دوس داره هر چی میبینه بکشه به لثش بکنه داخل دهنش آب دهنشم زیاد میریزه دکترم بردم واسش قطره آهن نوشت گفت بده بهش قطره آهن خارجی هم میدم بهش الان یه هفته س با قطره آد.میترسم شیر نخوره ضعیف بشه بچم هر دکتریم میبرم میگه وزنش خوبه اشکال نداره
0
1401/06/18
yasi
رفلاکس داره؟
0
1401/06/18
yasi
غلت زدن متاسفانه رفلاکسو تشدید میکنه
0
1401/06/18
سوال کننده

0
1401/06/18
سوال کننده
والا دکتر بردم میگن رفلاکس نداره زیاد شیرش میدی میاره بالا
0
1401/06/18
سوال کننده
اما کمم شیرش میدم میاره بالا
0
1401/06/18
yasi
وزنش خوبه نگران نباش
ولی تو خواب بالا میاره؟
ولی تو خواب بالا میاره؟
0
1401/06/18
سوال کننده
نه تو خواب نمیاره بالا اصلا
0
1401/06/18
سوال کننده
فقط تو بیداری
0
1401/06/18
سوال کننده
البته الان نسبت به قبل کمتر شده شدت بالا آوردنش
0
1401/06/18
yasi
من احتمال رفلاکس میدم عزیزم بازم بزار دکتر بیاد ببین چی میگه
0
1401/06/18
yasi
خب خداروشکر
غذا هم میدی؟
غذا هم میدی؟
0
1401/06/18
سوال کننده
اگه رفلاکس باشه باید چیکار کنم
0
1401/06/18
سوال کننده
نه نمیدم هنوز دکتر گفت از پایان ۶ماهگی
0
1401/06/18
yasi
نگران نباش وزنگیریش خوبه نهایتا غذا که شروع کنی بالا آوردنش خیلی کمتر میشه
0
1401/06/18
سوال کننده
آره دکترم گفت چون وزنش خوبه نمیخواد نگران باشی
0
1401/06/18
سوال کننده
ولی میترسم ضعیف بشه به مرور زمان
0
1401/06/18
yasi
نه بابا ضعیف نمیشه ولی تحرک دارن دیگه کمتر وزن اضاف میکنن
0
1401/06/18
سوال کننده
خدا کنه ایجور باشه
0
1401/06/19
سمیه 💙
عزیزم بعضی بچه هاکلا مدلشونه که زیادبالامیارن،خواهرزادمم رفلاکس نداشت امامدام بالامیورد عادیه نگران نباش،برا ما که ارثیه این موضوع
0
1401/06/19
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
بله وزن دلبندتان خوب است ،فواصل شیردهی هرچند ساعت است ؟ چرا مولتی ویتامین نمیدهید؟
بله وزن دلبندتان خوب است ،فواصل شیردهی هرچند ساعت است ؟ چرا مولتی ویتامین نمیدهید؟
0
1401/06/19
سوال کننده
سلام دکتر جان هر موقع که میخواد بخوابه شیرش میدم یعنی تو خواب سه ساعتی یبار دوساعتی یبار.دکتر گفت چون وزنش خوبه ندم بهش فقط قطره آهن میدم بهش و آد
1
1401/06/19
سوال کننده

0
1401/06/19
پزشک اوما
ممنونم مامان جان ، اخیرا دلبندتان بیمار نشده؟
0
1401/06/19
سوال کننده
بله دکتر جان یکماه قبل تقریبا
0
1401/06/19
سوال کننده
سرما خورده بود گلوش عفونت کرده بود
0
1401/06/20
پزشک اوما
متوجه شدم گل من، نکته اول اینکه نگران نباشید روند وزن گیری دلبندتان خوب است اما بابت بی اشتهایی اخیر باید بدانید که نوسان در اشتها در سنین مختلف کاملا طبیعی است و با گذشت زمان برطرف میشود از سوی دیگر دندان درآوردن هم به این مساله دامن زده و میتواند در بی اشتهایی دخیل باشد. چه باید کرد؟
در قدم اول باید بی اشتهایی و بی قراری مرتبط با رویش دندان را کنترل کرد بنابراین دندانی را در یخچال بگذارید و روی لثه ها و دندان ها بکشید. دست های خود را به خوبی شسته و لثهها را به صورت ملایم ماساژ دهید یا اینکه با مسواک انگشتی این کار را بکنید. همچنین می توانید ژل های مخصوصی که در داروخانهها برای بچه ها به فروش می رسند را تهیه کرده و روی لثهها بزنید تا به مرور تسکین پیدا کند. دنتی کید و کاموژن نمونه های خوبی هستند. برای اینکه فرزندتان بتواند شیر بخورد حتما لثهها را در ابتدا ماساژ داده و بعد سینه یا سر شیشه را در دهان او بگذارید. راهکار دیگری که میتواند به گرفتن سینه کمک کند، این است که پیش از این گذاشتن سینه در دهان فرزندتان، با کمپرس سرد نوک سینه را اندکی خنک کنید (اگر از سینه شیردهی دارید) ، اگر این راهکارها جواب نداد موردی ندارد برای یک دوره مولتی ویتامین جایگزین ویتامین آد گردد تا اشتهای دلبندتان بهبود یابد 🌷🌷
در قدم اول باید بی اشتهایی و بی قراری مرتبط با رویش دندان را کنترل کرد بنابراین دندانی را در یخچال بگذارید و روی لثه ها و دندان ها بکشید. دست های خود را به خوبی شسته و لثهها را به صورت ملایم ماساژ دهید یا اینکه با مسواک انگشتی این کار را بکنید. همچنین می توانید ژل های مخصوصی که در داروخانهها برای بچه ها به فروش می رسند را تهیه کرده و روی لثهها بزنید تا به مرور تسکین پیدا کند. دنتی کید و کاموژن نمونه های خوبی هستند. برای اینکه فرزندتان بتواند شیر بخورد حتما لثهها را در ابتدا ماساژ داده و بعد سینه یا سر شیشه را در دهان او بگذارید. راهکار دیگری که میتواند به گرفتن سینه کمک کند، این است که پیش از این گذاشتن سینه در دهان فرزندتان، با کمپرس سرد نوک سینه را اندکی خنک کنید (اگر از سینه شیردهی دارید) ، اگر این راهکارها جواب نداد موردی ندارد برای یک دوره مولتی ویتامین جایگزین ویتامین آد گردد تا اشتهای دلبندتان بهبود یابد 🌷🌷
1
1401/06/20
سوال کننده
خیلی ممنون دکتر جان❤️
0
1401/06/20
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل ❤️❤️
0
1401/06/20
پزشک اوما
stk: |~|11|~|113_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- نگرفتن سینه توسط نوزاد
- سزارین و کم بودن شیر و جای بخیه
- گریه نوزاد و بیقراری
- بالا آوردن نوزاد بعد از شیرخوردن
- تاریخ انقضا شیرخشک آپتامیل
- خانوما کیا از شیر خشک گیگوز استفاده کردن؟
- راه های افزایش شیرمادر
- استفاده ازعصاره مالت برای افزایش شیر
- استفاده ازعصاره مالت برای افزایش شیر
- حساسیت به پروتئین گاوی که میگن چجوریاس؟



352

